RallyBaron  Samppasport

Äänestys

Urbane wood

Urbane wood
0 (0%)
Harmaa
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Äänestys päättynyt: 10.06.2018, 22:51:15

S60 T3 -11

  • 438 Vastauksia
  • 107477 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #345 : 21.12.2018, 21:50:33 »
Sata varma en oo mut luulisin tällä asentajan kokemuksella mitä mulla on  ;)
Mulla on sitten Vida Äänekoskella jos tarviit jelppiä  ;)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #346 : 21.12.2018, 21:58:50 »
Sata varma en oo mut luulisin tällä asentajan kokemuksella mitä mulla on  ;)
Mulla on sitten Vida Äänekoskella jos tarviit jelppiä  ;)

Minullakin on tuossa sopivasti Vida lainassa. Mutta jos on ajelua tähän suuntaan niin saa poiketa ihmettelemässä.  S* Samoin saa Jyväskylän viisaat tulla ihmettelemään jos on kiinnostusta  ::)
Teetä ja sympatiaa ja kahvia ja nisua ja vian selvittäjälle korvaustakin tiedossa
« Viimeksi muokattu: 21.12.2018, 22:07:56 kirjoittanut Wehgi »
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #347 : 21.12.2018, 22:06:48 »

Tänään ihmettelin ajon jälkeen kun kone oli kuuma, että jääpäs tyhjäkäynti korkealle. Tyhjäkäyntikierrokset vähän alta 900 eivätkä laskeneet sen alle. Tyhjäkäynti myös humppaillut.

Nuo molemmat oireet kyllä taitaa viitata tuohon kaasuläppään. Korotettu tyhjäkäynti (saa liikaa ilmaa) sekä humppailu (asento seilaa)  ???
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #348 : 28.12.2018, 23:11:42 »
Tänne tänään varattu vuosihuolto kahden viikon päähän. Vaihtoon menee nokkapellin noston lisäksi takaa alatukivarren puslat sekä tuo kaasuläppä. Toivottavasti vaihtavat samaan rahaan myös öljyt. Omamekaanikko kertoili että tartteis isoja seteleitä matkaan  :-\

Ai niin, tänään tuli myös maskipeitto askarreltua. Biltemasta mallia saapasteline ja se dremelin kopiolla sitten sopivaan muotoon. Maskin taakse sen nippusiteillä mallailin. Tuli hyvä ja ennen kaikkea halpa.  8)
« Viimeksi muokattu: 28.12.2018, 23:26:56 kirjoittanut Wehgi »
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #349 : 15.01.2019, 08:25:09 »
Tänne tänään varattu vuosihuolto kahden viikon päähän. Vaihtoon menee nokkapellin noston lisäksi takaa alatukivarren puslat sekä tuo kaasuläppä. Toivottavasti vaihtavat samaan rahaan myös öljyt. Omamekaanikko kertoili että tartteis isoja seteleitä matkaan  :-\


Vuosihuolto eilen suoritettu ja perusöljynvaihdon lisäksi vaihtoon menivät takaa nuo puslat ja kaasuläppä.
Puslat olivat olleet aivan riekaleina. Muuttui aika paljon tukevammaksi ajo, vaikka ei se ennen noitakaan kauhean vaeltavaa ollut. Myös kaasuläppä vaihdettiin, hävisi samalla kertaa empiminen ja nykiminen vedoissa. Nyt vetää nätisti koko kierrosalueen läpi. Pyysin tuon kaasuläpän kotia tarkemmin tutkailtavaksi ja purettavaksi eikä päällisin puolin siitä ei mitään vikaa löytynyt. Itse läppä ja kanava oli hieman öljyinen johtuen mahtollisesti huohotuksesta, mutta olivat käytännössä karstattomia. Pientä takeltelua oli läpässä havaittavissa. Itse elekroniikka oli aivan kuivaa eikä ollut hapettumisen eikä minkään muunkaan ropleeman aiheuttamaa juttua näkösällä.

Kilometrit tässä vaiheessa 155 984km ja kulutusmittari näyttää 8.5l keskikulutusta. Inan alle 9tkm tuli vuoteen ajelua. Katsastukseen sitten seuraavaksi, se olisi suoritettava maaliskuun loppuun mennessä.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #350 : 29.01.2019, 19:26:42 »
Jahas, tämän ongelmia ei ole vielä selätetty. Viime viikolla pätkäisi auto taas tehot pois ja vikakoodeiksi tuli kaasuläppää, ahtopaineanturia, ilmamassamittaria sekä ecustakin oli yksi. Uudelleenstarttauksen jälkeen ei mitään hämminkiä ja auto pelasi tähän päivään asti ihan normaalisti. Tänään ei jaksanut kunnolla vetää ja kojetauluun tulikin että moottorin suorituskyky alentunut. Vikakoodiksi tallentunut saavuttamaton ahtopaine.




Mistäpäin lähtisi tätä ratkomaan? Voiko tiensä päässä oleva akku aiheuttaa tuollaista? Jäätynyt cooleri? Akun ajattelin huomenissa käyttää koeponnistettavana.

Jos Jyväskylässä olisi jollakulla lajitoverilla lämmintä hallia, missä saisi tuota roplattua, ja apukäsiä ongelmanratkaisuun, niin olisin kovasti korvausvelvollinen
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #351 : 29.01.2019, 21:10:37 »
Pystytkö ajamaan testeri kiinni autossa? Sitä ajattelin että millaisia arvoja mahtaa Maffi antaa ajossa?
Erään T6 S80:n varmaa läppävikaa korjasin ja loppujen lopuksi Maffi olikin vaan rikki.. oli edellinen omistaja jo kerennyt vaihtaa uuden läppäkotelonkin ja silti kenkkuili mut asettu Maffilla loppujen lopuks.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2019, 21:12:27 kirjoittanut janne81 »

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #352 : 29.01.2019, 21:22:19 »
Pystytkö ajamaan testeri kiinni autossa? Sitä ajattelin että millaisia arvoja mahtaa Maffi antaa ajossa?
Erään T6 S80:n varmaa läppävikaa korjasin ja loppujen lopuksi Maffi olikin vaan rikki.. oli edellinen omistaja jo kerennyt vaihtaa uuden läppäkotelonkin ja silti kenkkuili mut asettu Maffilla loppujen lopuks.

Pystyn ajamaan kyllä. Maf antaa omasta mielestä ihan loogisia arvoja. Vida kehui, että olisi yli 200g mennyt ilmaa tuolla hetkellä kun vikakoodi tallentui, Viikonloppuna seurailin hetken aikaa lambda-anturin arvoja ja normiajossa ne pysyi 0.97-0.99 välissä, sit täyskaasukiihdytyksessä putosivat tuonne 0.8 tuntumaan. Huomenna kait pääsen kaverin ahtaaseen halliin tutkimaan tuota välijäähyä. Kaikki vikakoodit viittaa kyllä ilmansaantiin.

Oireina tuossa mitä tänään ajelin, oli että ei jaksanut vetää millään ja kierrokset nousivat laiskasti. Tiituspohjan mäen pääsin kaasu pohjassa nelosella ylös. Kakkosella ei jaksa sutia lumella. Puutuu pahasti tuo kyllä. Jos ei välijäähystä löydy jäätä niin voisi ottaa tuon IMM:n seuraavaks syyniin. Voiko vaan IMM aiheuttaa noin dramaattisia ahtojen putoamisia?

Tähän lisämuoks. Aamusella oli OBD-lukija ja torque kiinni ja siinä ahtopainemittaria ja IMM:n virtausnopeus sekä imuilman lämpötila. Tuo virtausnopeus ja lämpötila samassa anturissa, joten molemmat lukuun. IMM näyttää ainakin torquen mukaan mukaan ihan säädyllisiä lukemia, tyhjäkäynnillä 2-3g/s ja kevyessä vedossa 18-25g/s. Täydellä kaasulla nousee ehkä jonnekin 40g/s. Imuilman lämpö koko ajan -8 astetta joka vastaava kuin ulkona. Ahdot eivät nouse piiruakaan ahtojen puolelle, oli kierrokset tai kaasupolkimen asento mitä tahansa. Tyhjäkäynnillä näyttää alipaineeksi 24psi:tä ja nousevat maksimissaan lähelle nollaa. Tuo 24psi normaali alipaine, ollut noin aina. Eli ilmeisesti ahdot hukkuu jonnekin? Vai voiko olla IMM tiensä päässä, eikä näytä kuin tuota 40g/s ilmamassaa jota sitten ECM sokeasti tottelisi?
« Viimeksi muokattu: 30.01.2019, 09:48:28 kirjoittanut Wehgi »
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #353 : 30.01.2019, 20:00:37 »
Tänään sain auton kaverin lämpöiseen talliin roplattavaksi. Puskuria yritin irrottaa, että pääsisin ahtoputkiin käsiksi. Loppui tila kesken eikä välttämättä etukautta olisi päässyt niihin käsiksi. Janne81:n vihjeestä putsasin kuitenkin IMM:n. Irrotin kuitenkin muutaman liittimen puskuria irrotettaessa. Hyppäsin autoon sisälle kun sain palikat kasaan, ja ajattelin tutkia Vidalla vikakoodeja. Vida herjaili, että CEM:iin ei sais yhteyttä. Auto käyntiin ja edelleen että CEM:iin ei saa yhteyttä. Lykkäsin kuitenkin elm327-lukijan kiinni ja torquesta seuraamaan livearvoja. Ilmamassat nousi ainakin 150g/s ja turbo pelasi äänistä päätellen normaalisti. Ahtoja ei tietenkään saanut ilman kuormaa, joten se jää huomiselle kokeiltavaksi. Jäi vaan tuo CEM mietityttämään, että onko se paskana...  ??? Voiko muutaman liittimen irrotus sen rikkoa? Virrat eivät olleet päällä mutta ei ollut akunkenkäkään irti. Dice kyllä vilkutteli ihan normaalisti.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2019, 20:04:44 kirjoittanut Wehgi »
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #354 : 30.01.2019, 22:03:28 »
Tänään sain auton kaverin lämpöiseen talliin roplattavaksi. Puskuria yritin irrottaa, että pääsisin ahtoputkiin käsiksi. Loppui tila kesken eikä välttämättä etukautta olisi päässyt niihin käsiksi. Janne81:n vihjeestä putsasin kuitenkin IMM:n. Irrotin kuitenkin muutaman liittimen puskuria irrotettaessa. Hyppäsin autoon sisälle kun sain palikat kasaan, ja ajattelin tutkia Vidalla vikakoodeja. Vida herjaili, että CEM:iin ei sais yhteyttä. Auto käyntiin ja edelleen että CEM:iin ei saa yhteyttä. Lykkäsin kuitenkin elm327-lukijan kiinni ja torquesta seuraamaan livearvoja. Ilmamassat nousi ainakin 150g/s ja turbo pelasi äänistä päätellen normaalisti. Ahtoja ei tietenkään saanut ilman kuormaa, joten se jää huomiselle kokeiltavaksi. Jäi vaan tuo CEM mietityttämään, että onko se paskana...  ??? Voiko muutaman liittimen irrotus sen rikkoa? Virrat eivät olleet päällä mutta ei ollut akunkenkäkään irti. Dice kyllä vilkutteli ihan normaalisti.
Ei taida lähteä käyntiin, jos CEM on paskana. Ennemminkin Dice rikki.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #355 : 31.01.2019, 13:06:22 »
Ei taida lähteä käyntiin, jos CEM on paskana. Ennemminkin Dice rikki.

Toivotaan ettei olisi sekin rikki. Tässä on saanut viimeisen kuukauden aika paljon toivoa tämän kanssa. Henkisesti valmistautunut jo turbon vaihtoon. Rikkinäisenä tätä ei voi laittaa etiäpäin
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #356 : 31.01.2019, 18:29:40 »
Tämä täräytetty tänään käyntiin vuorokauden sulattelujen jälkeen. Torque kiinni ja seuraamaan anturiarvoja. Herätti jo peruutettaessa luottamusta, kun ahtopainemittari kävi jo barin puolella. Liikenteeseen, tunnin verran ajoa maantiellä ja kaupungissa eikä mitään empimistä ja vastasi kaasuun välittömästi. Oliko sitten joku paikka jäässä vaiko sitten tuo IMM paskainen, mutta toivottavasti nyt taas hetken pelais. Täytyy varmaan ottaa tavaksi tuo IMM:n putsaus
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #357 : 01.03.2019, 17:56:40 »
Tänne suoritettu vuosikatsastus ja ilman mitään noteerauksia läpi. Inssi kehui että hyvässä kunnossa on vekotin. Katsastukseen vein Motonetin päästölapun kanssa minkä hain eilen Motonetistä. Osui harvinaisen mukava inssi kohdalle, kertoili siinä että kannattaa vetareiden suojakumeja voidella kuminhoitoaineella että pysyvät kunnossa ja kehui Volvojen pakoputkia. Kaksi vuotta tuli jatkoaikaa.

Viikolla tuli turbolle solenoidi tilattua, täytyy se vaihdella tässä kunhan löytää nosturin jostain
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #358 : 07.03.2019, 14:37:48 »
Solenoidi turbolle vaihdettuna. Auton käytös muuttui aivan erilaiseksi. Joskohan se vika olis viimein löytynyt ja selätetty.  *taavih->
Vähän kahden vaiheilla pitääkö vai vaihtaako tuoreempaan.  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa neuc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #359 : 11.03.2019, 18:15:35 »
Tuoreempaa vaan  8)
Volvo V60 D4 AWD 2015

 

Samppasport  Futurez