Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Sarkku2000 - 23.01.2024, 14:11:35
-
Moi,
ongelman otsikonmukainen auto. Siitä pöllitty katalysaattori, jonka jälkeen vaihdettu tarvikkeeksi, kun alkuperäistä ei enää saa. Nyt päästöt menee läpi, mutta auto toisinaan sytyttää vikavalon jälkimmäisestä lambda anturista. Anturi vaihdettu eikä ole rikki.
Saisikohan tuon jälkimmäisen lambdan ohjelmoitua pois? Tuleeko siitä jatkossa katsastuksessa ongelmia?
-
Enhän minä mitään sano mutta jotkuthan päässeet tuosta vaivasta kun ovat laittaneet korotusholkin lambdalle.
Joku tommonen https://erikoisosat.fi/tuote/lambda-korokeholkki-365mm/
Ei sitä varmaan ohjelmallisesti saa tuosta pois
Tosin jos inssi huomaa niin voi pompata... :nohnoh
-
mutta auto toisinaan sytyttää vikavalon jälkimmäisestä lambda anturista.
Tapahtuuko kovin usein? Mulla on alkuperäinen katti ja takalambdasta tulee vikakoodi ehkä pari kertaa vuodessa. Se vika ei jää päälle, mutta vikakoodi tietty jää muistiin jos ei nollaa.
...niin ainakin toistaiseksi olen katsonut helpoimmaksi vaan nollata sen koodin kun tulee vastaan ja pistää ylös koska on tullut, niin pysyy vähän kärryillä.
Edit: sanotaan vielä että V40 on aika vähällä ajolla, joka varmaankin vaikuttaa siihen että vikaa ei kovin tiheään tule.