Ainakin mulla on tullut vastaan sintrattuja vakioalarattaita, jotka on komeasti halki vaikka keskipultti on tukevasti kiinni. En laittais yhteenkään vähän reippaammin viritettyyn tai ratakäytössä olevaan satasarjan koneeseen vakioalapyörää. Varsinkin ratakäytössä kone saa aika paljon sikaa, värinöitä on riittävästi, mennään vuoroin moottorijarrulla kovilla kierroksilla ja lappu lattiassa.
Radalla enemmän ajavat yleensä tietävät, että pultteja ja muttereita lentelee autosta tämän tästä, vaikka kuinka olisi oikeisiin momentteihin kiristetty. Ei nämä malmikasat kauhean värinättömiä ole 7krpm+ vaikka ois kuinka hienosti tasapainotetut pyörivät koneessa.
Varsinkin 16V-koneessa vahinko on aika iso ja kallis jos alaratas korkkaa täydessä laukassa. Niitäkin tapauksia tää volvoharrastus tuntee aika monta.
Teräsalarattaat pyöreähampaisina ei ihmeitä maksa ja ylärattaat saa säädettävinä, 16V-koneesta tai uudemmasta 8V:stä aika helposti.