Carcom Oy  Ateho

Puristussuhde

  • 7 Vastauksia
  • 2621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yvps

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Puristussuhde
« : 30.10.2020, 18:57:01 »
Onko mitään hyötyä tai haittaa puristussuhteen nostosta 8.5->9.5 ahdetussa tinakoneessa?Polttoaineena e85,hx40,toiset nokat jne..Ajatuksena max n.2 bar ahdot.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Puristussuhde
« Vastaus #1 : 30.10.2020, 19:22:14 »
On hyötyä, varsinkin alakierroksilla, vaikuttaa myös ahtimen heräämiseen.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Puristussuhde
« Vastaus #2 : 30.10.2020, 19:37:02 »
Alipainealueella kone on virkeämpi ja todennäköisesti myös herää paremmin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Vekku

  • 339km/h@1609m
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Puristussuhde
« Vastaus #3 : 01.11.2020, 20:44:12 »
Oma kokemus.
8.5 nosto 10.
Ei vaikutusta mihinkään, ei sitte mihinkää. Spooli samas, sama teho, sama ennakko, sama boosti, alipaine alue käytännössä sama.
Mutta toki kokoonpano vähän erilainen kun monella muulla.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Puristussuhde
« Vastaus #4 : 01.11.2020, 21:48:08 »
vinopannussa nosto ft vakiosta (8.6??) 10:1 pudotti maksimi ahtopaineen kierroksia 700rpm ja autosta tuli muutenki miellyttävämpi ajaa alle ahtojen. Huomattavasti terhakampi mitä perus ahdinviritetty ft mikä käyttiksessä.

Jos viinan kanssa läträä nii ei ole kauheasti syytä tehdä matalapurkkasta.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: Puristussuhde
« Vastaus #5 : 01.11.2020, 22:44:44 »
Oma kokemus.
8.5 nosto 10.
Ei vaikutusta mihinkään, ei sitte mihinkää. Spooli samas, sama teho, sama ennakko, sama boosti, alipaine alue käytännössä sama.
Mutta toki kokoonpano vähän erilainen kun monella muulla.

Saako kysyä minkälainen kokoonpano tässä oli? T4 ilmeisesti...?
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Vekku

  • 339km/h@1609m
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Puristussuhde
« Vastaus #6 : 02.11.2020, 14:52:07 »
Saako kysyä minkälainen kokoonpano tässä oli? T4 ilmeisesti...?

Pitkä tarina mutta lyhyesti V40 T4 1.9
Iso borgin fööni 78 / 82mm
Nokat +12mm, 3-4mm overlappia
+1mm imuvenu, vakio 27mm pako

Oma meni rikki 3.5bar boostilla 10 purkalla. En toki kaikkee sen syyksi laita, mutta lienee pyttypaine jotain muuta 9 purkalla.
Tämä purkka pitänyt nyt dartonin läjässä, ainakin toistaseks  :P

Connyllä se tais vaikuttaa alapäähän, mut sillä onkin pikku turpo ja erilaine pipo  :)

« Viimeksi muokattu: 02.11.2020, 14:54:12 kirjoittanut Vekku »

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Puristussuhde
« Vastaus #7 : 03.11.2020, 09:03:59 »
Pitkä tarina mutta lyhyesti V40 T4 1.9
Iso borgin fööni 78 / 82mm
Nokat +12mm, 3-4mm overlappia
+1mm imuvenu, vakio 27mm pako

Oma meni rikki 3.5bar boostilla 10 purkalla. En toki kaikkee sen syyksi laita, mutta lienee pyttypaine jotain muuta 9 purkalla.
Tämä purkka pitänyt nyt dartonin läjässä, ainakin toistaseks  :P

Connyllä se tais vaikuttaa alapäähän, mut sillä onkin pikku turpo ja erilaine pipo  :)

Sama setti suunnilleen ja noin 10 on mekaaninen ruttu. Dynaamiseen puristukseen vaikuttaa sitten myös nokat. Rajut kepit pudottavat dynaamista puristusta.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

Proturbo  Autodiagnoosi