Juuri näin. Kun vaijerin kuori on kiinni tukivarressa takana ja omassa kolossaan kahvan takana, ei takapään asennolla ole mitään merkitystä säätöihin eikä toimintaan, koska:
-kuori ei veny, ainoastaan taipuu hiukan, pituus ei muutu akselin kuormituksen muuttuessa
-vaijeri ei veny
-kenkien säätöpyörä ei pyöri itsestään
Ellen ole 100 % varma edellisestä säätäjästä, teen aina seuraavasti:
1. vaijerien säätö kahvalta löysälle
2. kenkien säätö niin, että vähän kihnuttaa
3. pari nykäisyä kahvasta, että kengät keskittyvät
4. kenkien hienosäätö
5. vaijerien säätö. Tähän en sitten koske ennen vaijerin/ vaijerien vaihtoa.
Jos kahvan liike jatkuu/ pito heikkenee, säädän kenkiä. Vaijerien säätö kenkien kuluessa aiheuttaa vain ongelmia.