Carcom Oy  Ateho

940 b230fk td04hl-15g

  • 5 Vastauksia
  • 4675 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
940 b230fk td04hl-15g
« : 21.02.2017, 08:46:05 »
Moro!
Tyhmä kysyy vähä turbon vaihosta kyseiseen kulkineeseen, eli jos vaihan vakio turbon mitsun td40hl-15g niin miten pitkälle vakio suuttimilla pääsee? Jos taas vaihtaa isommat nii miten paljon et vakio lh ymmärtää? Ja vielä et mistä löytäs suuttimia, kun oon ymmärtäny et vakio ymmärtää 370cc asti? Entä jos vaihtaa esim siniset r suuttimet nii joutuuko vaihtaa myös tuon lastun siihen isompaan eli tähän:   http://www.jpstyling.com/kauppa/?9,en_viking-racing-teholastu-special-3-imm-b230ft-fk-(volvo-900-sarja)
 IMM tottakai silloin 3".

Tällä hetkellä kokoonpano on seuraava:
Kiina cuuleri
Viking racing ecomax lastu
Rajapaine vena+mittari
Ahdot 1bar

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230fk td04hl-15g
« Vastaus #1 : 21.02.2017, 10:13:16 »
Vakio sumut taitaa olla aika levällään kilon paineilla. Hankkimalla säätövehkeet eli ostrich joudut maksamaan about 50e enemmän kuin tosta pelkästä lastusta ja muutoksien mahdollisuus moninkertaistuu, saa sellaset seokset kun pitääkin.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: 940 b230fk td04hl-15g
« Vastaus #2 : 21.02.2017, 13:36:20 »
Lh ymmärtää mitkä tahansa suuttimet melkein mihin tahansa suutinkokoon asti, mutta se ei osaa käyttää niitä oikein ellei sille kerrota että nyt on kiinni tällaiset. Ja tuokin operaatio on aika yksinkertainen, tietty lukuarvo (hieman vaihteleva) säätöohjelmalla tiettyyn paikkaan ja bueno.

Mutta älä helvetissä osta mitään viking racingin lastuja. Ne on ihan täyttä paskaa ja tuo asia on ehditty todeta tälläkin foorumilla riittävän monta kertaa. Säädä mieluummin itse tai ota yhteys käyttäjänimim. Toni

Jos säädät itse niin tästä iltalukemista

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54173.0

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=84837.0

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230fk td04hl-15g
« Vastaus #3 : 21.02.2017, 20:45:30 »
Mites jos laittaa nuo volvo v70t5 valkoset suuttimet 0280155766
Riittäskö ne tuon 15g turbon kanssa ja tarviiko mitään muuta muuttaa? Ja tosiaanki tehotavoite ois n. 250hp. Kiitoksia, kun jaksatte valaista amatööriä!

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: 940 b230fk td04hl-15g
« Vastaus #4 : 21.02.2017, 21:32:46 »
Noilla palikoilla pitäisi ainakin lähelle päästä tuota tavoitetta (ehkä 230hp), mutta vaatii muutoksia softaan. Muun muassa suutinten koon muuttaminen ecuun, imm vaihto 3" ja imm mittausaluekartan vaihdon ecuun, sekä lopuksi polttoainekartan uudelleen teon.

Ja edelleen korostan, älä missään nimessä osta viking racingin lastua. Noissa lastuissa mitään edellä mainituista toimenpiteistä ei ole suoritettu kunnialla. Joillakin lastu saattaa toimia, toisilla seuraukset voi olla luokkaa katastrofi.

Itse tekemällä ja asian ymmärtämällä tulee kaikista paras. Tuo Ostrich II maksaa tulleineen alveineen joku 250e ja tuolla rahalla saat säätää autoasi niin paljon kuin ikinä ehdit. Noita topicceja lukemalla ymmärtää vähän tuosta säätämisprosessista.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 940 b230fk td04hl-15g
« Vastaus #5 : 21.02.2017, 22:56:08 »
Vakiosuuttimilla, vakioahtimella 1 bar ahdoilla, bulkkilastulla ja bensalla pääsee noin 220 hv tehoihin. Vähän ylikin.

15g:llä pääsee pidemmälle samoilla suuttimilla, joten valkoisilla 350 cc pääsee varmasti yli 230 hv.

 

KL-varaosat  Race.fi