Autoracing  KL-varaosat

142 -72 16valve, myyty

  • 227 Vastauksia
  • 96416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #120 : 09.11.2011, 22:15:56 »
Mihinkäs se ajatus ois aikaisemmasta muuttunu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #121 : 10.11.2011, 20:04:05 »
Mihinkäs se ajatus ois aikaisemmasta muuttunu.
Oho.. Tuotat niin paljon tekstiä että ei oikoluvulla tuota huomannut :-[  :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #122 : 20.12.2011, 21:25:15 »
"Pikkasen" aikataulu venynyt tämän kanssa ihan vaan laiskuuttaan. Sainpa sentäs tänään tallin siivottua ja tyrkättiin auto lämpimään.
Saa nähdä tuleeko väsättyä joku rakennelma että saa koneen irti nykysessä sijaintipaikassaan. Parista kohtaa meinaa taas kattokourujen saumojen välistä pyrkiä ruoste esiin. Josko niille talven aikaan sais jotain kestävämpää(muuta kuin sauma koko matkalta auki) ratkaisua tehtyä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #123 : 03.06.2012, 22:12:49 »
Laite on maannut talven tallissa ja on siellä edelleen. Konetta en irrottanut vaan madallutin kannesta millin, tein parista venttiilistä jyrsintyökalut ja syvensin venakoloja porakoneen kanssa laittamalla kannen valeeseen siksi aikaa. Kansi on edelleen irtaallaan odottamassa lisämotivaatiota koska tässä keväällä meni 245:n kanssa aikaa sen verran.
Muuten ei olekaan tapahtunut kummoisia, 240 jäähdytetyt & uritetut etujarrulevyt tulivat Mteciltä, uudet 240 etusatulat sain vaihtokaupassa talvella ja Camskillillta tuli Uniroyal Rainsport 2 215/45/17 kumit.

Tässä oli pari viikkoa lomaa, jonka aikana olis ehtinyt laittaa 142:n kuntoon hienosti, jollen olisi päättänyt alkaa tekemään pientä pellitysprojektia. Tarkoitus oli pistää Express kuosiin ja hyödyntää varaosa-145:stä ovet, etuloksut, yms. Toissaperjantaina purin 145:stä kolme ovea, irrotin ne sekä etulokasuojat. Expressistä otin irti vasemman etulokasuojan ja siinä vaiheessa totesin etten ala sitä koria parsimaan. Konehuoneessakin melkein joka pistehitsisauman välissä näkyy ruostetta. Eli peruskunto saumoissa huomattavasti huonompi kuin 145:ssä. Lisäksi siihen ois kuitenkin pitänyt laittaa puoli pohjaa uusiksi yms. Molemmat ovat vm. -71 ja pakuja. Lähdinpä siis tekemään 145:stä ja jo alkuvaiheessa oli aika selvää, että Expressin katto siirtyy siihen. Katoissa kunto puolestaan meni toisinpäin kuin koreissa.

Purin kopan 18.5. ja 19. tuli aloitettua pellitys. Erinäisten vaiheiden ja pienien viivästysten(esim. hiekkapuhaltaja puhalsi kolmesta ovesta ja etuloksuista peltiä mutkalle) jälkeen koppa sai tänään pintamaalin päällensä. Hitsasin paikat ensin läpeensä. Varapyöräkotelot vaihdoin terveisiin 240 koteloihin. Muutama vuosi sitten oli tutulla menossa paaliin koppa jossa oli hyvät palikat. Jätin muutaman epävarmemman kohdan lattiasta hitsaamatta, jotta näkee hiekkapuhalluksen jälkeen minkä verran pitää vaihtaa. Pohja onpi siis alta ja päältä puhallettu, muutaman paikan tein sen jälkeen. Puhallettuihin pintoihin tuli happopohja ja sen päälle polyuretaani. Tuli vaaleaa ja sinistä jotta sai toisen purkinpohjan käytettyä. Ennen uretaanin maalaamista vaihdoin katon. Napsin poikki pilareista ja tein sisäpuolelle aukot jotta saa hitsattua sieltä mahdolliset tuplapellit sekä varmistettua että hitsi menee läpi muutenkin. Siinä Expressin korin päälle 145:n katon nostettuani kattelin, ettei parin sentin choppaus takapilareista tekisi normikatolle pahaa ja mielessä kävi jo suorittaa se operaatio. Ei tarttis tehdä polykarbonaatista kuin takalasit ja passata ovista ikkunankarmeja. Ois vaan tarvinnut paremman katon lähtökohdaksi ja toisen vielä jatkoksi jotta saa pilarit osumaan kohdilleen. Taivuttaakaan ei takapilareita pahemmin parane, menee takaluukku hassun malliseksi sivusta katsottuna sen jälkeen.

Päälipuolelle tuli epoksi pohjalle, jonka jäljiltä eilinen meni hiontahommissa. Pintaan sotkin parista jämäpurkista 2k-värin joka valittavista lähinnä omaan silmään sopi. Erottuupahan taas :idiot2:, eikä näy kaikki heitot pinnassa. Konepellin maalasin mustaksi, sen lisäksi konehuone, takaluukku, ovien ja konepellin saranat sekä kaikki kiiltävät osat maalaan myös mustaksi. Listat, ovien ikkunankarmit, maski ja ovenkahvat vedän varmaan Plastidip:illä jottei tartte pilata niitä karhentamalla ja maalaamalla. Ens viikonlopulla konehuoneen sekä saranoiden maalaus, kasaamista ja ehkä takaluukun korjausta.

Tekniikkapuolelle ois aikomus laittaa ne kamppeet jotka tein 142:sta varten. Eli SU:t joiden sisälle sorvautin kartioputket ja tein niihin suuttimenpaikat. Niille on myös J-putkesta väsätty imusarja. MS2 V3 rakennussarja on jo tilauksessa. Niiden kaveriksi ois 3mm madallettu, portattu ja koneistettu kansi hitusen isommilla venoilla ja tuplajousilla. Alakerta pysyy vakiona, läpikäynti vaan. Laskennallisesti puristussuhde lie 11,5 luokkaa. Katsottava kumpi valittavista alakerroista on parempi ja laitettava siitä. Pakosarjakin on olemassa jonka tein myös aiemmin. Molemmat sarjat on hiekkapuhallettu ja odottavat maalausta.

Jarrupuolelle ei muita muutoksia kuin 240 paksumpi jarrutehostin sekä jarrupääsylinteri. Alustaan on olemassa 142:ssa olleet Koni Classicit eteen ja tuoreemmat kaasuiskarit taakse. Madallusta ja uutta helaa kaipaa lisäksi, ehkä myös tuplavakaaja eteen.

Talviautohan tästä? ;D
« Viimeksi muokattu: 03.06.2012, 22:16:38 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #124 : 04.06.2012, 23:15:20 »
Oliko katon vaihto suuritöinen homma? Pyritkö vaan leikkaamaan pilarit samasta kohdasta vai leikkasitko käyttöön tulevan katon "syvemmältä" ja hieroit sitten kohdilleen? Nuo metallitangot on ilmeisestikkin ohjureina/aukon mallintajina. Hyvin näyttää volvon koppa ja katto kestävän mallissaan ilman lisätuentoja! :pomo:

Terveisin samanlaisesta projektista haaveileva... ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #125 : 05.06.2012, 15:13:04 »
Tämä tuli kyllä taas ihan puun takaa. "Käväisin tuossa tallilla ja hitsasin puoli autoa, vaihdoin siihen katon ja maalasin sen..." -tyylillä. Mahtavaa seurattavaa taas.  O0

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #126 : 05.06.2012, 20:58:58 »
o_j, noin päivähomma eli luokkaa 12-13h. Hitsisaumojen siistimiset päälle.
Otin etukäteen oviaukoista ja muutamasta muusta paikasta mittoja ja toista kattoa laittaessa varmistin ne ennen lopullista hitsausta. Luovuttajasta laikkasin pilarit pari senttiä alempaa. Vähän kori muutti asentoaan kun pilarit katkaisi, kasausvaiheessa nostin tunkilla tankin aukon takareunasta jolloin oviaukkojen välit sai pituussuuntaisesti takaisin kohilleen.

Katon muodossa pysymisen kanssa ei tule ongelmia, se on kuitenkin sen verran tukevasti tuettu reunoilta, eikä paina juuri mitään. Iteksenihän tuon 145:n vanhan katonkin heitin pihalla Expressin korin päälle ;D Ovet tosiaan käytin paikoillaan kanssa ennen lopullista hitsausta jotta näki että saa istumaan. Nuo aukoissa olevat metallit pokkasin vaan pellistä, heppasin kiinni vanhan katon ollessa paikallaan ja olivat helpottamassa katon sovitusta kohdilleen.

Rudi, ei jaksanut päivittää tilannetta ennen kuin oli kiireemmät tehty pois ja näki tuliko sutta vai sekundaa. Se on kumminkin kerralla polkastava isommat korityöt jos meinaa saada jotain tehtyäkin.

Tekniikkapuoli voi hieman muuttua vielä. Tappikoneessa kyllä pysytään, mutta vaihtoehtona edellä mainitulle vaparipaketille on M90 Eatonin laittaminen vakiopuristuksilla. Markkinapuolelta ostin Eatonin joka kaipais remppaa, en ole vielä katsonut tarkemmin mitä laakereita, mutta eiköhän sen kuntoon saa. Alustavasti hihnapyörien teettämisestä on ollut jo puhettakin. Enemmän työtähän se vaatii muutenkin, koska pitää portata ja käydä läpi toinen kansi, rakentaa ahtimen tuennat, yms. Mutta kattoo nyt ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #127 : 10.06.2012, 01:25:27 »
Saranat pohjamaalasin aamupäivällä ja sen jälkeen ne sekä konehuone saivat mustan pinnan. Maalin kuivumista odotellessa korjasin ovenrajoittimet, laitoin ovilukkojen vastakappaleet koriin, yms. pientä. Pysäytintappi oli kahdesta rajoittimesta lähtenyt menemään, porasin isommat reiät ja laitoin 12mm tapin tilalle. Yhdestä puolestaa tappi oli löysällä. Hitsasin tappien molempiin päihin prikat, jotta tappi pääsee pyörimään kuten alunperin vaikuttaisi olevan.

Puuhailun lopputuloksena keulapala, konepelti, etuloksut, ovet lukkomekanismeineen ja takasivulasit ovat paikoillaan. Ja jokaiseen väliin kotelosuojaa ennen kasausta. Passailin peltien raot suht pikaisesti, konepellin ja lokasuojien välit vaativat vielä säätöä. Eikä aikaa mennyt kaikkiaan kuin noin 14h :idiot2:
Ovenrajoittimien näkyvät osat jäivät pohjamaaliin, jos huomenna ehtis vetämään niihin vähän pintaväriä ja laittamaan paikoilleen. Muuten tuskin tapahtuu kummosia. Kuviakaan ei tullut otettua koska kamera jäi töihin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #128 : 10.06.2012, 13:15:35 »
Kävin laittamassa rajoittimet paikoilleen ja sain otettua lainakameralla muutaman kuvan.
Värit on kuvassa mitä on ja konehuoneen kuvassakin tarkensi montun pohjalle :P Voi olla, että muutan konepellin vielä mattamustaksi tai puolikiiltäväksi ja samalla värillä sitten kaikki kirkkaat pinnat myös. Puskureista en tosin vielä tiedä antaako olla kirkkaana vai tuleeko niistäkin mustat. Näkee sitten kunhan pääsee sovittamaan paikoilleen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #129 : 16.06.2012, 21:52:57 »
Ovet ois enimmäkseen nipussa. Karmit päätin teipata mustaksi, joten ne ovat vielä kirkkaat ja ovenkahvat jätän kirkkaiksi. Vasemmanpuolen kahvat siirsin Expressin ovista, omansa olivat melkoisesti orkosilla. Pientä askartelua oli ovilasien kiinnityskourujen kanssa. Kolmesta oli lahonnut "yllättäen" täysin pois ja toisen etuikkunan kourussa oli hyödynnettävissä taaempi nostimen kiinnityskorva. Takalaseihin laitoin 240 takalasien kourut ja koska etulasien kouruja ei ollut mistä ottaa, niin taaemman korvan vaihtamalla sai takalasinkourusta suoraan etulasiin käyvän. Toiseen etuoveen löytyi hyvällä kourulla oleva lasi Expressistä. Etulasinnostimet alkavat olemaan ehtoopuolella. Vasen ei nosta aivan ylös asti ja oikeasta on jäystetty veivin boori pilalle. Äkkiseltään katsottuna 240 nostimet vois käydä suoraan. Veivi vaan tietysti muuttuu samalla uudemmaksi. Lisäksi laitoin 240 takaovien lasitiivisteet etuoviin koska vanhat olivat resut, mutta tuntuvat olevan turhan napakat.

Takaoviin laitoin 240 tiivisteet, etuovet jäivät vielä ilman. Ens viikolla sitten kun otan töissä olevista ovista. 240 suhinatiivisteet meinasin laittaa myös kun yksistä ovista koko setin ehjänä sain irti. Takavalot, bensatankin, panhardinkorituen ja panhardin laitoin paikoilleen sekä kiristin takatukivarsien korikiinnitykset ennen hiekkapuhallusta ja maalausta tehdyn löysäilyn jäljiltä.

Em. linkin takaa löytyy taas kuvia päivämääräällä merkatun kohilta. Konehuoneesta otin uuden kuvan ja päivitin tärähtäneen otoksen.

Niinjoo. Takavalot sais olla kirkkaalla vilkulla ja pikkaisen tummennetut ::)

Edit. 2. Megan osat kävin hakemassa tänään. Tinailtava kasaan kunhan joutaa.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2012, 21:37:16 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #130 : 17.06.2012, 21:36:40 »
Etuoviin laitoin suhinatiivisteet kakspuoleisella teipillä, saa nähdä miten kestää. Oikea etuovi vaatii passaamista, koska meni turhan nahkeaksi tiivisteenlaiton jälkeen. Vedin johtosarjan paikoilleen, sumutin kotelosuojaa ovien sisään ja koteloihin sinne tänne. Joutuu olemaan ens viikon pihalla, joten parempi olla vähän käsittelyä jos sattuu pääsemään vettä suojamuovien ohi tai oviaukoista.

Takaluukun purin ja onhan tuo aika raato. Alareuna on koko matkalta ratkennut auki, yms. Tiivisteuran porasin irti, tiiviste olikin osittain korvattu aiemmin pyöreällä jäykähköllä palolla joka oli vedetty ruuvilla luukkuun kiinni. Lukkopesä jäi vielä paikoilleen, koska sen lukkoruuvi katkesi. Pesän pidinrautakin ruostunut niin vähiin jo, että jäljellä on oikeastaan enää paksumpi osa joka tulee pesän ympärille. Meinasin kuiduttaa kuntoon, mutta voi olla että laitan vaan alumiinipalan/paloja sisään ja popparia perään. Kuvat luukusta tuolla taas.

Megan kasaamisen aloitin eilen illalla ja pistelin yhtä kyytiä homman nippuun. Muutamia palikoita ja johtoja vielä lisättävä, yms. mutta enimmälti se ois siinä. Eipä tuo kovin työläs ole kasata loppupelissä v2.2 levyyn verrattuna.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #131 : 29.06.2012, 01:33:25 »
Oldtimer Run ois lauantaina ja siiheksi oli ajatus saada 142 alkujaankin kuntoon. Viime päivinä ollut ehtiminen vähän huonoa, mutta keskiviikkona sain alulle kannen kasaamisen aluilleen. Se jämähti siihen, että muutama vuosi sitten ostetussa Payenin sarjassa oli täysin väärän kokoiset tulpanreikien o-renkaat välikannen väliin. Vaihdoin siinä sitten Autogaugen moottorinlämpömittarin Autometerin tekeleeseen ja kiinnitin pakosarjan.

Eilen löytyi tuurillaan töistä hyllystä oikeat o-renkaat, eikä tarvinnut lähteä ettimään mistään. Töiden jälkeen kansi nippuun, muutamien pakonostimien paikan hakua oikean venttiilivälyksen saamiseksi(kippasin syksyllä pakonostimien laatikon lattialle ja muutamasta karkas sisukset levälleen ::)), imusarjan kiinnitys, yms.. Ensin startilla öljyä kiertoon ja sen jälkeen lyhyt koekäyttö ilman jäähdytysnestettä. Nesteet sisään, lyhyt siirto talon edustalla ja vähän käyttöä. Ei kehdannut puolenyön tuntumassa enää häiritä naapureita kovin. Muutaman pikaisen tarkastuksen tein katsastusta varten, koetettava aamulla vielä töissä ehtiä kattomaan pari paikkaa tarkemmin.

Aamulla liikennekäyttöönotto, soittoa konttorille ja päivällä näytille kunhan töistä kerkiää. Siltäkin käynniltä ois tähän väliin säästyny kun ois vaan syksyllä käyttäny ennen kansipahvin menoa :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #132 : 30.06.2012, 18:39:11 »
Eilen aamulla ennen töitä kattelin pikaisesti nosturilla paikkoja läpi, muutin hitusen etuputken linjausta, jottei roiku liian alhaalla ja putsasin konehuoneesta rasvanäpin jäljet sun muut liat. Päivällä kerkesin leimalle ja se oli läpihuutojuttu. Töiden jälkeen vaihdoin Sunoco 10W-60 öljyt koneeseen, uudet renkaat alle, takajousien progressiivisesta osasta kierros pois(240 sedanin lesjöt joita olin lyhentänyt jo aiemmin) ja tiukkasin etuiskareita neljä naksua. Ei ole enää niin älytön etukeno kuten aiemmin. Iltasella sai vielä kunnon pesun päälipuolelle jotta on edes näyttävinään puhtaalta :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #133 : 15.07.2012, 21:49:59 »
145:een laitoin perjantaina tuulilasin paikoilleen, tänään vaihdoin kaikki jarruletkut ja laitoin uudet jarruputket taka-akselille. Etusatuloissa liikkuu männät normaalisti. Otin Expressistä takasatulat ja niissä toisessa on sisempi mäntä jumissa. Laitoin kumminkin paikoilleen toistaiseksi jos sen tuurillaan sais jumpattua. Kumma kyllä kaikki nipat aukesivat ilman isompaa taistelua, vain yhtä etusatulan nippaa piti lämmittää.

142:lla tuli käytyä Oldtimer runissa ja sen jälkeen ollut pientä ajoa satunnaisesti. Takarenkaisiin pitänee laittaa uudet venttiilit. Vanhoilla renkailla ilma pysyi talven yli hienosti mutta nykyisillä karkaa viikossa alle kiloon.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #134 : 21.07.2012, 19:08:32 »
142 sai pientä ulkoilua Motoparkissa radalle.comissa. Heti alkuunsa lähti hallianturin pultti mäelle ja seuraavalla yrityksellä kaasuvaijeri irtos kiinnityksestä. Olihan nekin olevinaan kunnolla kiinni ::) Pikkuharmit kun sai pois niin pääsi odottamaan aikataulun luistamista.
Muuten tekniikka pelas hienosti ja pystyi painamaan. Eilinen iskarien tiukkaus toi hyvin lisää tuntumaa ajoon. Märällä renkaat toimivat hienosti varsinkin verrattuna Falkeneihin jotka olivat viime kesänä, kai se mallimerkinän nimi velvoittaa. Kuivalla puolestaan siinä viiden kierroksen jälkeen takarenkaat alkoivat menettämään mutkissa pitoa ja menosta tuli vähän hervotonta. Aika avoin kuvio noissa. Hidastavasta liikenteestä huolimatta paras kierros Racechronon mukaan 1.51,4.

Sitä en tiedä johtuuko renkaasta vai mistä, mutta mutkitellessa tuntuu että perä tulee liikkeissä jäljessä. Sen takia ei ihan pysty niin tiukasti esim. pääsuoran shikaanissa ajamaan kun haluais. Tarttis koettaa toisia pyöriä alle.

245:llä oli tarkoitus käydä, mutta siinä sytkä ei pelaa vieläkään isommalla rasituksella joten ei parane kiusata. Kuntoon sekin on saatava ens lauantaiksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy