Autoracing  KL-varaosat

8v muutos 16v Turbo

  • 126 Vastauksia
  • 164481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #105 : 31.05.2019, 11:59:35 »
Luin venttiilin kolojen syvyydestä....

Mikäs on B230FT mäntää käytettäessä maksimisyvyys kololle?

Itsellä lipsahti väärä shimmi paikalleen kun kairasin koloja...

pakopuolelle imuvenalla kairatessa tuli sipaistua yhteen upotukseen 6.5mm vinosti mitaten syvyyttä 5mm sijaan jota tavoittelin...

Onko tämä vielä turvallinen upotus vai onko se liian lähellä männän rengasuraa

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla


Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #106 : 31.05.2019, 14:05:19 »
Luin venttiilin kolojen syvyydestä....

Mikäs on B230FT mäntää käytettäessä maksimisyvyys kololle?

Itsellä lipsahti väärä shimmi paikalleen kun kairasin koloja...

pakopuolelle imuvenalla kairatessa tuli sipaistua yhteen upotukseen 6.5mm vinosti mitaten syvyyttä 5mm sijaan jota tavoittelin...

Onko tämä vielä turvallinen upotus vai onko se liian lähellä männän rengasuraa

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla

Tein pari vuotta sitten yhteen kilpuriin koneen,ja siihen tehtiin koemielessä venttiilin suuntaisesti 8mm. syvät kolot FT vakiomäntiin jotta mahtuis pyöriin justiinsa ympäri vaik remmi poikkeis.Hyvin on ainakin vielä kestänyt,muistaakseni olin mittailevinani että minimissään n.2mm jäi väliä rengasuraan imupuolellakin ja sekin sieltä uran takareunan hujakoilta.Että en pelkäis ainakaan 6.5mm. koloilla laittaa nippuun...
« Viimeksi muokattu: 31.05.2019, 14:07:17 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #107 : 31.05.2019, 16:47:18 »
Ajattelin että pakopuoli olisi pahempi kun siinä on erilainen sijoittelu venttiileillä.

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla


Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #108 : 01.06.2019, 11:25:47 »
Juu sijoittelu on eri,ja toki tulee pakokolot laidempaan jos kairaa samankokoiset kolot sekä pakosille että imusille.

Mutta jos kyse on vakiokoon venttiileistä,niin pakovenat kun on pienemmät niin ei niiden kolot sen reunempaan tule kuin imujenkaan kun tekee erihalkaisijaiset kolot pako ja imupuolelle,esim. vaikka pakoventtiilin halkaisija +3mm. ja imu myös +3mm. kuten me tehtiin jyrsinkoneella..


« Viimeksi muokattu: 01.06.2019, 11:28:42 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #109 : 24.07.2019, 10:38:45 »
Tein pari vuotta sitten yhteen kilpuriin koneen,ja siihen tehtiin koemielessä venttiilin suuntaisesti 8mm. ..

Mikä oli kulma kun teit kolot venttiilien suuntaisesti? Loppuviikosta jyrsimään menossa
Drop it, pop it and burn em!

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #110 : 16.08.2019, 10:43:47 »
Ohops,ei oo tullu pitkään aikaan täällä viestei selailtua.Oot varmaan kolot jo jyrsiny,mutta kulma oli muistaakseni joku 18 tai 19astetta..
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #111 : 20.08.2019, 11:54:55 »
Joo saatiin jyrsittyä iltapuhteena.. Tälläviisiin. En muista mikä tuo kulma tarkalleen nyt on. jospa se on oikea..

Jos jotakuta kiinnostaa niin on jyrsimeen ohjelma valmiina ja tuo jigi niin nopee näppästä tehdä kolot venttiileille, miks ei vaikka muihinkin kuin vinokoneeseen

Drop it, pop it and burn em!

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #112 : 21.08.2019, 23:01:50 »
Säästikö männissä valmiiseen verrattuna? Mitkä mukit, tunnen tuon ammattimiehen nii itelle kans tarve setille.

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #113 : 22.08.2019, 22:06:30 »
Kyllähän siinä säästää. Ota joniin suoraan yhteyttä niin se tekasee
Drop it, pop it and burn em!

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #114 : 23.08.2019, 21:58:37 »
Mikä mäntäsarja sulla oli? Vai oliko nuo vakiomäntiin?
« Viimeksi muokattu: 24.08.2019, 12:20:55 kirjoittanut jahveli »

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #115 : 07.06.2020, 00:40:15 »
Onko tuohon 8 venasen lohkon käyttöön joku perimmäinen syy? Olis tiedossa parikin kokonaista b234 moottoria jollanen olis tarkotus seuraavaks rakentaa. Tehotavote 500hp noin.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #116 : 07.06.2020, 01:05:07 »
Onko tuohon 8 venasen lohkon käyttöön joku perimmäinen syy? Olis tiedossa parikin kokonaista b234 moottoria jollanen olis tarkotus seuraavaks rakentaa. Tehotavote 500hp noin.
Pääsee eroon tasapainoakseleista ja ylimääräsestä remmestä jakopääs, sopivat moottorinkorvatki on helpommin saatavilla mm. 240.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #117 : 07.06.2020, 01:27:15 »
Kumpaanko sitten kannattaisi tehdä, 8v vai 16v lohkoon. Seiskaan olis tulossa.

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #118 : 07.06.2020, 17:26:05 »
Timmin öljypumpun löytäminen 16v lohkoon voi olla kiven alla. Tasapainoakselithan voi jättää paikalleen ilman hihnaa jos ei niitä halua pyöritellä. 16v lohkolla jakopäästä tulee vähän vähemmän kyhäys kun voi käyttää orkkisosia eikä tarvii kyhätä kolmen eri auton rullista ja remmistä sopivaa settiä kuten 8v lohkon kanssa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #119 : 07.06.2020, 18:56:32 »
Jees eli vähä puolensa kummassakin. Täytyy tässä katsella miten tuon nyt toteuttaa mutta se on päätetty että seuraava kone tulee leveällä kannella.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron