Proturbo  Autodiagnoosi

Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...

  • 152 Vastauksia
  • 79473 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #75 : 18.01.2011, 21:04:08 »
Tuosta tuli mieleen, että tässäkin yksi aika kätevä kotikutoinen viritys noiden olakkeiden tekoon

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=58790
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #76 : 19.01.2011, 11:00:18 »
Ostin vasta viime kesänä varta vasten letkujen puristamiseen tarkoitetut muoviset letkupihdit, ei tarvi niin pelätä teräväreunaisten lukkopihtien yms vaurioittavan letkua.
Kolmen pihdin setti, riittänyt koot vesiletkusta jarruletkuun.
Myös Knipex:n siirtoleukapihdit ovat erittäin tarpeelliset.

Pikkuräikkä-hylsysarja on myöskin semmoinen jota ilman ei voi elää. Otsalamppu, on kuin kännykkä. Miten sitä on ennen pärjätty.

Sitten tämmöiset, tarkoitettu lankavarmistuksen tekoon mutta käy moneen muuhunkin käyttöön. Hyvä puristusvoima jos tarvii ahtaassa paikassa nykertää.
Noi Biltsun pihdit eivät ole ihan orkkis teräväkärkisten tasoa mutta toimivat.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=82175.htm&tuote=82175
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa bolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #77 : 20.01.2011, 22:10:59 »
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=58790
[/quote]
on aika pätevää/siistiä jälkeä. Hommaa vaan on tehdä nuo "mankelipyörät" ei yhdelle putkelle viitsis pakertaa
Lukkopihdit helpompi toteuttaa

Poissa pirulaine

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #78 : 21.01.2011, 12:36:51 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Portaaton pikkuräikkä, sillä kieputtelee ahtaassa raossa vaikka pari astetta kerrallaan pultin auki S*
( tosin yleensä "alkunitkaus" pitää saada tehtyä järeämmällä avaimella)

  Onkos täysin portaattomiakin räikkiä olemassa?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6586
  • 1% Hybridi
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #79 : 21.01.2011, 16:30:31 »
Kulkee nimellä kitkaräikkä tai kitka-avain. Pari Bilteman tuollaista olen joskus takuuseen vaihtanut kun on alkanut lipsumaan.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #80 : 31.01.2011, 18:00:22 »
Tais olla 3/8 räikkä, jonka räikkätoiminto on joskus pettänyt ja siten hitsattu kiinteäksi. Pientä hiomista rälläkällä siihen kohtaan mihin hylsy räikässä kiinnitetään ja 460 Volvon öljypohjan neliökolo tyhjennys "tulpan" sai auki sillä.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #81 : 16.04.2016, 22:10:42 »
Onpas tämäkin tippunut alas  :o

Weran laser-teroitetut ruukkarit on ollut nyt kohta 3 vuotta kovassa käytössä ja edelleen ne pelaa hienosti. Ei tarvi arvailla että pitääkö.

http://www.protools.fi/wera-334-6-kraftform-plus-lasertip-ruuvitalttasarja.html(saa IKH:lta esim. halvemmalla)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #82 : 16.04.2016, 22:12:53 »
Voiko tähän ketjuun laittaa omavalmisteisia/ erikoistyökaluja ?
Joo voi, lukeehan se jo ekassa viestissä  :-[

Kamasa tools työkalusarja:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ollut harrastuskäytössä yli 10v ilman moitteen sijaa, tosin räikät kannattaa puhdistaa ja rasvata välillä.
Ja edelleen pelaa, kaveri korkkas 1/4" räikän mutta takuuseen tietysti uusi ja kaverille käyttökielto kyseiseen laitteeseen.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #83 : 19.05.2016, 04:49:05 »
Ja edelleen pelaa, kaveri korkkas 1/4" räikän mutta takuuseen tietysti uusi ja kaverille käyttökielto kyseiseen laitteeseen.

Salaa joutuu tuotakin käyttämään nykyään... ::)

3/8" on jostain syystä itsellä enemmän käytössä, aika hyvä yleiskoko vähän joka paikkaan ja tallilla olevassa bilteman sarjassa on tuota kokoa myös nuo TX- ja kuusiokolokärjet.

Itse asiaan tuossa yhtenä päivänä pajalla touhutessa tuli ihmeteltyä ihan miehissä että miten sitä on ikinä pystynyt tekemään yhtään mitään ilman sorvia ja AC/DC-TIGiä. Tuntuu että melkein hommassa kuin hommassa on käyttöä. Toki kun kerran TIG on niin aika vähän tulee MIGillä hitsattua mustaakaan rautaa enää. Tuon sorvinkin kanssa tuntuu olevan vähän sama juttu että kun sellainen kerran on niin tulee käytettyä vähän turhissakin hommissa putkenpäiden oikomiseen ynnä muuhun hiposteluun. Toki kaikenlaisia custom-holkkeja, prikkoja ja erikoispultteja epätoivoisiin asennuksiin tarvitsee aina silloin tällöin valmistaa. 8)

Akkurälläkkä ja pulttipyssy menee kans siihen kategoriaan että kun kerran pääsee käyttämään niin ei voi kuin ihmetellä miten on jaksanut vetää sitä roikkaa/letkua perässä.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2016, 04:50:56 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #84 : 25.07.2016, 15:22:19 »
Akkurälläkkä ja pulttipyssy menee kans siihen kategoriaan että kun kerran pääsee käyttämään niin ei voi kuin ihmetellä miten on jaksanut vetää sitä roikkaa/letkua perässä.

Aamen! Makitan akkupultsari hankkinu hintansa jo monesti. Knipexin siirtoleukapihdit on aivan mahtavat, ne nylpätyn pultin ulosvetohylsyt on ehdottomia ja peltitöissä nuo pienet paineilmaset leikkuukoneet.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 363
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #85 : 05.08.2016, 00:22:35 »
Huomasinpa tämän threadin ja ajattelin postata joitain erinomaisia, lähinnä elektroniikkamiehen,
työkaluja joista on apua myös monessa autohommassa. Varsin paljon olen ostanut eBaysta.
Lisään tähän editoimalla aina sitä mukaa kun löydän sopivaa.

Levynleikkauspihtejä ohuelle pellille tai muoville. Yläpuolella olevaa saa ainakin Partcosta ja alempaa
Biltemasta. Ylemmällä saa napsittua siistejä, nelikulmaisia reikiä esim kytkimille tai liittimille.




Maailman parhaat mutteripihdit pienille muttereille ja vastaville. Päädyssä myös pitkittäisrihlaus.
Ebaysta löytää tyypillä PZ-58 hakemalla.




Paras mahdollinen  kannenaukaisutyökalu. Olen käyttänyt tätä niin kauko-ohjaimien kuin muidenkin
elektroniikkalaitteiden avaamiseen. Mihin tahansa, jossa tarvitaa ohutta ja leveää vääntöyökalua.
Näitä saa eBaysta edullisimmillaan vähän yli eurolla kappale posteineen. Löytyy hakemalla esimerkiksi
hakusanoilla: watch back cover opening tool




Bilteman relepihdit erityisesti Volvon tosi hankalasti irrotettavien releiden irrottamiseen.




Brittien eBaysta ostin aukkolävistimen joka oli edullinen (hinnat 15 eurosta alkaen rippuen koosta).
Postimaksut vain puolisen puntaa. Löytyy esimerkiksi hakemalla: Q.Max QMA Sheet Metal Punch




Näin Eddin käyttävän Wheeler Dealersissa tuollaista verhouksenpoistotyökalua ja päätin ostaa sellaisen.
Kannattaa ehkä hieman hioa kärkiosaa hieman ohuemmaksi niin menee siistimmin verhouksen alle.
Brittien eBaysta 15 eurolla posteineen hakusanoilla. Sealey RT004 Trim Clip Removal Pliers




Tämän olen postannutkin jo muutamaan otteeseen mutta laitetaan nyt tännekin. Ostin eBaysta.




Tuollaisen WiFi endoskoopin ostin kun piti nähdä moottorin taakse. Ei niitä kaikkein helppokäyttöisimpiä
koska joutuu joka kerta erikseen muodostamaan yhteyden puhelimeen tai tietokoneeseen, mutta muuten
ihan kohtuullisen tuntuinen laite hintaansa (halvimmillaan 50 puntaa) nähden. Kahvassa olevaan telineeseen
saa kiinni älypuhelimen. Löytyy eBaysta hakusanoilla: wifi endoscope




En halua käyttää erillisiä tippejä työkaluissa vaan haluan, että esim. ruuvari on ruuvari.  En löytänyt täältä
Tamperproof TORX-sarjaa joten sellaisen ostin sitten Briteistä. Kohtuuhintainen, sikäläinen keskitason
työkalumerkki Draper.  Löytyy erilaisia settejä eBaysta: Draper tamperproof torx set




Tietenkin infrapunalämpömittari kuuluu jokaisen autokorjaajan välineisiin.




Vieläkin parempi ja lähes korvaamattomaksi osoittautunut on FLIR lämpökameralisälaite. Se on
pienikokoinen ja varustettu kahdella kameralla; lämpökameralla ja tavallisella, jolloin kuvasta
näkee selkeästi, missä kohtaa kukin lämpötila sijaitsee. Kuvaan saa päälle tarkan lämpömittarin
joka on osoittautunut varsin näppäräksi. Varsin kätevä esim. moottorin eri osien lämpötilojen
seuraamiseen  tai jäähdyttäjän tukkoisuuden havaitsemiseen. Maksoin  omastani viime vuonna
200 euroa Elfasta mutta hinta näyttää nousseen kovastikin. Verkkokauppa comissa 279,90 euroa.

http://www.flir.eu/flirone/ios-android/







« Viimeksi muokattu: 07.08.2016, 20:13:22 kirjoittanut massamaahinen »
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1696
  • www.vrcf.fi
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #86 : 05.08.2016, 06:44:33 »
Kiitoksia edellisistä. Pihdit ja latta-avaaja lähti heti tilaukseen.  :)
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2549
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #87 : 05.08.2016, 16:08:21 »
Laittaa noi verhouspihdit itellekki tulemaa jossain välis, näyttää ja kuulostaa hyvältä idealta.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 363
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #88 : 05.08.2016, 18:59:44 »
Vinkki pihtien leukojen suojaamiseksi herkkien osien käsittelyä varten. Asensin tarranauhan pehmeän
puolen teippiä pihtien leukoihin. Tarranauhaa saa monesta paikasta, mm. Biltemasta.





« Viimeksi muokattu: 07.08.2016, 20:15:02 kirjoittanut massamaahinen »
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Työkalu, jonka olen havainnut toimivaksi ...
« Vastaus #89 : 05.08.2016, 21:03:52 »
Vinkki pihtien leukojen suojaamiseksi herkkien osien käsittelyä varten. Asensin tarranauhan pehmeän
puolen teippiä pihtien leukoihin. Tarranauhaa saa monesta paikasta, mm. Biltemasta.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

eikö nuo lipsu
miksi jos käyttää kunnon pihtejä ja kolmanneksi putkipihdit on putki hommiin ja siis todella harvoin käytän auto hommissa ???
ei herneitä nenään minun mieli pide ja löysimpä tämänkin topikin
kiitoos ja anteeks.

 

Kulkukoira  Proturbo