Mutta johtuuko se tarjolla olevasta (paremmasta) väännöstä vaiko laatikon softamuutoksista?
Vaihteistolle on tärkeää, että sille kerrotaan vääntö oikein, jotta se myös osaa toimia oikein. Tämä vaatii huomattavia muutoksia ohjelmassa, koska siellä on kymmeniä karttoja mitä vaihteisto vahtii. Tämä sinällään riittää jo, mutta muutan vielä noiden lisäksi turbiinin luistoa, jolloin vaihteisto tulee mielestäni oikeinkin hyväksi ja vaikka luistoaika lyhenee niin silti vaihteiden vaihto ei töksäyttele.
Valitettavan yleistä vaan on, että ohjelmasta muutetaan vain suuttimien kalibrointiarvoa, jolloin 5 minuuttia kestävä ohjelman muokkaus lisää polttoaineen syöttöä ja sitä kautta voimakin lisääntyy, mutta automaatin tapauksessa luistoa tapahtuu kun ei vaihteistolla ole tietoa lisääntyneestä väännöstä vaan toimii edelleen alkuperäisen väännön mukaisesti, kunnes hajoaa. Kunnolla tehty ohjelma vie helposti 30-60min. Uudemmissa saa naputella jopa 2h jos ei yhtään pohjaa ole aiemmin tehty.