KL-varaosat  Race.fi

mikä ahdin

  • 209 Vastauksia
  • 100678 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #195 : 18.10.2012, 22:24:22 »
Mihinköhän hx35 riittää 8" pakopesällä. B230ft alakerta. 531 kansi 46/38 venttiileillä.  Liian pieni pesähän tuo vinokoneeseen on.
Mulla oli holsun kasi pesä ja garrettin kompura(siipikoko 54/60) ja pääs sinne 350 nurkille noin puolellatoista kilolla ja LH:lla. A/R .82 pesällä päästiin vähä pitemmälle sitten samalla paineella. Lopulta alakerran vaihtoon  :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa nurzi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #196 : 18.10.2012, 23:01:36 »
 kiitos tiedosta. Mulla kanssa lh. Oliko sulla mikä kansi?
940 230fk käyttis
940 230ft projekti

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #197 : 18.10.2012, 23:13:31 »
kiitos tiedosta. Mulla kanssa lh. Oliko sulla mikä kansi?
Portattu 530 vakiokokoisilla venttiileillä. R-seetit. 286asteinen enemin nokka. Siinäpä se.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #198 : 19.10.2012, 10:44:28 »
Jos turbosta puuttuu tanko joka avaa hukkaporttia, saako niitä jostain ostettua halvalla? TD04HL-15G kysesä.
E: Vissiin hukkaportin kello on oikea nimitys tolle  :o Ja näkyy saavan niitä suht halvalla, eli eipä mitään.

Mulla olis yks myynnissä, jota sääderään jousilla. Eli ei mikään vakio malli.
laita yv jos kiinnostuit 50e

EVO8

  • Vieras
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #199 : 19.10.2012, 12:03:11 »
Mulla oli holsun kasi pesä ja garrettin kompura(siipikoko 54/60) ja pääs sinne 350 nurkille noin puolellatoista kilolla ja LH:lla. A/R .82 pesällä päästiin vähä pitemmälle sitten samalla paineella. Lopulta alakerran vaihtoon  :)

Pakopainetta näillä oli... ?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #200 : 19.10.2012, 14:20:55 »
Pakopainetta näillä oli... ?
Ei mitään hajua, kun ei tullut mitattua, mutta varmaan jonkun verran yli ahtojen silläkin perusteella koska tehot pomppas samoilla siivillä samalla paineella vain pakopesän kokoa kasvattamalla :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ___TK___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #201 : 19.10.2012, 16:19:51 »
Noniin elikkäs meni tuossa vakio ahdin hajalle ja hommasin uuden uusi on garretin to3 ja alunperin oli garret t25 onko näissä ahtimissa paljon eroja ja onko tullut vaihdettua huonompaan ahtimeen vai parempaan  ;)
740 230ft vm 90                                       "The 1990-92 Volvo 700-series cars may very well represent one of the most reliable 4-door passenger sedans of its era due to a limited number of engineering limitations and solid build quality"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #202 : 19.10.2012, 16:39:50 »
Noniin elikkäs meni tuossa vakio ahdin hajalle ja hommasin uuden uusi on garretin to3 ja alunperin oli garret t25 onko näissä ahtimissa paljon eroja ja onko tullut vaihdettua huonompaan ahtimeen vai parempaan  ;)
Ihan yhtä hyviä/huonoja ovat molemmat  ::) T03 on jonkinverran isompi siiviltään ja pesiltään joten se riittää suurempiin tehoihin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ___TK___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #203 : 19.10.2012, 16:44:26 »
Asia selvä  8) vielä pitäisi metsästää jostakin ne Öljyn tulo ja paluu linjat ja veden tulo ja paluu lijat koska ovat eri liitoksilla  :idiot2: mistäköhän ne voisi saada onko hyviä ehdotuksia  ;)
740 230ft vm 90                                       "The 1990-92 Volvo 700-series cars may very well represent one of the most reliable 4-door passenger sedans of its era due to a limited number of engineering limitations and solid build quality"

Poissa nurzi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #204 : 19.10.2012, 19:52:28 »
Ihan perus hydrauliikka puljuista saa teetätettyä letkuja ja löytyy nippoja joka lähtöön.
940 230fk käyttis
940 230ft projekti

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #205 : 20.10.2012, 18:49:05 »
Ihan yhtä hyviä/huonoja ovat molemmat  ::) T03 on jonkinverran isompi siiviltään ja pesiltään joten se riittää suurempiin tehoihin.

T25 on lähempänä mitsua suunnittelussa kuin T03:sta, eli huomattavasti nykyaikaisempi ahdin, taitaapi olla jopa isommilla siivillä kuin orggis T03:n. Oli huomattavasti parempi kuin T03:n, eli en todellakaan laittaisi samalle viivalle näitä ahtimia.

Edit: elikkä mielestäni hyvin paljon huonompaan suuntaan meni.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2012, 19:10:29 kirjoittanut sekokupu »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #206 : 20.10.2012, 19:21:57 »
T25 on lähempänä mitsua suunnittelussa kuin T03:sta, eli huomattavasti nykyaikaisempi ahdin, taitaapi olla jopa isommilla siivillä kuin orggis T03:n. Oli huomattavasti parempi kuin T03:n, eli en todellakaan laittaisi samalle viivalle näitä ahtimia.

Edit: elikkä mielestäni hyvin paljon huonompaan suuntaan meni.

siipien koossa ei taida olla montaakaan milliä eroa mutta tosiaan t25 herää karvan verran aikaisemmin mutta ei kykene niin koviin painesuhteisiin kuin t03

T25


T03
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #207 : 20.10.2012, 22:19:14 »
siipien koossa ei taida olla montaakaan milliä eroa mutta tosiaan t25 herää karvan verran aikaisemmin mutta ei kykene niin koviin painesuhteisiin kuin t03

T25
(Kuva poistettu lainauksesta.)

T03
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Siipien koot kyllä huomaa jo silmällä, samaten muotoilu on ihan eri planeetalta, voit vaikka käydä tuolla varastolla niitä ihmettelemässä, löytyy rinnakkain mitsu, T03 ja T25. Penkissä T25 kyllä antoi eniten hönkääkin mutta heräsi myöhemmin kuin mitsu. Tönärinkin saa lainaan niin pääsee mittaamaan.

Jos siipigeometriaa vertaa niin T03 on kuin kirveellä veistetty ja T25 näyttää jo nykyaikaiselta ahtimelta.

Poissa ___TK___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #208 : 23.10.2012, 22:54:39 »
kyllä huomaan käytössä että t25 lähti t03:sta paljon ärhäkämmin liikkeelle ja paljon alempaa ahtamaan  :)
740 230ft vm 90                                       "The 1990-92 Volvo 700-series cars may very well represent one of the most reliable 4-door passenger sedans of its era due to a limited number of engineering limitations and solid build quality"

Poissa ___TK___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #209 : 28.10.2012, 12:58:06 »
Joo elikkäs on tullut se garretin to3 vaihdettua hajonneen t25 sen tilalle ajattelin vaan että voisiko olla hukkaportin kellossa tai muussa vikaa kun rupeaa ahtamaan melkein vasta 4000rpm kohdallä :idiot2:
740 230ft vm 90                                       "The 1990-92 Volvo 700-series cars may very well represent one of the most reliable 4-door passenger sedans of its era due to a limited number of engineering limitations and solid build quality"

 

Futurez  Kulkukoira