Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: _Simppa_ - 14.07.2011, 18:32:55
-
Moro! mahtaako olla kuinka mahdotonta tai vaikeaa asentaa 700:sesta automaattilaatikko b18 jatkoksi?
-
Onhan se varmaan siihen asennettavissa, mutta aika työläs. Pari isohkoa epäkohtaa tulee heti mieleen. Ainakin vetolevyn kiinnitys kampiakseliin ei passaa, kun B18:ssa on 6 pulttia ja 700-sarjassa 8 kpl. Toinen tuska on koneen asento, laatikko tulee aika paljon vinoon, vaikka muuten moottorin perän sopiikin. Noinkohan automaatti toimii kallellaan??
-
Tuskin tomaatti kovin hyvin kallellaan toimii ::) Tietty jos teettää jostain materiaalista levyn, johonka vaihteiston saisi asennettua?
Varmaan helpoin etsiä suoraan tappikoneen jatkoksi käyvä automaattivaihteisto...
-
Varmaan helpoin etsiä suoraan tappikoneen jatkoksi käyvä automaattivaihteisto...
bw-35 passaa ainakin ;)
-
Selvempi juttu... mitenkäs tuo homma olis m47 kanssa? ei oikeen tuo m40 enään nappaa...
-
Tarvitset ns. Tonninkopan tai sit pitää muokata nykyistä koteloa. Tonninkopat oli varhaisten 200 sarjalaisten kytkinkoteloita b20 koneen ja M45 laatikon välissä. Hakua käyttämällä löytyy noita modausohjeita.
-
mites eikös tuon m47 pitäisi saadatoimimaan ilman tonninnkoppaakin? jäähän laatikko kyljelleen mutta onko sillä väliä?
-
mites eikös tuon m47 pitäisi saadatoimimaan ilman tonninnkoppaakin? jäähän laatikko kyljelleen mutta onko sillä väliä?
Voitelullisesti kenties, muuten ei?
-
mites eikös tuon m47 pitäisi saadatoimimaan ilman tonninnkoppaakin? jäähän laatikko kyljelleen mutta onko sillä väliä?
Taitaa joutua keppiä vähä sovittaa, taivuttelee mutkia,tai antaa apukuskin hoitaa :D
-
Ei mutta keppihän kääntyy kuskiin päin jos se asennetaan tappikoneen perään ;)
-
kiitos asiallisista vastauksista, mutta sellainen vielä että onko tuo yhdistelmä toimiva? siis jääkö niin kyljelleen ettei keppiä saa toimimaan? muita ongelmia? mitä osia mahdollisesti tarvitsen?
-
kiitos asiallisista vastauksista, mutta sellainen vielä että onko tuo yhdistelmä toimiva? siis jääkö niin kyljelleen ettei keppiä saa toimimaan? muita ongelmia? mitä osia mahdollisesti tarvitsen?
Kaikista helpoiten tossa pääsee kun vaan jostakin etsii sen tonnikopan kuten allekirjoittanutkin tosin m46:lla laatikolla. Sitten tulee myös kysymys kytkimen kanssa.. Sitä joutu myös muokkaamaan sopivaksi.. Oli sitten vaijeri tai nestekytkin. En nyt muista mitä joutu muuttamaan muuta kun kytkinhaarukan, painelaakerin sekä kytkimen työsylinterille menevän letkun..
Ja kun lyhytkeppisen m47 laatikon laitat, niin joudut korottamaan vaihteistotunnelia.. Mulla se nousi jotakin 15 senttiä ja silloin laatikon ja tunnelin väliin jäi niukasti tilaa. Kardaanin etupätkää joutuu ainakin lyhentämään koska m47 on hieman m40:stä pidempi. Ja sitten amazonin oma kardaanin päätylaippa ei käy suoraan m47 laippaan, ovat erikokoiset. Mulle tuli isukin sorvaama välikappale.
Oikeenpuoleinen välikappale laatikon ja kardaanin väliin
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5513.jpg)
Tossa näkyy vähän miten paljon korkeempi toi on lyhyen kepin takia
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5426.jpg)
Tämmönen siitä tuli kun on tunneli paikallaan ja verhoilu päällä
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5563.jpg)
-
ok, kiitos! 8)
-
-
-
-