Proturbo  Autodiagnoosi

Vauhtipyörän paino

  • 2 Vastauksia
  • 3751 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 348
  • www.vrcf.fi
Vauhtipyörän paino
« : 10.03.2017, 17:13:38 »
Mikä olisi "järkevä" paino vauhtipyörälle vapaastihengittävään viritettyyn 2.3l vinokoneeseen. Mietinnässä on ollut, että tietysti teräsvauhtipyörä eikä alkuperäisestä valupyörästä lähdetä ottamaan siivua pois. Olisi tiedossa 4.3kg vauhtipyörä jossa starttikehä koneistettu pyörään ja toinen vaihtoehto olisi blingfactoryn 7.4kg painava vauhtipyörä. Kärsiikö tuolla 4kg pyörällä jo ajettavuus ja moottorin käyttäytyminen niin paljon ettei sitä katuautoon jolla tullaan ajamaan lähes päivittäin kannata edes miettiä :idiot2:
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Vauhtipyörän paino
« Vastaus #1 : 11.03.2017, 11:42:10 »
Itselläni on ollut noin kevyt joskus, eikä ainakaan itseäni haitannut mitenkään. Aika raskaat muutkin pyörivät massat vinokoneessa, niin kompensoi aika hyvin kevyttäkin pyörää. Tietysti tämähän on ihan makuasia.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Vauhtipyörän paino
« Vastaus #2 : 12.03.2017, 10:38:13 »
Mitä kevyempi pyörä niin sitä enemmän tarvitaan kierroksia. Onhan vakio pyörät melko painavia. Jokusen kilon vakiosta voi napata pois niin ei huomaa eroo.
V70 TDI

 

Proturbo  Autodiagnoosi