Autodiagnoosi  Carcom Oy

kymppisarjan vinokoneiden tehonkesto vakio hiluilla?

  • 5 Vastauksia
  • 3992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Terve, on mietityttänyt jo pidemmän aikaa mitä nämä koneet oikein kestävät vakiona turbokäytössä :o 

huhupuheita on kuultu ja faktaakin nähty 400 pollen tienoille mutta milloin tulee raja vastaan? onko kukaan oikeasti voimasta räjäyttänyt ehjää konetta? parhaimmillaan kuullut jopa kestävän tuonne 600hv tienoille.. mutta ikinä en ole kuullut että olisi voimasta hajotettu

otetaan tietenkin huomioon että puhun matalan puristussuhteen omaavista kymppisarjan koneiden alakerroista..  :)

kiinnostaa niin pirusti eikä mistään löydy faktaa.. kertokaa oma tarinanne  :)  ja essonbaari jutut sitten erikseen..

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1876
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: kymppisarjan vinokoneiden tehonkesto vakio hiluilla?
« Vastaus #1 : 19.09.2011, 10:08:07 »
Eipä niitä oikeasti paljoa rikottu olekaan, koska ne kuitenkin kestävät yleensä enemmän mitä on varaa tai taitoa ottaa tehoa ulos. Sitten kun koneesta on otettu oikeista se 400 heppaa ulos tuosta voi alkaa huolestumaan.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: kymppisarjan vinokoneiden tehonkesto vakio hiluilla?
« Vastaus #2 : 19.09.2011, 10:17:40 »
Ei muuta kokeileen ;)
kuitenkin kiinakanget on aika halpa sijotus niin harva varmaan tekee konetta sillain että kokeillaan kestääkö, sitten joutuu ostaan aikas lailla lisää palikkaa ja kasaan uuden koneen jos pamahtaa! Mutta ei tonne ~350hv tarvi tehdä ainakaan yhtään mitään ja kestää varmaan sen 400:kin mutta mä en ilman H-profiileja niin tehokasta konetta tekisi
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: kymppisarjan vinokoneiden tehonkesto vakio hiluilla?
« Vastaus #3 : 19.09.2011, 17:51:26 »
jepjep.. kukaan ei ole ollut sitten rohkea :2funny:  itse olen nähnyt 500hv penkkilapusta kuvan b19 motista joskus ruottalaisten foorumilla..

enkä kyllä usko et ne on ne kanget mitkä sieltä ensimmäisenä hajoaa.. mäntiä veikkaan on nimittäin kymppisarjalaiset vahvempia kankia kuin satasarjan 13mm  jotka kestää sen n.400 ;)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: kymppisarjan vinokoneiden tehonkesto vakio hiluilla?
« Vastaus #4 : 19.09.2011, 18:01:50 »
Tästä topikista poimintoja

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.msg3220#msg3220

Lainaus
B23ET Takapyöriltä 325 hv ja 450 Nm,

Lainaus
B19A 307hp 433Nm

Lainaus
B19ET 342hp / 6075rpm
431.4Nm / 4819 rpm
1.5bar

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8954
  • Teiden tukko
Vs: kymppisarjan vinokoneiden tehonkesto vakio hiluilla?
« Vastaus #5 : 19.09.2011, 18:53:46 »
Tästä topikista poimintoja

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.msg3220#msg3220

Mun B23ET:ssä on H-profiilikanget, muuten alkuperäistä vastaavat osat. Männät ensimmäistä ylikokoa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Elekma  Autoracing