Autoracing  KL-varaosat

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 586345 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1455 : 15.11.2018, 12:10:03 »
Ilman ajoituslamppua ennakon säätely on ihan turhaa hommaa. Ja ilman laajakaistaa seoksen säätely samoin.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1456 : 15.11.2018, 12:16:02 »
Se on kyllä huomattu.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1457 : 15.11.2018, 13:29:42 »
Eiköhän se jakaja Ykk:hon kuulu kohdistaa,uskoisin näin vaikken kyseisenlaista jakajaa koskaan ole hypistellytkään,eihän noi ennakkokäyrän asteet muuten pitäis mitenkään yhtä todellisuuden kanssa.Tarkistaisin kyllä kuitenkin vielä ajoituslampulla missä oikeesti ollaan.
Se jos tuo perusennakkokin ei oikeesti säätyis  siihen mihin se tuolla 500rpm. asetetaan ja ennakko oliskin alle sen kierrosluvun nollassa niin käynnistyvyys ei kyllä paras mahdollinen olis,en oikein kyllä usko että noin tyhmästi olis suunniteltu.
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1458 : 15.11.2018, 13:41:15 »
Sepä se.. startatessa on ennakot nollissa. Millä rpm:llä startti pyörittää ? Ei taida yltää lähimainkaan 500rpm..

Nyt on jakajan jalka 15° merkissä, en tiedä mitä tuolla tapahtuu mutta näillä se nyt alkoi käymään. Kaasuttelin paikallaan ja kirjasin lukemia:

1000  16
1400  18,5
2000  25
2200  28
2500  30
3000  33--->

Aika rajut arvot etenkin alhaalla, mutta kun toimii ja vetää kuin eläin, eikä nakuta. Jos käsitin oikein niin tk ennakkokin on sitten jo sen 31°  :idiot2: Pudottelen yläpäätä reippaasti. Mistä asti pitäisi maksimit saada ? 3000-3300 ??

Kokeilen seuraavaksi tuota jakaja nolliin ja tuo ylös kirjattu käyrä. Että miten se starttaa. Mistä kohtaa alakierroksilla ennakot niinkuin noin yleisesti pitäisi alkaa noussa ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1459 : 15.11.2018, 15:28:22 »
Paljonko kone kiertää?

En noin montaa ennakkopistettä käyttäis pienille kierroksille.

Ennakkopisteitä ei siis saa useampaa kuin 6 ?

Jos tekisit käyrän esim:
500
1000
2000
3500
4500
6000rpm

Jos 6 ennakkopistettä oli maksimi.

Ja jos auto toimii noin muuten, ja et halua käyttää dynossa säädettävänä, niin "gsf dyno" on hyvä nollabudjetti vaihtoehto.
Voin sen kanssa jeesata siut alkuun.

Tehokäyrien perusteella on paljon helpompi säätää kuin pelkällä tuntumalla.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2018, 15:31:31 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1460 : 15.11.2018, 15:40:35 »
Nyt olen tässä vaan ajellut ja haeskellut. Jakaja on nyt 0° kulmassa lohkossa, ja muotoutunut käyrä, joka seuraa  nakutusrajaa ettei kuitenkaan kolkuta, menee jokseenkin oudosti :idiot2:

500    15
1000  20
1600  24
2000  25
2300  22
2700  20
3000  20
3500  33
4000  35
8000  35

Tuo 3000 alue siis vaati noin järjettömästi tiputtamista ennenkuin loppui kalkatus. Ja taas alapää (<2000) ei tee mitään ellei nosta tonne 25° tienoille. Tämä siis haettu kolmosella alhaalta tappiin kiihdyttämällä, kurkut levällään.

Rajotin on 6800, säätöpisteitä saa tehtyä varmaan tuon 10 juurikin.

Voimaa on ihan ok, paremmin potki ennenkuin puutuin, ehkä johtuu että alapään ennakot on nyt edellleen paljon matalammat. Mistä tuo hurja notko kielii ? Onko seoksissa tuohon vastaus ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1461 : 15.11.2018, 16:07:01 »
Koneen kierroksista startilla paha sanoa mutta tuskin se 5 sataa kierrosta on.

Muistelisin että vakiojakajalla ennakko rupeaa nousemaan jossain 700-800rpm kieppeillä ja maksimitkin on kehissä jo n.3000rpm.tienoilla.
Mutta nuo ennakot on niin konekohtaisia,se millä mikäkin sitten parhaiten toimii ja vetää milläkin kierrosalueella ja kuormituksella riippuu niin monesta jutusta ettei optimiasetukset selviä kuin testailemalla ja hieromalla.

Tuo tk ennakkokin tarve riippuu niin monesta asiasta että paha siitäkään sanoa juur mitään,mutta yleensä nuo tykkää aika kovista tk ennakoista,muistini mukaan mulla aikoinaan ollut jo suht vakiokin B20 K-nokalla ja kaksois SU:uilla veti ja kävi parhaiten tyhjääkin n.20-25ast. tk ennakolla,maksimi ennakko oli siinä n.35-40ast.

Eli aika liki pitää nuo asteet nyt varmaan kutinsa,ihan ookoolta tuo käyrä minusta näyttää.   
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1462 : 15.11.2018, 16:53:41 »
Ilman ajoituslamppua ennakon säätely on ihan turhaa hommaa. Ja ilman laajakaistaa seoksen säätely samoin.
+1
144-70

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1463 : 15.11.2018, 16:56:29 »
+1

+1

Vaan niitä nyt vaan ei ole niin ei ole. Laajakaistan ostan heti välittömästi kun se on mahdollista.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1464 : 15.11.2018, 21:15:49 »
Nakuttaaha se edelleen. Pienemmillä vaihteilla vetäessä naku naku, tuossa 2000-3000 alueella.. alkaa loppua ymmärrys :buck2: ei tuo nyt enää voi sytkässä olla. Seokset persiillään kai sitten. Olkoot noin, kestää hyvin ajaa kevyellä kaasulla.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1465 : 15.11.2018, 21:38:49 »
Tilaa hyvä mies aika esatechille, saadaan vähän verotuloja Asikkalaan
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1466 : 15.11.2018, 21:46:59 »
Onko koneen speksejä tiedossa tarkemmin?
Esim paljealueen ja männän välys, puristusssuhde (korjaamaton)? Kun noin herkästi nakuttaa, niin heräsi mielenkiinto.

Voipi olla tosiaan että vetää tuolla alueella syystä x laihan puolelle jota ei välttämättä huomaa ollenkaan.
 Seossuhteen voi kuitenkin olettaa pysyvän sellaisella alueelle, että laajakaista vielä kertoisi luotettavia lukemia.

10 ennakkopistettä on jo hyvä määrä kuitenkin. Riittää säätövara käyrälle tuollaisella moottorin käyttöalueella.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1467 : 16.11.2018, 00:04:19 »
Mäntä tulee dekin tasalle, ainakin minun mittauksilla, siitä ei ole otettu mitään ainakaan minun toimesta. Elringin kynsitiiviste, mitä tuo nyt oli 1.2mm?? Kannen palotilat on muotoiltu, ei ole teräviä mutkia tms mitään häiritsevää. 

Ja siis tämä nakutusoire alkoi nyt vasta näiden viimeisimpien säätöjen jälkeen. SIllon kun nokan heitin vaan sisään ja kiersin ennakot jakajasta, sekä kaasareihin en muuttanut mitään asetuksia, niin se veti miten veti, muttei nakuttanut yhtään. Tuo alkoi nyt ihan ihmeellisesti yhtäkkiä.

Kansi näyttää tältä:





Tiedä sitten tuostakaan, tuo oli ainut ehjä kansi sillon aikanaan laittaa tuohon päälle. Ihan hyvin tuo on hönkinyt, ja nyt tuo nakutus onkin vasta ekaa kertaa ongelmana.. Pitää huomenna heittää 155 pääsuuttimet noiden 150 paikalle ja todeta ettei auttanut mitään kuitenkaan.

Semmoinen kysymys tuli mieleen, että jos lähdetään vetämään kurkut levällään kolmosella sieltä 1000rpm kohdilta, niin mikä piiri hoitelee tuon bensaruokinnan ?? Eihän tk-piirille tai progressioreijille sillon tule mitään imupaineita, joten eikös se sillon ime pääpiiristä bensat, vaikka kierrokset on vasta siellä 1000-1500rpm ?!? Saako se mistään tarpeeksi bensaa siinä kohtaa, siksikö se vetää laihaksi ? Voimaa siinä on kyllä kevyesti vetää jo tuolla tonnissa kun se oikein nykäsee ja painaa penkkiin, mutta samalla sitten alkaa kilkattaa.

(kyllä ne dcoe-läppärungot pyörii mielessä nykysin erittäin paljon)
« Viimeksi muokattu: 16.11.2018, 00:15:47 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1468 : 20.11.2018, 21:34:10 »
Kännykällä luen nii  ei jaksa selata, mikä jakaja ja miten keskipakosäädin? Joskus muinoin jouduin kääntämään alipainesäädön myöhäistämään ja rajoittamaan keskipakoennakoita kun kilisi...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1469 : 20.11.2018, 21:36:07 »
Jakaja on 123 ignition tune+
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Elekma  Autoracing