Elekma  Autoracing

b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla

  • 41 Vastauksia
  • 15377 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #15 : 15.02.2014, 08:40:45 »
montako heppaa voi olettaa saavan tuolla kannen laskulla , d nenällä ja peltisarjalla ? onko nuo kannet sitten todella samoja että tuo peltisarja sitten passaa siihen 230 moottorin myös?

ja kiitoksia kaikille kommentin antaneille , arvokasta tietoa aloittelijalle

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #16 : 15.02.2014, 10:06:24 »
montako heppaa voi olettaa saavan tuolla kannen laskulla , d nenällä ja peltisarjalla ? onko nuo kannet sitten todella samoja että tuo peltisarja sitten passaa siihen 230 moottorin myös?

ja kiitoksia kaikille kommentin antaneille , arvokasta tietoa aloittelijalle

Vakio pakosarja riittää kyllä ihan hyvin. Peltisarjan hinta kannattaa sijoittaa johonkin muuhun. Lueppa vaikka FAQ osiot läpi niin opit paljon vinokoneesta. Kansia on muutamaa eri tyyppiä, pikkukansia, isoja kansia ja heron head kansi. Isoilla ja pienillä vesikanavilla olevia yms yms.

Nää samat asiat ja kysymykset löytyy kyllä foorumilta jo ennestään. Jos oikein virikärpänen iskee niin hommaa virittäjän käsikirja. Mukavaa iltalukemista ja samalla oppii moottoritekniikkaa ja mikä muutos vaikuttaa mihinkin asiaan.

V70 TDI

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #17 : 15.02.2014, 18:51:32 »
Mitenhän tuo D-nokka, muuttaisi käytöstä ihan tavallisessa käyttö autossa?
Siis B200K -motilla olevia.   ???

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #18 : 15.02.2014, 19:07:13 »
Mitenhän tuo D-nokka, muuttaisi käytöstä ihan tavallisessa käyttö autossa?
Siis B200K -motilla olevia.   ???

Vetää seokset päin honkia.
Soosit ja ennakko kohilleen niin jo pärjää
Yksi parhaita Volvon vakio nokkia
Hyvä katukäyttöön
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #19 : 18.02.2014, 20:14:05 »
montako heppaa voi olettaa saavan tuolla kannen laskulla , d nenällä ja peltisarjalla ? onko nuo kannet sitten todella samoja että tuo peltisarja sitten passaa siihen 230 moottorin myös?


Muistaakseni joku viritti B200K:ta vaihtamalla peltisarjan ja juuri D-nokan, tulos taisi olla 115 hv. 

Jos laitat 40 mm vaakaimut ja sen D-nokan, eikä muita muutoksia niin 120 hv voi olla aika lähellä. K-nokan kanssa voi päästä 130 hv tietämille. Tämä vain esimerkkinä että ihan pikkuhommilla ei sitä tehoa saa näistä irtoamaan.

150 hv on mahdollista mutta sen eteen tarvitsee tehdä jo töitä. B200E:stä tai F:stä saa kantta viilailemalla ja kireällä hiotulla nokalla sen 140-150 hv. Toimivan peltisarjan kanssa parannusta voi saada 10 hv verran. B23 alakerralla teho usein miten pysyy samana, mutta se tulee 15% alempana. Vääntöä irtoaa myös enemmän ja alempana.

Paremmalla (valu nro 531) kannella viilattuna ja kireällä nokalla on dynotettu B230F moottorista vakio sarjoja käyttäen 195 hv.
 

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #20 : 18.02.2014, 20:14:58 »
Viritysresepteissä kannattaa käydä tutustumassa, mitä milläkin paketilla toiset ovat saaneet irtoamaan. Siksi ne aikoinaan kirjoittelin näkyville ettei kaikkien tarvitse samoja asioita kokeilla.

Tässä linkki:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 20:17:05 kirjoittanut Hannu_264 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #21 : 14.05.2014, 09:00:06 »
Kannattaa eka miettiä käsite "pikkurahalla". Jos 200€ on pikkuraha ni osta joku b230f. Jos taas 600€ on pikkuraha ni saat tuohon b230f:ään vielä jonkun hiotun nokan, siistityn/lasketun kannen.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #22 : 14.05.2014, 10:26:47 »
Kannattaa eka miettiä käsite "pikkurahalla". Jos 200€ on pikkuraha ni osta joku b230f. Jos taas 600€ on pikkuraha ni saat tuohon b230f:ään vielä jonkun hiotun nokan, siistityn/lasketun kannen.

Tää on hyvä muistaa. Esim kun ite laitoin b23a koneen päälle lasketun 530 hatun ja K-nenän niin alko kytkin luistaan. Siihen se noin 100e. Yläkerran tiivistesatsi joku 30e vai mitä se makso sillon. Siihen päälle jakopään kaikki hilppeet tietenkin ja virvoitusjuomat niin osineen päivineen pyöritään jo lähempänä 500e. Melko suuri summa siihen nähden, että auto maksoi 160e. Mut se on ollutta ja mennyttä.
V70 TDI

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #23 : 14.05.2014, 11:40:32 »
Tää on hyvä muistaa. Esim kun ite laitoin b23a koneen päälle lasketun 530 hatun ja K-nenän niin alko kytkin luistaan. Siihen se noin 100e. Yläkerran tiivistesatsi joku 30e vai mitä se makso sillon. Siihen päälle jakopään kaikki hilppeet tietenkin ja virvoitusjuomat niin osineen päivineen pyöritään jo lähempänä 500e. Melko suuri summa siihen nähden, että auto maksoi 160e. Mut se on ollutta ja mennyttä.
juu ja aina ku noita autohommia tekee ni kannattaa pitää mielessä että budjetti+30%€ ni ollaa lähellä totuutta.

itelle on suht helppoa laskee hinta kilpurin moottorille ku suunnilleen kaikki koneistukset kaveri tekee kotonaan.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #24 : 14.05.2014, 11:50:42 »
juu ja aina ku noita autohommia tekee ni kannattaa pitää mielessä että budjetti+30%€ ni ollaa lähellä totuutta.

itelle on suht helppoa laskee hinta kilpurin moottorille ku suunnilleen kaikki koneistukset kaveri tekee kotonaan.
Budjettia ei kannata edes tehdä, itsellä alunperin suunnitelmat oli ~200e eli b230e ja m47. Tänään ~2k ja auto vieläkin kesken.. Tää on sitä motorsporttia.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #25 : 14.05.2014, 13:38:49 »
Budjettia ei kannata edes tehdä, itsellä alunperin suunnitelmat oli ~200e eli b230e ja m47. Tänään ~2k ja auto vieläkin kesken.. Tää on sitä motorsporttia.
johan se ala-asteella opetettiin että nollat ei merkkaa mitään ;D

itte meen sillä ajatuksella kilpurin kans et tehään romuista mitä tallista löytyy ja sen jälkeen menee mitä menee..tietysti mahdollisimman halvalla. Esim etupää kutakuinkin valmis ja rahaa menny 50€ laikkoihin, 30€ lankaan ja 380€ kaasupottuun..autoon siis ei oo menny mitään. Toki moottori on vielä tekemättä :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #26 : 14.05.2014, 20:13:52 »
Jos on aikaa, tiloja, kuljetuskalustoa ja intoa niin halvallakin voi harrastaa:

Jos haluat jonkun osan, vaikka nokka-akselin, niin osta sellainen kone tai auto jossa on ks. nokka
Myy muut tarpeettomat rahan arvoiset osat pois ja paalaa koppa
Nyt sulla on nokka kädessä, kädet kainaloita myöten rasvassa, rapula ja kaiken maailman valokatkaisijan ostajia puhelinlinjoilla
Jos unohdat lähettää sen katkaisijan niin olet heti kohta Epäreilut kauppamiehet listalla, KRP, NSA ja luottoluokittajat pitävät sinua huijarina
Aikaa purkaessa on mennyt ainakin viikko, muija on lähtenyt ajat sitten, naapurit pitävät sinua hulluna ja ympäristöviranomaiset tarkkailee

Nyt olet aito Volvo harrastaja :hello:

Sorry OT
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #27 : 14.05.2014, 22:29:57 »
Jos on aikaa, tiloja, kuljetuskalustoa ja intoa niin halvallakin voi harrastaa:

Jos haluat jonkun osan, vaikka nokka-akselin, niin osta sellainen kone tai auto jossa on ks. nokka
Myy muut tarpeettomat rahan arvoiset osat pois ja paalaa koppa
Nyt sulla on nokka kädessä

Nyt olet aito Volvo harrastaja :hello:

Sorry OT


Ja nokkakin on väärä.  ;D tehtaalla sattunu just tuohon moottoriin tulemaan eri nokka, tai joku on jo vuosien aikana sen kerenny vaihtamaan.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #28 : 14.05.2014, 22:39:14 »

Minulla oli suunnitelmissa piristää ja fiksata seiskanelikanttia tonnilla tai parilla.
En ole kuitteja säilytellyt, mutta nyt on jo mennyt +15k€, eikä se liiku sopivasti vieläkään. (vapari kyseessä)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #29 : 14.05.2014, 22:46:55 »
Jos on aikaa, tiloja, kuljetuskalustoa ja intoa niin halvallakin voi harrastaa:

Jos haluat jonkun osan, vaikka nokka-akselin, niin osta sellainen kone tai auto jossa on ks. nokka
Myy muut tarpeettomat rahan arvoiset osat pois ja paalaa koppa
Nyt sulla on nokka kädessä, kädet kainaloita myöten rasvassa, rapula ja kaiken maailman valokatkaisijan ostajia puhelinlinjoilla
Jos unohdat lähettää sen katkaisijan niin olet heti kohta Epäreilut kauppamiehet listalla, KRP, NSA ja luottoluokittajat pitävät sinua huijarina
Aikaa purkaessa on mennyt ainakin viikko, muija on lähtenyt ajat sitten, naapurit pitävät sinua hulluna ja ympäristöviranomaiset tarkkailee

Nyt olet aito Volvo harrastaja :hello:

Sorry OT
joo no itseasias noin toimin :) jos tartten esim. perän...ostan koko auton, puran sekä myyn tarpeettomat pois ja tuon jälkeen loppuauto paaliin (viime viikolla romukuski haki 3 autoa). Kun kädet on kainaloita myöten rasvassa..pesen ne. Vissystä ei tuu rapulaa ja muijakin on 10vuoden aikana oppinut hyväksymään harrastuksen. Jos osista saan harrastelurahaa..en unohda myydä niitä :)
ja naapurissakin autoja on parhaimmillaan 10 pihalla ja täällä maalla ei se niin tarkkaa oo miltä se piha näyttää :pomo:
ja sitäpaitti tää volvoharrastelu on jo melkeen elämäntapa :)

ja aiheeseen. Onkos kukaan laittanu b230f yhteyteen smt7 purkkia? Kokemuksia??
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron