KL-varaosat  Race.fi

b230ft:hen uudet suuttimet

  • 25 Vastauksia
  • 28193 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
b230ft:hen uudet suuttimet
« : 12.05.2012, 16:02:11 »
eli pitäis saada lisää kakkua koneeseen, autossa tällä hetkellä Bosch 0 280 150 804 suuttimet käsittääkseni matalaohmiset 2.2ohm ja 337cc/min

eli onko kellään käytännön kokemusta mitkä suuttimet käy suoraan paikalleen, oon koittanu selailla kaikenmaailman suutin taulukoita mutta ei vaan ymmärrä....  ???
hakusessa 400-550cc/min

EDIT:
"LH 2.4 however will adapt for injectors up to 370cc and offer good performance. However because the LH 2.4 system is adaptive it will trim itself to compensate for the richer mixture it offer very little if any advantage. If you want to run larger injectors with the stock fuel system you have to modify the signal from the MAF sensor to compensate."

eli tuon mukaan ei voisi käyttää yli 370cc suuttimia?

"There is a very popular modification among Volvo engine tuners in Sweden; blue "R" injectors. These injectors are used on Volvos high output engines, such as S60T5. We have tested these on B200 & B230ET/FT engines with Motronic and LH Jectronic injections with great results. They flow 391cc/min and are good enough for over 300 horsepower. Could be good with an aftermarket ECU."

eli periaatteessa noi R:n suuttimet riittäisivätkin tähän projektiin, tosin esim vikingin Special lastu " Special-lastu on tarkoitettu pidemmälle viritettyihin moottoreihin. Lastu on optimoitu 3" ilmamäärämittarille, 465ml suuttimille ja 3,8bar bensapaineelle. " niin ymmärtääkö volvon vakio moottorinohjaus enää tuon päälle?
« Viimeksi muokattu: 12.05.2012, 16:37:32 kirjoittanut Niksa »

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #1 : 07.06.2012, 10:10:56 »
Ruokaongelma ratkaistu bensapaineen säätimellä 1:1,4 nyt ahdoilla bensanpaine noin 5bar  ;D

hevonen

  • Vieras
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #2 : 07.06.2012, 10:39:42 »
Mikä pumppu/pumput sulla on siinä? Jos orkkis, alkaa mennä rajoilla... Mikä malli, yksi vai kaksi pumppua?

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #3 : 08.06.2012, 10:39:06 »
mulla et konessa ihan korkee oomiset (15) etuvastukset poistettu ja piuhat yhdistetty , hyväksyykö lh sitä vois kuvitella niin
« Viimeksi muokattu: 08.06.2012, 10:41:14 kirjoittanut bolinder »

hevonen

  • Vieras
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #4 : 08.06.2012, 13:24:39 »
Isot pojat sanoo että lh kypsyy jos koittaa ajaa ilman etuvastuksia, en tiedä, ei ole kokemusta tuosta. ET tosiaan siesi ilman vastuksiakin.
Niksa kirjoittaa että homma on hoidossa, bp 5bar, vähän mietityttää tuo että millä b-pumpuilla/pumpulla auto on, kun tuo 5 bar on aika kova paine, ellei ole k-jet pumppu.
Loppuu pian kakku kesken kun pyydetään vaan kovempaa bensanpainetta, alkaisin mieluummin tuolta suutinpäästä tuon homman+ iso immu...

Noh... hyvä jos toimii mutta ihan edgellä mennään...

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #5 : 08.06.2012, 13:30:08 »
Itse ajelin viime kesän korkeaohmisilla etuvastukset ohitettuna. Kyllä se sen kesti ainakin tosin ajettuakaan ei tullut kuin jotain 2000km.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

EVO8

  • Vieras
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #6 : 08.06.2012, 14:11:23 »
Ilman vastuksia 3v ja 130tkm.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #7 : 09.06.2012, 19:14:29 »
vaparilla ajettu se 450tkm ilman etuvastuksia  ;)   oliko impetanssi 14 Ohm

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #8 : 09.06.2012, 21:10:53 »
Alle 7 ohm suuttimet (matalaohm) tarvitsevat aina etuvastukset kun taas yli 7 ohm suuttimet (korkeaohm) menee ihan ilmankin. Noiden etuvastusten tehtävä on matala ohmisissa suuttimissa rajoittaa virtaa jotta ruiskuboksin suuttimia ohjaavat fetit eivät kärähdä.

ET koneissa on erillinen suutinten pääteaste joka on hieman rankempi rakenteinen kuin LH:ssa joten se saattaakin kestää etuvastusten poistamisen matala ohmisten suutinten kanssa mutta mitään hyötyähän siitä ei ole ja en menisi kokeilemaan itse.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 21:13:46 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #9 : 11.06.2012, 09:08:52 »
Joo tosiaan siis 940 -97vm aivan originaalilla bensansyöttö järjestelmällä ja näyttää keitto riittävän pitkässäkin vedätyksessä.... ahdot on nyt vain 0,9bar.
alipaineella säädetty bpsäädin(1:1.4) 2.5 (-0.6bar) +ahdot 0.9bar tekee noin 4.6bar bensanpaineen ahdoilla.


ja tosiaan kokeilin itse tehdyllä uudella  3"imm mutta auto ei toiminut kun tyhjäkäynnillä  :'(
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012, 09:10:50 kirjoittanut Niksa »

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #10 : 21.06.2012, 10:50:09 »
hyvin pysyi seokset ylhäällä 3 vedettäessä punarajalle ja 4:llakin vielä punarajan lähettyvillä kunnes loppui tila kesken  :)

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #11 : 30.06.2012, 19:46:41 »
mullakin ois suutinten osto edessä, mistä saisin 465cc bolt-on suuttimet?

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #12 : 01.07.2012, 00:36:05 »
mullakin ois suutinten osto edessä, mistä saisin 465cc bolt-on suuttimet?
Vaikkapa tuolta: http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=381

Myös Hariselta noita löytyy http://www.hestec.fi verkkokaupasta.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

hevonen

  • Vieras
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #13 : 02.07.2012, 12:12:32 »
Isot pojat sanoo että lh kypsyy jos koittaa ajaa ilman etuvastuksia, en tiedä, ei ole kokemusta tuosta. ET tosiaan siesi ilman vastuksiakin.
Niksa kirjoittaa että homma on hoidossa, bp 5bar, vähän mietityttää tuo että millä b-pumpuilla/pumpulla auto on, kun tuo 5 bar on aika kova paine, ellei ole k-jet pumppu.
Loppuu pian kakku kesken kun pyydetään vaan kovempaa bensanpainetta, alkaisin mieluummin tuolta suutinpäästä tuon homman+ iso immu...

Noh... hyvä jos toimii mutta ihan edgellä mennään...
Tarkoitin tässä just sitä että lh ei tykkää jos ajetaan MATALAOHMISILLA ilman etuvastusta. Motikassa toimi ja oli tosiaan Harisen keksintö. Ilmeisesti matalaohmiset ilman etuvastustajia toimii jotenkin tarkemmin? En minä tiiä!
Tottakai ne korkeaohmiset toimii ilman etuvastuksia, eihän se boksi tiedä kuka sen vastuksen piiriin tekee...

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft:hen uudet suuttimet
« Vastaus #14 : 02.07.2012, 14:42:59 »
Tarkoitin tässä just sitä että lh ei tykkää jos ajetaan MATALAOHMISILLA ilman etuvastusta. Motikassa toimi ja oli tosiaan Harisen keksintö. Ilmeisesti matalaohmiset ilman etuvastustajia toimii jotenkin tarkemmin? En minä tiiä!
Tottakai ne korkeaohmiset toimii ilman etuvastuksia, eihän se boksi tiedä kuka sen vastuksen piiriin tekee...
toimiihan ne tarkemmin, kun avautumisaika pienenee jos vaan itse suuttimet ja ecu kestää suuremman virran.
Vastaavasti etenkin isot suuttimet liian suurilla etuvastuksilla tuottaa varmasti ongelmia pienillä aukioloilla

 

Proturbo  Autodiagnoosi