Futurez  Kulkukoira

Autotalleissa tapahtuu

  • 9163 Vastauksia
  • 2093352 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #315 : 19.03.2011, 20:20:01 »
tavaraa laatikoihin ja muutto kuorma autoon. loppuu vaan laatikot kesken :tickedoff:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #316 : 20.03.2011, 19:00:40 »
Kävin hakemassa ruuvimeisselin, jotta sain pari vaatekoukkua tuonne vaatekaappiin, mutta samalla asensin kartanoon uudet stereot ja korjasin tupakasytyttimen/tavaralokeron kiinnikkeen ja laitoin vielä emännän autoon aurinkoverhon mallia ´90:s takalasille  8) (ja tuli huudot kun yhden meisselin haku kesti tunnin)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #317 : 20.03.2011, 20:00:09 »
VR-anturilla luetaan joten no problem. 8)

mitä eroa on VR anturin ja Hall anturin signaaleissa ? kun tuota voi kerta VR:llä lukea ?

antaako toinen jotain pulssi tietoa ja toinen ohmi lukua, vai miten ?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #318 : 20.03.2011, 21:46:29 »
mitä eroa on VR anturin ja Hall anturin signaaleissa ? kun tuota voi kerta VR:llä lukea ?

antaako toinen jotain pulssi tietoa ja toinen ohmi lukua, vai miten ?

Hall antaa kantti-aalto muotoisen signaalin ja VR-anturi sini muotoista signaalia. Hall vaatii noin 1cm x 0.8cm kokoisen hampaan kun taas vr-anturi pystyy lukemaan 2mm x 2mm hampaitakin ja paljon suuremmalla nopeudella kuin hall anturi.

Hall-anturi mittaa magneettikentän suuruutta. Sen toiminta perustuu elektroneihin vaikuttavaan magneettiseen voimaan, joka aiheuttaa jännite-eron johtimen reunojen välille. Hall-anturin toiminta ei perustu induktioon, joten se pystyy havaitsemaan myös paikallaan pysyviä magneettikenttiä.

Vr-anturin toiminta perustuu induktioon. anturinpään ohikulkeva hammas indusoi anturin sisällä olevaa kelaa(+kestomagneetti) jolloin se tuottaa sinimuotoisen jännite signaalin.

965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #319 : 20.03.2011, 22:04:37 »
Vr-anturin toiminta perustuu induktioon. anturinpään ohikulkeva hammas indusoi anturin sisällä olevaa kelaa(+kestomagneetti) jolloin se tuottaa sinimuotoisen jännite signaalin.

Ei ihan sinimuotoista, vaan nopea piikki ensin yhteen ja sitten toiseen suuntaan, kun hammas ohittaa anturin. Hampaiden välissä näyttää nollaa.

Muuten todella hyvä esitys  -H-

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #320 : 20.03.2011, 22:04:42 »
kiitos selventävästä vastauksesta  :)

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #321 : 20.03.2011, 22:39:47 »
Ei ihan sinimuotoista, vaan nopea piikki ensin yhteen ja sitten toiseen suuntaan, kun hammas ohittaa anturin. Hampaiden välissä näyttää nollaa.

Muuten todella hyvä esitys  -H-

Joo no tietysti se vaikuttaa paljon millaiset hampaat triggeripyörässä on :P

tässä esimerkki kuva jossa oskiloskoopilla mitattu suoraan vr-anturin antamaa signaalia 4-1 triggeripyörältä testipenkissä. (testipenkin triggeripyöränä toimi tietokoneen tuuletin johon oli liimattu 3 pellin palaa ja sen takia signaali on aika rujon näköistä :D)


"alarivillä" näkyy signaali lm1815m signaalin muunnospiirin jälkeen joka syöttää signaalin megasquirtille
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #322 : 20.03.2011, 22:46:56 »
tulee jonkun verran myöhässä tuo muunnettu signaali  :o verrattuna alkuperäiseen piikkiin  :o

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #323 : 20.03.2011, 22:58:41 »
tulee jonkun verran myöhässä tuo muunnettu signaali  :o verrattuna alkuperäiseen piikkiin  :o

No ei kai se voi piikkiä tunnistaa ennenkuin se tapahtuu  ;)  Nätisti piikin loppureunalla näkyy antavan signaalin. Kun se VR-signaali siis nimenomaan on lyönti ensin yhteen ja sitten toiseen suuntaan. Laittaa vaan triggeripyörän sellaiseen asentoon että muunnospiirin signaali pärähtää halutulla hetkellä. (Jos sillä asteella-kahdella on merkitystäkään.)

Tossa ylemmän käyrän keskivaiheilla näkyy se hampaitten välinen "nollatasanko" jota tarkoitin.

LISÄYS: Näitä skooppikuvia olisi kiva nähdä useamminkin, niin paljon selkeämpi kuin koettaa sanoin kuvailla.  -H-
« Viimeksi muokattu: 20.03.2011, 23:00:44 kirjoittanut TOK »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #324 : 20.03.2011, 23:05:39 »
Laittaa vaan triggeripyörän sellaiseen asentoon että muunnospiirin signaali pärähtää halutulla hetkellä. (Jos sillä asteella-kahdella on merkitystäkään.)

tuota mä vähän mietinkin, että eikai se tieto myöhässä saa tulla esim megasquirtille, sitä en sitten tiedä ainakaan vielä että onko siellä softassa sitten joku korjaus asetus tuolle.

ja jep, näitä skoopituksia tosiaan olisi kiva nähdä lisää.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #325 : 20.03.2011, 23:14:13 »
tuota mä vähän mietinkin, että eikai se tieto myöhässä saa tulla esim megasquirtille, sitä en sitten tiedä ainakaan vielä että onko siellä softassa sitten joku korjaus asetus tuolle.

No jos faktuaalisesti haetaan esim. 10 asteen sytkäennakkoa ja asentoanturin signaali tulee 2 astetta myöhässä, niin megaan konffataan ennakoksi 8 astetta ja homma toimii hyvin.

Vähän muistelen että jossain oli joku korjausarvokin, saa pitää ennakkokartat oikeilla luvuilla.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #326 : 20.03.2011, 23:25:52 »
Jos tuollaista signaalia trikkaa, niin sehän on ihan siitä triggeristä, missä kohtaa jännitteen nousua tai laskua trigataan, merkityksellistähän on sen hampaan muoto, että se nousu ja lasku tapahtuu joka hampaalla samoin, eli tiriggaus välikin on sitten tasainen.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #327 : 21.03.2011, 21:48:44 »
Vihdoinkin on romu taas läjässä,
aivan mahti tunne ny päällä. Ei tartte ressata vähään aikaan romun kanssa.
raw d

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #328 : 21.03.2011, 23:54:13 »
Vihdoinkin on romu taas läjässä,
aivan mahti tunne ny päällä. Ei tartte ressata vähään aikaan romun kanssa.

Hieno homma. Kohta sitten varmaan rullille.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #329 : 22.03.2011, 00:51:35 »
No pain, no gain  :buck2:



Note to self: turvakengät olis pop vaikka tekee vaan "pientä väliseinäremppaa"   V:>  Nyt menee jostain syystä vesi lenkkariin.  >:(

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo