Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 T-5 -87

  • 22 Vastauksia
  • 16365 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
240 T-5 -87
« : 05.12.2010, 17:20:45 »


30.12.2008 hain kaverin kanssa Vetelistä -87 240 GL:n B230K heron head -moottorilla ja AW71-tomaattiaskilla. Erikoisuuksina musta nahkasisustus, alkuperäinen hälytin ja pieni 158000 km mittarilukema. Ruostevauriota oli tässäkin korissa vähän odotettua enemmän, muuten auto on oikein siistissä kunnossa.

Kaikki kuvat löytyvät osoitteesta http://s5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/Projekti%20244%20Turbo%20-85/
Kansion nimi on jäänne entisestä projektiaihiosta ja näin ollen vuosimalli heittää parilla pykälällä.

Kuvapoimintoja tämänhetkisestä tilanteesta:


Moottori


Kutoskoneen M90


Taka-akseliston osia


Vanteet

« Viimeksi muokattu: 17.12.2013, 23:53:55 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #1 : 29.12.2010, 00:43:37 »
B230K-moottorista tuli ostotarjous yllättäen ja pyytämättä :) Ja pitihän kaupat tehdä. Motti nousi tämän päivän aikana pois keulalta. Illalla suunniteltiin tinakoneen asennukseen liittyviä juttuja.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #2 : 30.06.2011, 08:53:48 »
Oliko auto r-sport arabi?? ainakin sisustasta päätellen? Ku näytti olevan ahtomittarikin??
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #3 : 01.07.2011, 14:45:14 »
Oliko auto r-sport arabi?? ainakin sisustasta päätellen? Ku näytti olevan ahtomittarikin??
Ei kai -87 arabeja Suomessa olekaan. Tuossa ei sitä paitsi ole ilmastointia.
Ahtometri on eräästä -82 arabi-GLE:stä kotoisin.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #4 : 01.07.2011, 16:28:52 »
Ei kai -87 arabeja Suomessa olekaan. Tuossa ei sitä paitsi ole ilmastointia.
Ahtometri on eräästä -82 arabi-GLE:stä kotoisin.

joo aivan! oisin voinu lukea ilmotuksen paremmin  :idiot2:
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #5 : 09.08.2011, 00:49:43 »
Taka-akseli kävi tuossa yhdellä tutulla sepällä, se on nyt hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. Vaatisi vielä lukollisen tasauspyörästön asennuksen ja pintamaalin pensselöinnin.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #6 : 09.08.2011, 03:40:53 »
ei voi muuta sanoo kuin
oikea määrä pyttyjä!   ELK

onnea projektiin!
volvo 240 tdi :)

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #7 : 09.08.2011, 04:58:00 »
Ei kai -87 arabeja Suomessa olekaan. Tuossa ei sitä paitsi ole ilmastointia.
Ahtometri on eräästä -82 arabi-GLE:stä kotoisin.
Joo, sen mitä noiden Saudeissa, Irakissa ja Iranissa työkeikoilla olleiden muuttoautoja joutui laittamaan, niin ne ainakin oli aikasemmilta vuosilta, ja autoissa oli aina ilmastointi...
Ilmansuodatin-systeemissä oli jotain poikkeevaa, mut muisti pätkii.
Jonkinlainen aavikko-oloihin tarkotettu lisäsuodatin oli pellin alla. Ne toki saatettiin poistaa sitten ajan kuluessa kotomaan räntäkeleissä.
Kokemukset toki vain kylään tulleista Volvosta, Saabista, ja Mitsusta.
Kaikilla oli muuten muukin yhteinen yhdistävä tekijä - niillä oli kaikilla kaatumatauti, niinkauan kuin säästettyjä päivärahoja piisasi.  :pomo:
Voin kertoa, et Mitsun kori oli kaikkest helpointa muokata uudelleen entiseen kuosiin, vaikka nuorella miehellä olikin papua isompaakin vasaraa heiluttaa....  ::)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #8 : 25.09.2011, 00:43:22 »
Inspiraatiopuuska iski. Perästä on ulkoistettu lukoton tasauspyörästö ja siirretty siitä laakerit shimmeineen sekä lautaspyörä lukkomurikkaan. Tällä hetkellä on taka-akselin uusi maalipinta kuivumassa. Kuvia joskus myöhemmin.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #9 : 28.10.2011, 23:34:09 »
Vois näin kuukauden päästä laittaa niitä kuvia :D







Volvon erikoisulosvedintä ei nyt ollut hollilla, mutta homma hoitui tuollaisellakin.






Lukkomurikan nopeusanturikehässä oli 48 ripaa, joten 3/4 oli poistettava ettei mittari näytä nelinkertaista lukemaa..


Laakerit puristettiin kierretangon ja erinäisten välipalikoiden avulla paikoilleen.


Kas näin.




Maalit pinnassa. Perän koppa on vielä maalaamatta, siihen tulee joku väri x.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

kepa09

  • Vieras
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #10 : 29.10.2011, 00:43:43 »
Hienosti suunniteltua jälkeä jonka vain Kisko osaa....

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #11 : 03.01.2012, 23:33:18 »
Suunnitelmat elää. Alustaan ei tulekaan Scan-tech kumipuslia vaan kengurupuslat :D Vihreään 242:een tuli samanlainen satsi ja siihen on tehty myös samanlaiset vahvistetut tukivarret kuin tähän. Niistä seuraavassa.




Taka-akselin ylätukivarsien silmät tuli vahvistettua. 2 mm seinämällä olevasta putkesta sopivat palat...




Migatronic-liimalla kiinni




Koristakin on taas hiukan ruoste vähentynyt. Takasisäkaari vaiheessa. Olis ollut kyllä helpompi ostaa valmis sisäkaaren ulkoreuna...


« Viimeksi muokattu: 03.01.2012, 23:42:48 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #12 : 03.01.2012, 23:43:37 »
Hyvältä näyttää  O0
Mitä kustans kenguru puslat ympäri auton ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #13 : 03.01.2012, 23:49:14 »
Kliks

Toimituskuluineen 350e luokkaa per satsi.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #14 : 04.01.2012, 22:26:03 »
Bilstein HD -iskarit tulivat sopivasti vastaan myyntipalstalla. Recycle Racing toimii.. ;)
Vaativat saman käsittelyn minkä tein 850:iin hankkimilleni takaBilsteineille, eli vähän hiekkapuhallusta ja maalia.

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Futurez  Kulkukoira