Akunvaihto: vaatisi helposti vaihdettavan moduulin, eli sitten menetetään ideaali sijainti ja muotoilu akun osalta.
Jos huoltiksella käy 1000 asiakasta päivässä, sähköautojen aikana tuo varmaan tuplautuisi, ja hidas lataaminen huomioiden pitäisi siis olla noin kolmelle tuhannelle asiakkaalle akut jossain turvallisessa paikassa. Maan alla? Automaattivarasto sinne. Hieman kalliimpi sekin kuin tyhmä nestesäiliö pumpun kera.
Akunvaihto kuulostaa mielestäni scifiltä.
Teslallakin kun ajaa vähän kovempaa, niin range putoaa. Ajamalla noin 160 keskinopeudella ei pääse edes Helsingistä Tampereelle. Pakko pysähä lataamaan. Joku oli tätä kokeillut Saksassa.
Sähköauto sopii kaupunkeihin, joissa taas ei oikein ole latauspisteitä. Car sharing menee myös vaikeaksi, kun ei saa eikä voi olla koko ajan ajossa, vaan pitää laitailla tunteja välissä.
Ainakin Suomessa näyttäisi hybridit olevan kätevimpiä.