Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Mata76 - 08.10.2014, 18:49:43
-
Mistäköhän löytys kanttihampainen teräspyörä kampuralle?KLracingillä näyttäs olevan vaan pyöreähampaiselle remmille tarkoitettuja,tai vaihtoehtoisesti jos jollain on myydä mulle pyöreähampainen nokkapyörä ja apuakselin pyörä :)
-
Käy hakemassa biliasta? ::)
-
Meinaakko että niillä on myytävänä teräksisiä hihapyöriä kampiakselille?
-
Eikun niitä toisia...
-
Onko porukka kokeillut tehdä vakio rattaaseen kiilauraa?
-
Oletko huomannut, että rattaan takapinnassa on yhdessä kohtaa pieni kolo? Mä porasin joskus sen kolon kohdalle kampiakseliin reiän ja löin siihen 4mm terästapin. Lukitsee varmasti rattaan paikalleen, mutta ei se siitä rattaasta silti sen vahvempaa tee. Onkin siis ensiarvoisen tärkeää, että kampiakselin keskipultti vedetään oikeaan/riittävään momenttiin ja vaikkapa kierrelukitteella höystettynä. Tavallinen ratas kestää ihan hyvin, jos se on tiukassa siellä välissä. Teräsratas on vasta siinä vaiheessa parempi, jos se pultti löystyy.
-
tuli joskus tehtyä kiila ura vakio pyörään,pyörä halkesi kilpa käytössä kiilan kohdalta ajan myötä.yleensä aina nuo särkyy juurikin kiinnitys pultin löysän momentin takia.
-
Eikö tuo nyt ole vähän pelleilyä. Keskipultti momenttiin niin notta pysyy ja se on siinä. Sama, kun laittaisi kestävämpiä venttiileitä, että kestää sitten kun hakkaa mäntää vasten. Jos sitä kampiakselin pulttia ei jaksa vetää kiinni, voi varmaankin pyytää jotain vahvempaa avuksi tai käyttää jatkovartta.
-
Ainakin mulla on tullut vastaan sintrattuja vakioalarattaita, jotka on komeasti halki vaikka keskipultti on tukevasti kiinni. En laittais yhteenkään vähän reippaammin viritettyyn tai ratakäytössä olevaan satasarjan koneeseen vakioalapyörää. Varsinkin ratakäytössä kone saa aika paljon sikaa, värinöitä on riittävästi, mennään vuoroin moottorijarrulla kovilla kierroksilla ja lappu lattiassa.
Radalla enemmän ajavat yleensä tietävät, että pultteja ja muttereita lentelee autosta tämän tästä, vaikka kuinka olisi oikeisiin momentteihin kiristetty. Ei nämä malmikasat kauhean värinättömiä ole 7krpm+ vaikka ois kuinka hienosti tasapainotetut pyörivät koneessa.
Varsinkin 16V-koneessa vahinko on aika iso ja kallis jos alaratas korkkaa täydessä laukassa. Niitäkin tapauksia tää volvoharrastus tuntee aika monta.
Teräsalarattaat pyöreähampaisina ei ihmeitä maksa ja ylärattaat saa säädettävinä, 16V-koneesta tai uudemmasta 8V:stä aika helposti.
-
SPM löytyy kans ihan teräksistä, tuli huomattua eilen :buck2:
-
Mistä olette hankkineet teräksisiä hihnapyöriä kanttihampaiselle hihnalle?
Pitäisi löytää ennen penkkiin menoa --> saisi hyvät yöunet ::)
-
http://www.acm-ab.se/vevaxeldrev/volvo-b21-b23/601
-
Kiitti, tuolta tuli tilattua.
Hintaa vain 62€
-
Oliko miten nopea toimitus tuolla acm-ab ja maksu ilmeisesti paypalilla ennakkoon.
-
Pyysin laskun sähköpostiin, laittoivat samalla paypal-linkin.
Muutamassa päivässä posti toi rattaat.
Sujuvaa kaupankäyntiä.
Pyöreähampaiselle hihnalle vain ovat, täytyy hommata muut pyörät sitten...
-
saako sata sarjan 8v koneelle kanttihampaista teräsratasta mistään? ???
-
Eipä taida saada. Vaihtaa vaan pyöreähampisiin koko laitoksen...
-
saako sata sarjan 8v koneelle kanttihampaista teräsratasta mistään? ???
Kohta voidaan saada kyllä ja ihan made in Finland mallia, mutta ilmoitan lisää kunhan saadaan eka erä tehtyä. Helpompihan se olisi vaihtaa itselleki tuolle pyöreähampaiselle hihnalle kaikki mutta kun ei kiinnosta maksaa taas jotain ylimääräistä 100-150e säädettävästä nokkapyörästä ihan vaan sen takia.
-
Suosikaa nyt hyvät kanssavirittäjät Suomalaista työtä varsinkin kun se on tässä tapauksessa huipputasoa. Special Motors Engineering Porin lähellä paja.Terv. Kai K
-
Joko jostain saa kanttihampaista kampiakselin teräspyörää?
-
Joko jostain saa kanttihampaista kampiakselin teräspyörää?
Eipä tietääkseni. Reiluun kolmeen sataan saa kaikki pyöreähampaiset pöyrät (ml. säädettävä nokkapyörä) ja hinhasarjan KL-racingiltä.
Moneen autoon normaali jakopääremppa maksaa enempi :D