Ukilla olisi hieno musta sedani 940 d24ticillä. Olen hetken miettinyt sen värkkäämistä kesäautoksi. Volvoharrastamiseen en ole vielä eksynyt miettimistä pahemmin, joten olisin hiukan valistusta vailla.
Autolla on rullattu muistaakseni 1,2 miljoonaa, jos ei ihan niin 1,1 kuitenkin. Jakopään vaihto olisi tulossa, muuten aivan käypä peli. Pitäisiköhän tässä vaiheessa alkaa miettimään koneen laakerointia ja tiivisteiden vaihtoa sekä ehkä jopa männänrenkaiden vaihtamista, vai menisikö turvallisin mielin vain eteenpäin.
Holsetin asentaminenkin kutittelisi, pyytääkö uusi turbo ja mustan pukkaaminen mahottomasti enempää koneelta kuin vakiovehkeet?
Vaihelaatikko on 5-pykäläinen, ei nappia vitosessa. Muuten terve, mutta Volvoille ominainen tarve mennä kakkosen kautta ykköselle. Näillä laatikoilla ei kuulemma ole suolainen hinta, niin olisiko mietittävä vähemmän ajettua laatikkoa vai kenties synkrojen vaihtoa alkuperäiseen vai mennä eteenpäin, mikähän lie paras menetelmä.
Kiisselin mukana tulevat verot hiukan huolettaa, jos kesäautona pitäisi niin kaipa niiden kanssa jotenkin pystyy elämään?
Onkos ylipäänsä ideaa ekaksi projektiautoksi, papan helmelle olisi kiva antaa uusi elämä näin muutaman vuoden seisomisen jälkeen. Kiisselikoneellakin olisi kiva saaha näppini peliin kun yksinkertaisia vehkeitä niin ei rahaa mene aivan mahottomia määriä.
Sinne meni vrcf neitsyys!