Futurez  Kulkukoira

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162176 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #45 : 09.09.2015, 06:29:42 »
Vaihdoin tänään lämpöanturin ja virtalukonpohjan.

Pitkä startti pysyy edelleen, mutta vasta joka ~20's startti on pitkällä vietereillä.

Virtalukonpohjan vaihto vaati kynnyskotelon päällä makaamista, mutta lämpöanturin vaihtaminen ei tuottanut hikeä mitenkään.
Lukon pohjan vaihtamisesta kyljet ovat kipeänä, joten ei käy autonasentajia kateeksi yhtään!  :hello:

Pitkän startin syyksi voivat enää mennä asento-anturi ja sen liittimet/johdotus. Asento-anturi on motonet tavaraa (kuraa?) ja takalattian alla on täysin samanlainen, joten jos sen vaihtaminen muuttaa tilannetta, niin annan palautetta Broman Groupille ja huolella!  >:(
Täytyy mitata skoopilla asia ensin ja sitten hutkia asiaa.....

Jos tutkimisen jälkeen hutkin, niin hutkin todella huolella!  :nuhtelu :nuhtelu :nuhtelu

Olen kuitenkin tuolle Broman Groupille kantanut rahaa 20-30 t euroa kaikkineen....   :peetu:


Laita boshin anturi suosiolla http://www.ebay.com/itm/VOLVO-240-740-940-960-II-BOSCH-Crankshaft-Position-Sensor-2-0-2-3L-1984-1998-/171062246495?vxp=mtr&hash=item27d41abc5f
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #46 : 09.09.2015, 07:27:55 »
Voiskohan se piitkä startti johtuakin ecusta... Eihän niistä romuista mun autossa ollu kiinni ku ezk ja ecu! ja pitkä startti tuli mukana
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #47 : 09.09.2015, 08:15:06 »
Voiskohan se piitkä startti johtuakin ecusta... Eihän niistä romuista mun autossa ollu kiinni ku ezk ja ecu! ja pitkä startti tuli mukana

Ecu vaihtoon ja kokeilemaan  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #48 : 09.09.2015, 15:38:59 »
Kyllä se omituisuus on siellä EZK:n puolella, sillä kipinä uupuu pitkässä startissa ja EZK ei anna LH:lle tietoa koneen pyörimisestä. Tämä asia on mikattua dataaTM.   ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #49 : 09.09.2015, 16:02:39 »
Kyllä se omituisuus on siellä EZK:n puolella, sillä kipinä uupuu pitkässä startissa ja EZK ei anna LH:lle tietoa koneen pyörimisestä. Tämä asia on mikattua dataaTM.   ;)

No jos ezk on vaihettu eikä vika kummennu ja jos mikon auto teki samaa ni voisko se johtua emulaattorista?
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #50 : 09.09.2015, 16:17:49 »
No jos ezk on vaihettu eikä vika kummennu ja jos mikon auto teki samaa ni voisko se johtua emulaattorista?

EZK:n vaihdolla omituisuus muuttui selvästi harvemmaksi mutta nyt se toimii siten, ettei pitkä startti auta, vaan virrat pitää kääntää pois päältä ja startata uudelleen ja sen jälkeen normaalisti käyntiin.

Emulaattori toimii täysin normaalisti miten voin sitä havainnoida ylipäätään mitenkään. Koodia ja karttoja luetaan täysin normaalisti ja asioihin reagoidaan. Mistään muustahan en voi sanoa mitään.

Tuntuisi vaivaavaan enemmän kylmää konetta, kuin lämmintä. Mutta asiaa pitää tarkkailla, yhdestä illasta ei pidä vielä vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Villi lotto on siinä, että asentotunnistimen singaali on niin heikko, että se on siinä ja hänessä, pystyykö EZK asiaa käsittelemään. VR-antureiden ominaisuushan on se, että signaalitaso kasvaa kun pyörintänopeus kasvaa. Eli startissa signaali on pirun heikko ja kun kone pyörii tyhjäkäyntiä signaali on monin kertainen tasoltaan.

Luotettavilta lähteiltä olen kuullut, että tarvike antureissa on esiintynyt ongelmia sen VR-anturin magneetissa, joka on luvattoman heikko, mikä heikentää signaalia entisestään.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #51 : 09.09.2015, 17:31:50 »
EZK:n vaihdolla omituisuus muuttui selvästi harvemmaksi mutta nyt se toimii siten, ettei pitkä startti auta, vaan virrat pitää kääntää pois päältä ja startata uudelleen ja sen jälkeen normaalisti käyntiin.

Emulaattori toimii täysin normaalisti miten voin sitä havainnoida ylipäätään mitenkään. Koodia ja karttoja luetaan täysin normaalisti ja asioihin reagoidaan. Mistään muustahan en voi sanoa mitään.

Tuntuisi vaivaavaan enemmän kylmää konetta, kuin lämmintä. Mutta asiaa pitää tarkkailla, yhdestä illasta ei pidä vielä vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Villi lotto on siinä, että asentotunnistimen singaali on niin heikko, että se on siinä ja hänessä, pystyykö EZK asiaa käsittelemään. VR-antureiden ominaisuushan on se, että signaalitaso kasvaa kun pyörintänopeus kasvaa. Eli startissa signaali on pirun heikko ja kun kone pyörii tyhjäkäyntiä signaali on monin kertainen tasoltaan.

Luotettavilta lähteiltä olen kuullut, että tarvike antureissa on esiintynyt ongelmia sen VR-anturin magneetissa, joka on luvattoman heikko, mikä heikentää signaalia entisestään.

Ni ei muutaku boshin anturi tilaukseen ja voiha sitä toki pyöräyttää emulaattorit toiste päin piuhoineen ni siirtyykö vika tms. Sen oon minäki hoksannu että on tilanteita että näyttää ehjältä tuntuu ehjältä ja mittauksien mukaan on ehjä mutta silti ei toimi täydellisesti.  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #52 : 09.09.2015, 19:58:41 »
Bensapumppu antaa heikohkon paineen? Se tais olla kumminkin kohtuullisen uusi?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #53 : 09.09.2015, 20:32:11 »
Bensapumppu antaa heikohkon paineen? Se tais olla kumminkin kohtuullisen uusi?

Itsekin epäilin samaa, mutta tohtiiko mikania epäillä moisesta, ettei olisi tarkistanut sitä..?  ???  :D

Kun jos kerta EZK:n vaihdon jälkeen rupenut pirssi kukkoilemaan niin eiköhän vastaus löydy sen puolelta..

Vielä tuli mieleen, että mitä jos siinä EZK:ssa on joku sytkälastu ja se aukoo päätään..?   ???

Mistään mitään tietämättömänä täällä hyvä huudella  ;D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #54 : 09.09.2015, 21:40:56 »
Ni ei muutaku boshin anturi tilaukseen ja voiha sitä toki pyöräyttää emulaattorit toiste päin piuhoineen ni siirtyykö vika tms. Sen oon minäki hoksannu että on tilanteita että näyttää ehjältä tuntuu ehjältä ja mittauksien mukaan on ehjä mutta silti ei toimi täydellisesti.  :)

Tänään ei oirettakaan, ei vaikka kuinka yritti. Ei kuumana eikä kylmänä.

Ja jos emulaattori toimii jotenkin vaillinaisesti, kaatuu koko EZK:n ohjelma. Pelkän yhden bitin lukeminen puutteellisesti kaataa koko EZK:n mutta "pitkän vieterin" esiintyessä EZK suorittaa täysin normaaleja käynnistysrutiinejaan.

Moottorin anturin vaihdon jälkeen vain yksi startti oli ns. pitkällä vieterillä ja mitään ei nollattu välissä (Ei EZK:ta eikä LH:ta).




Moottorin murhaava alavääntö palasi takaisin, eli jotenkin EZK muokkaa sytytysennakkoja moottorin lämpötilan funktiona.

Käväisin sitten kuminauhalaatikon kanssa tekemässä muutamat vartin vedot. Kolmasti peräkkäin sama tulos ja neljäs veto kertoi sitten laatikon lämpenemisestä (ykkösellä ehti rajoittimelle) joten vedot lopetettiin.

60ft 3,0s 51km/h
1/8 10,3s 118km/h
1/4 15,7s 146km/h
0-100km/h 7,6s
80-120km/h 5,2s
60-120km/h 7,0s

Tälle näyttää 0-100km/h


Puliukk0 ja Mikko saavat masentaa minua....   ;D


Kun tätä kuitenkin kysytään, niin ahtoja on 0,8 baaria autogaugen mittarin tarkkuuden rajoissa.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2015, 21:56:57 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #55 : 09.09.2015, 21:46:18 »
Bensapumppu antaa heikohkon paineen? Se tais olla kumminkin kohtuullisen uusi?

Jotain vuoden ikäinen tms. AEM320 wiinaversio.  Tosin yksi tuollainen on sulanut Jakkefb tankkissa.
Mutta minulta puuttuu kipuna pitkän vieterin aikana.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #56 : 14.09.2015, 21:31:45 »
Pitkän vieterin salaisuus tai siis syy selvisi.  :-\

Vaihdoin tänään ihan varmuuden vuoksi VR-anturinkin. Ei vaikutusta mitenkään.

Pitkän vieterin salaisuus on kohinassa, eli jokin purkki, laite tms. tekee sähköjärjestelmään kohinaa. Kohinan määrä vaihtelee eri kerroilla kun virrat kytkee päälle.
Heti kun kohinan taso on yhtä suuri VR-anturin signaalin kanssa, kone ei käynnisty. Kun kohina on sen verran pientä, että VR-anturin signaali ylittää kohinan, kone tärähtää heti tulille.
Koneen lämpötilalla ei vaikutusta asiaan.

Täytyy pitää skooppi kiinni HIPO-adapterillani VR-anturan johdossa ja ryhtyä sammuttelemaan eri purkkeja ja katsoa milloin kohina katoaa.

Epäilyksessä on LH, ABS, EZK ja liuta erilaisia "releitä", joihin on piilotettu elektroniikkaa.   >:(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #57 : 14.09.2015, 21:35:46 »
Lh! Etkö sen ezk jo vaihtanut?
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #58 : 14.09.2015, 21:43:39 »
Ettei olis nyt johdossa syyllinen?

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #59 : 14.09.2015, 22:02:40 »
Onkos tällä vieterillä ja kohinalla(onpas asiantuntevan kuuloisia termejä  :uglystupid2:) jotakin muuta yhteistä nimittäjää, jos moottorin lämpötilalla ei ole vaikutusta?
Tuntuu vaan jotenkin oudolta että joku piiloelektroniikkarele tjsp. ihan omiaan satunnaisesti kohisis...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

 

Elekma  Autoracing