Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Etupyörien laakereiden kestävyys?
« Uusin viesti kirjoittanut renee tänään kello 21:46:08 »
Motonetin SKF vasempana etunapana kestänyt nyt 200tkm. Alkuperäinen luovutti 244tkm kohdalla..
Kuulostaa siltä, miltä sen pitäisikin kestää. Mulla ei ole varmaa tietoa, mutta alkuperäiset voivat olla edelleen takana (365 tkm) ja varmaan eteenkin vaihdoin itse alkuperäiset n. 265 tkm ja n. 300 tkm.
2
Toi on helppo ottaa irti ja putsata. Samalla voi kokeilla esim. 9V paristolla, että toimiiko solenoidi, eli sillä voi naksutella sitä auki/kiinni.
3
700, 900 & S/V90 / Vs: b230ft rebuild
« Uusin viesti kirjoittanut jogiin tänään kello 20:56:58 »
Elring, reinz.
Jos päätät aukasta enempi konetta niin lyhyellä kokemuksella sanon, öljypumpun ja lohkon väliselle putkelle marmorilta tms uudet tiivarit. Mulla petti tarvike  ELK Kova koppura ja halkeski, tyhjäkäynnillä hävis öljynpaineet  :buck2:
Öljynpaluuputken alapäähänkin mieluiten orginaalia ja niinkun aiemmat mainitsi stefoista, varsinkin takastefaks kunnollista. Vittumainen vaihtaa kun pitää taas lootaa repii irti  O0
Jakopään puolella oon käytelly noitten tiivistesarjojen mukana tulleita, niitä pystyy vaihteleen melko kivuttomasta  :)
4
Ostetaan varaosat / Volvo prv nokat
« Uusin viesti kirjoittanut Volvo 262 tänään kello 20:33:06 »
Ostetaan prv moottorin nokat. Tulee kilpa-auton hionta-aihioksi,ei tarvii olla virheettämät,saa tietysti olla. B27,b28, tai b280 malleista.

0503385383
Teemu
5
Katoit varmaan ne liittimet ja johdotukset myös läpi?

Ahtopaineanturin liitin oli aivan hapettuman peitossa kun liittimen tiiviste oli päästänyt kosteuden sisään. Putsasin sen ja johdot oli kunnossa ainakin anturin läheisyydessä.
6
Myydään varaosat / Vs: Volvo 50/42 le
« Uusin viesti kirjoittanut always BB tänään kello 20:28:13 »
Vaihto käy 16" vanteet 5x108 esim perfot tai 240 uudemmat etulokarit
7
Katoit varmaan ne liittimet ja johdotukset myös läpi?
8
doddih nyt käyty kruisailee läppäri vänkärin penkillä.

Tässä tarkkailin ahtoja ajon aikana kun toimii. Mittaus seuraa pyyntiä loogisesti ja toimii hyvin.


Tässä ahdot tarkkailussa kun ei toimi, ahdon pyynti on hyvin pieni verrattuna ylempään ja ahdotkaan ei nouse pyynnin yli. Mutta edelleen ahdot seuraa pyyntiä loogisesti.


Tässä näkyy EGR-mittaukset kun auto ei toiminut (en tiedä mitä nämä indikoi kun luki vaan "EGR-valve" kahteen kertaan)


Tässä taas toimivan ajon akana EGR tarkastelua. Alussa näkyy starttaus vian jälkeen.


Lisää EGR tarkkailua ajon aikana kun toimii.


Toimivan ajon jälkeen tyhjäkäynnillä EGR tarkkailua.


Voiko tästä nyt päätellä että EGR on syypää vikoihin? Turbon vikakoodi on poistunut, enää jäljellä EGR ja hehkun vikakoodit.
9
Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) / Vs: GS5-39DZ
« Uusin viesti kirjoittanut Kojontti tänään kello 19:52:39 »
Ja noissa dieselin vitoslaatikoissa taisi olla vielä se ykkönenkin tavallisen perävälityksen kanssa sopiva lähinnä trailerille ajoon.
10
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 19:14:27 »
On kyllä hienoa seurailtavaa kun kaikki mitä vaan voi tehdään itte ja vielä viimoisen päälle. Eipä taitaisi kyllä noita mattojakaan mistään ihan helpolla valmiina löytää. Komeeta tekemistä..... O0

Kiitos vaan. Varmaan samat fiilikset, mitä kaikilla sun projektia seuraavilla ;)

Sehän on kuin lentomoottorin pyttyavain.  O0
https://www.aircraft-tool.com/detail?id=3882-1%2F2

Katos vaan. Mä ammensin inspiraationi diesel-Volvon suutinputkien kiristystyökalusta :)


Sellainenkin seikka jäi mainitsematta, että tilasin Laukkanenmotorsportin kautta tiheämmän perävälityksen. Nykyinen on niin harva, että laatikko, tai lähinnä kai turbiini ei oikein sovellu sen kaveriksi.  Jokunen viikko menee toimituksessa, niin saas nähdä koska pääsee asentamaan.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Ateho  Elekma