Proturbo  Autodiagnoosi

940 perän linja

  • 34 Vastauksia
  • 7203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa st3b3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • b230ft
940 perän linja
« : 28.01.2016, 15:52:59 »
Eli eli. Monella tuntuis olevan samaa ongelmaa ja oikeeta vastausta en tahtonut löytää. Oisaisiko joku sanua miksi pitkäkatoissa (ainakin) roikkuu vasen puoli perästä alempana? Olen ihmetellyt asiaa ja en oikee oo hiffannu sitä. Lesjöfarkun jouset ja kyb gas a just iskarit uudet. Mutta miksi näissä on se aina vinossa? Voiko liittyä panhardtankoon? :'(

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8974
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #1 : 28.01.2016, 16:37:31 »
Tankki vasemmalla ja tankki täynnä?

Poissa st3b3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • b230ft
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #2 : 30.01.2016, 13:44:30 »
Voi toki vaikuttaa asiaan. En ole edes uusilla jousilla ja iskareilla vielä kokeillut kun auto saa olla talven pukeilla mutta alkuperäisillä ei kyllä suorassa ollut :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #3 : 30.01.2016, 14:05:21 »
Tankki täyteen ja iso kuski niin on melkein 200 kiloa enemmän vasemmalla. Sitä kun jatkuu vuosikausia niin alkaahan se roikkumaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #4 : 01.02.2016, 13:51:05 »
Tankki täyteen ja iso kuski niin on melkein 200 kiloa enemmän vasemmalla. Sitä kun jatkuu vuosikausia niin alkaahan se roikkumaan.

Aloituspostauksessa taidettiin mainita uudet jouset + iskarit. Puslien kuluman en oikein jaksaisi uskoa vaikuttavan silmin huomattavasti. Joku viitseliäs vois koittaa swapata jouset ja iskarit puolelta toiselle, niin saatais selvyys tähänkin... Mun farkku kulkee kanssa aika tasasen vinossa vasemmalle.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #5 : 01.02.2016, 16:59:29 »
Aloituspostauksessa taidettiin mainita uudet jouset + iskarit. Puslien kuluman en oikein jaksaisi uskoa vaikuttavan silmin huomattavasti. Joku viitseliäs vois koittaa swapata jouset ja iskarit puolelta toiselle, niin saatais selvyys tähänkin... Mun farkku kulkee kanssa aika tasasen vinossa vasemmalle.

Tuota jousien vaihtoa tuli kokeiltua puolelta toiselle, ei ainakaan itellä auttanut "kallellaan" kulkemiseen. Tuohon allekirjoituksen ex-TD:hen tuli aikoinaan vaihdettua kaikki iskarit ja kaikki jouset, ja edelleen se vaan kulki kallellaan :-\ Sama riesa on tässä nykyisessäkin classicissa, ehkä vain hieman lievempänä.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #6 : 01.02.2016, 19:53:26 »
Vinossa kulkee omakin... Iskarit ja jouset uusittu... oli tankki tyhjä tai täys nii vinossa on

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #7 : 01.02.2016, 19:58:05 »
Isoveljen Fiat Mirafior muuttui suorassa seisovaksi kun otettiin panhard irti.

Ja pysyi suorassa, kunnes uuden panhardin kanssa ensimmäisen kerran takapää jousti.

Kulkeeko 960:t vinossa?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #8 : 01.02.2016, 20:07:41 »
Ei vaan täysin suorassa
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #9 : 01.02.2016, 20:11:23 »
Ei vaan täysin suorassa
Niin?
Mikäs on 960:in ja 940:in taka-akseliston ero?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8974
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #10 : 01.02.2016, 20:15:05 »
Niin?
Mikäs on 960:in ja 940:in taka-akseliston ero?

Nivot?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #11 : 01.02.2016, 20:17:50 »
Nivot?
Niin 960:n retkuperällähän ei ole asian kanssa mitään tekemistä?
Jäitä housuun!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #12 : 01.02.2016, 20:18:02 »
multilinkki
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #13 : 01.02.2016, 20:18:13 »
eiköhä 960 jäykällä akselilla kulje vinossa.. ja multi linkit suorassa  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 940 perän linja
« Vastaus #14 : 01.02.2016, 20:19:28 »
eiköhä 960 jäykällä akselilla kulje vinossa.. ja multi linkit suorassa  ???
Jäykistelyperähän on vain vanhakoppasessa farmarissa.
Jäitä housuun!

 

Samppasport  Futurez