Futurez  Kulkukoira

B6254 viritys potentiaali?

  • 167 Vastauksia
  • 85136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #15 : 16.12.2012, 14:26:10 »
ruotsinpojjaat puhuu monesti että on jyrsimällä upotettu tankoja vesitiloihin sylinteriputkien ympäri (försenkta stavar runt cylinderloppen) eli onko se just tosta ylhältä missä näitten heikkokohta on? että sitä koitetaan "tukea" kepeillä
Löytyisikö mistään kuvia miten tuo on toteutettu? Tulee vaan mieleen että jos se sylinteriputki on tuettu sieltätäältä pystysuuntaisilla tangoilla niin miten sylinteriputken muoto muuttuu lämpötilan muuttuessa, ettei muuttuisi kulmikkaaksi.
Jossain näin kuvia joissa oli täytetty putkien ja lohkon väli joko hitsaamalla tai tarkasti koneistetulla levyllä joka oli lohkon yläpinnan tasolla ja siihen oli porattu vesireiät samoihin kohtiin kuin kannessa olevat reiät, tuo kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta mutta se tukee vain sylinteriputken yläosaa.
Voi olla mun tehotavotteilla (500-550) turhaa hifistelyä koko lohkon tukeminen.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #16 : 16.12.2012, 15:23:19 »
Löytyisikö mistään kuvia miten tuo on toteutettu? Tulee vaan mieleen että jos se sylinteriputki on tuettu sieltätäältä pystysuuntaisilla tangoilla niin miten sylinteriputken muoto muuttuu lämpötilan muuttuessa, ettei muuttuisi kulmikkaaksi.
Jossain näin kuvia joissa oli täytetty putkien ja lohkon väli joko hitsaamalla tai tarkasti koneistetulla levyllä joka oli lohkon yläpinnan tasolla ja siihen oli porattu vesireiät samoihin kohtiin kuin kannessa olevat reiät, tuo kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta mutta se tukee vain sylinteriputken yläosaa.
Voi olla mun tehotavotteilla (500-550) turhaa hifistelyä koko lohkon tukeminen.

tuon takia kyseilin sun topicissa nuista eli  jos sä tekisit ensin niin näkis siitä   :P en o minäkään nähny moista vaan kuullu .

tuli semmonen mieleen tosta irtohylssy putiikkista jos putkien ympäri koneistais semmoset puolikuu maiset palat ja niihin vaikka porais vesireiät ::) , tuota varmaan meinasit tai siihen  suuntaan

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #17 : 16.12.2012, 17:15:05 »
Löytyisikö mistään kuvia miten tuo on toteutettu? Tulee vaan mieleen että jos se sylinteriputki on tuettu sieltätäältä pystysuuntaisilla tangoilla niin miten sylinteriputken muoto muuttuu lämpötilan muuttuessa, ettei muuttuisi kulmikkaaksi.
Jossain näin kuvia joissa oli täytetty putkien ja lohkon väli joko hitsaamalla tai tarkasti koneistetulla levyllä joka oli lohkon yläpinnan tasolla ja siihen oli porattu vesireiät samoihin kohtiin kuin kannessa olevat reiät, tuo kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta mutta se tukee vain sylinteriputken yläosaa.
Voi olla mun tehotavotteilla (500-550) turhaa hifistelyä koko lohkon tukeminen.
Kuvat olen nähnyt molemmista tuentatavoista joku vuosi sitten, mutta mihinkään en ole talteen ottanut osoitteita. Tangot oli sijoitettu parin sentin välein sylinterien ympärille ja mainitunlainen sylinterien yläosaan tuleva koneistettu levy oli morttilla käytössä vitoskoneessa. Sitä en tiedä/muista miten sillä on kutosessa asia toteutettu. Kyllähän tuollainen tankotuenta saattais vaikuttaa sylinterin pyöreyteen, mutta missä määrin niin sitä on paha sanoa. Voihan se olla, että esim. tuollaisin välein kuormitus tasoittuu sopivasti.
Ei vielä 600hv paikkeilla tarvitse miettiä 2,5l lohkossa muita tuentoja kuin sylinterien välirakojen täyttämistä.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2012, 17:16:41 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #18 : 16.12.2012, 17:38:43 »
Hondissa ovat käyttäneet paljonkin juuri noita yläpään korsetteja. Alkaa putket niissä voblaamaan yläpäästä 10000rpm varveilla.
Korsettia yläpäähään vaan kehiin jos jännittää, tuskin on kovin kallista edes koneistaa sopivaa.

Siihen en ota kantaa tarviiko vai ei 5/6cyl kone tuollaista.
raw d

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #19 : 18.12.2012, 01:09:29 »
Löysin yhden kuvan lohkon tukemisesta turbobricks-foorumilta--> http://i78.photobucket.com/albums/j82/kunjabrain/deck.jpg
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #20 : 18.12.2012, 13:43:58 »
näköjään hitsattu kasaan noi putket , oisko vähän kairattu ja sitte hitsattu  ??? poraus ilmeisesti pakollinen tämmösen toimipiden jälkeen ...

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #21 : 22.01.2013, 16:46:26 »
Jatketaan aiheeseen liittyen.
Paljonko 81mm T4/T5/T6 mäntä kestää tehoa?
« Viimeksi muokattu: 22.01.2013, 17:06:54 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #22 : 13.02.2013, 11:10:01 »
Uskaltaako noita vaparikutosen vakioventtiileitä käyttää turboahdetussa koneessa, kestääkö pakoventtiilit?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #23 : 13.02.2013, 13:06:55 »
Uskaltaako noita vaparikutosen vakioventtiileitä käyttää turboahdetussa koneessa, kestääkö pakoventtiilit?
Kestää hyvin. En tiedä edes onko turbokoneissa eri venat kun vapareissa näissä, näyttää kovasti samoilta ainakin ulospäin mitä olen vaparikutosia ja esim T4 koneita purkanut.

Kestäähän vaparivinokoneenkin venttiilit hyvin turbotusta. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #24 : 14.02.2013, 16:32:41 »
Itse olen ajanut jo reilu 10000km vaparin venoilla eikä mitään ongelmaa.

Uuteen kanteen tuli imuvenat pakopuolelle(31mm) ja imuvenaksi (34,5mm) B234f koneen malli.

Käyttöauton moottorikin kasaantui vakio vaparin venoilla ja ahdetuksi sekin muuttuu...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #25 : 14.02.2013, 16:35:02 »
Varmuuden vuoksi kannattaa pakopuolelle vetää pikkusen leveempi pitopinta seetiin, vaikka se virtausta syökin niin venttiili jäähtyy paremmin, siis jos seetejä tekee muutenkin...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #26 : 15.02.2013, 08:50:43 »
Kiitokset tiedosta, vakioventtiileillä mennään.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #27 : 23.10.2013, 16:23:14 »
jatkan vielä tätä et onko tietoo et mistä saa kutoseen laakereita sun muita lohkon osia vaikka kankia ja mäntiä?
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #28 : 08.11.2013, 13:39:33 »
Us-parts kanget (kiina h-) ja männät (Wiseco). Laakkerit ja jakopään osat Koivunen. Tiivisteet ja vesipumppu Volvo.
Venttiilin jouseksi Kent Cams vs5 Mopo-Sport, B234f 16v retainerit tai shimmatut ala lautaset ja vakio retaineri.
Pyttyjen väliin shimmit (0.8mm)

Siinä perus jutut jolla pitäisi toimia.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #29 : 24.04.2014, 13:34:49 »
Tällainen sylintereitä tukemaan  ;)


Copyright GBW

E: kuvan linkki korjattu

GBW
« Viimeksi muokattu: 07.10.2015, 12:48:48 kirjoittanut Black Widow »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy