Proturbo  Autodiagnoosi

B200k lisää tehoa

  • 43 Vastauksia
  • 19746 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #15 : 16.08.2016, 16:32:23 »
Onpas kurssit muuttunut nopeasti. Uusi aito bosch -044 pumppu 93.74e maksoi vielä viime viikolla, samaan rahaan sai vielä sen takaiskuventtiilin pumpun päähän. Pumppu aidossa paketissa, bosch teksti pumpussa ja tuotenumerokin siinä taisi möllöttää. Ja noista minun sanomista hinnoista niin olen joko myynyt siihen hintaa / myyn siihen hintaan / tai ostanut siihen hintaa.

Edit: Kopio pumput sitten eri hintaluokkaa, mutta näiden toimivuudesta en tiedä koska ei ole omakohtaista kokemusta.
http://www.ebay.com/itm/New-Universal-External-Inline-Fuel-Pump-Replacing-For-Bosch-0580254044-300LPH-/282136512646?hash=item41b0a58886:g:pzMAAOSwnQhXo1Le&vxp=mtr
« Viimeksi muokattu: 16.08.2016, 16:34:30 kirjoittanut miikel »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #16 : 16.08.2016, 19:54:09 »
Omaan meni:
b19a 50e
ahdin 16t 60e + bypass kalvo 50e
suuttimet 40e
halkosarja 0e
ahtoputket 50e
välijäähy 50e
lastut 40e
klemmaria, letkua, putkea, öljyt, ilmansuodatin, tiivisteitä ym hilpettä n. 350e

-> 201hv

ruiskun sähköt (lh), bensapumppu, bensalinjat, imusarja, kansi jne tuli kopan (f koneella alunperin) mukana mut ei niihinkää ny montaa satasta saa kulutettua.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #17 : 16.08.2016, 20:13:25 »
Kilpurin konetta:
Turbo 800
Pakosarja 450
AtDriveBoard 1000
Suuttimet 200
Kone b200k 1700 ( cossun männät, kunnostettu 530 vx3:lla, välijäähy) Kori kaupan päälle...
hukkis 250
pa-säädin Bosch 150
pumppu 044 170
sekalaiset, letkut yms...200
Jotain jäi varmasti pois, turbokin tuli koneen mukana mutta ei kestänyt leikissä mukana.
Tällä 356hp/1,8bar
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #18 : 17.08.2016, 00:43:37 »
Tokihan turbottamalla saa voimaa, muttakun sitä ei esim jokkiksessa saa käyttää nii on vaan pelailtava vapari moottoreilla  ;)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #19 : 17.08.2016, 01:33:07 »
Tokihan turbottamalla saa voimaa, muttakun sitä ei esim jokkiksessa saa käyttää nii on vaan pelailtava vapari moottoreilla  ;)

Silloinkaan mikään ei puolla B200K konetta. Paitsi ehkä hankintahinta...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #20 : 17.08.2016, 03:42:30 »
Silloinkaan mikään ei puolla B200K konetta. Paitsi ehkä hankintahinta...
sekin taitaa kallistua B200E:n puolelle. Atai koitti kahdella kympillä myydä koko konetta ilman apulaitteita ja se meni sit kuitenin romuun kun ei ostajaa löytynyt
No kun halvalla sai.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #21 : 21.08.2016, 15:27:06 »
Alkuperänen aihehan oli b200k ja lisää potkua.

Lohko on heikko. Vakiona pyöreesti 100hv. Ei riitä. Ennakkoo säätämällä saa heposen tai kaks. Ei auta.

Kun kyseessä on kilpuri joka pitää saada halvalla kasaan niinkun Sulo Vileen niin Solexin tuplat on halvimmat mutta markalla saa markan tavaran.

Jos tavote on pitää hauskaa niin kansi riittää kyl perusmenolla kun kattoo vaan et se toimii. Vähän kireempi nenä ja tuplat niin toimii jo paremmin. Toisin jo tuo alakerta alkaa ahdistaan jossain vaihees, ja jos jokkiksesta on kyse nii siel ei vissii saa olla ku yks kaasari. Tälläset sääntäasiat ois hyvä tuoda esille ennen kun kyselee yhtään mitään. Kukaan ei osaa neuvoo oikein jos pitää mutu asioita heittää.
V70 TDI

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #22 : 21.08.2016, 16:24:23 »
Alkuperänen aihehan oli b200k ja lisää potkua.

Lohko on heikko. .

Jos tavote on pitää hauskaa niin kansi riittää kyl perusmenolla kun kattoo vaan et se toimii. Vähän kireempi nenä ja tuplat niin toimii jo paremmin. Toisin jo tuo alakerta alkaa ahdistaan jossain vaihees, ja jos jokkiksesta on kyse nii siel ei vissii saa olla ku yks kaasari. Tälläset sääntäasiat ois hyvä tuoda esille ennen kun kyselee yhtään mitään. Kukaan ei osaa neuvoo oikein jos pitää mutu asioita heittää.

Ihan mielenkiinnosta, mikä tekee lohkosta heikon?
Kyllä jm-autossa jos on kardaanivehje niin saa olla neljä kurkkua eli tuplat.

Kai siihen samat perusjutut eli ruttuja ylös vaikka kantta madaltamalla, edullinen hitsinokka joka menee omille paininkupeille, peltisarja ja tuplat. Kaikki säätöön niin ehtii ihan hyvin.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #23 : 21.08.2016, 18:00:47 »
Ihan mielenkiinnosta, mikä tekee lohkosta heikon?
Kyllä jm-autossa jos on kardaanivehje niin saa olla neljä kurkkua eli tuplat.

Kai siihen samat perusjutut eli ruttuja ylös vaikka kantta madaltamalla, edullinen hitsinokka joka menee omille paininkupeille, peltisarja ja tuplat. Kaikki säätöön niin ehtii ihan hyvin.

Täytyy myöntää etten ole niin sääntöihin perehtyny. Onko sit niin et ilman kardaani pitää olla yksi kaasari, tiedä häntä.

B200k lohkosta kun alamme rakentaan niin jo kokemus foorumin kautta kertoo karua kieltä. Kukaan itseään kunnoittava ihminen ei rakenna siit lohkosta kestävää moottoria. Se on eri asia jos tekee yhtä kisaa varten koneen.

Jos on varaa ajaa kisaa, niin on myös pokkaa myös näyttää pallinsa ja laittaa pellin alle jotain mikä kestää maaliin asti. B19 lohko on huomattavasti parempi kuin b200 lohko. Jos ei ole valinnanvaraa niin sitten b200k, puristukset on vakiona 10 luokkaa ja muutama lastu kannesta niin johan soi. Onhan tuollasesta kokoonpanosta otettu ihan mukavat heposet. B200+laskettu 530 2mm+k-nenä= 160hp
V70 TDI

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #24 : 21.08.2016, 19:48:49 »
Täytyy myöntää etten ole niin sääntöihin perehtyny. Onko sit niin et ilman kardaani pitää olla yksi kaasari, tiedä häntä.

B200k lohkosta kun alamme rakentaan niin jo kokemus foorumin kautta kertoo karua kieltä. Kukaan itseään kunnoittava ihminen ei rakenna siit lohkosta kestävää moottoria. Se on eri asia jos tekee yhtä kisaa varten koneen.

Jos on varaa ajaa kisaa, niin on myös pokkaa myös näyttää pallinsa ja laittaa pellin alle jotain mikä kestää maaliin asti. B19 lohko on huomattavasti parempi kuin b200 lohko. Jos ei ole valinnanvaraa niin sitten b200k, puristukset on vakiona 10 luokkaa ja muutama lastu kannesta niin johan soi. Onhan tuollasesta kokoonpanosta otettu ihan mukavat heposet. B200+laskettu 530 2mm+k-nenä= 160hp

Takamoottorisessa saa olla vain kaksi kurkkua.
Ihmeen hyvin tuo 200k lohko on omassa kestänyt, jonkun kymmenen tuntia kolmen vuoden aikana saanut sikaa. Nytkin mennään 1,8bar paineella.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #25 : 21.08.2016, 19:52:46 »
B19 lohko on huomattavasti parempi kuin b200 lohko.
Turbokäytössä ymmärtäisin, kun yleisesti ovat matalemmilla rutuilla ja M-kanget nyt kestää pienen ydinsodan, mutta jos puhutaan vaparikoneista, niin en kyllä keksi miten? Minen oo ikinä vaparikoneita tehnyt, niin valaise ihmeessä.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #26 : 21.08.2016, 20:27:41 »
Täytyy myöntää etten ole niin sääntöihin perehtyny. Onko sit niin et ilman kardaani pitää olla yksi kaasari, tiedä häntä.


evk luokan eli etuveto ja kardaanivetoisissa imupuoli vapaa eli saa olla tuplakaasarit tai läppärunkot. takamoottorisa 2 kurkkua ja läpän 45mm max halkasija.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #27 : 22.08.2016, 08:23:31 »
Lohko on heikko. Vakiona pyöreesti 100hv. Ei riitä. Ennakkoo säätämällä saa heposen tai kaks. Ei auta.

Ei suinkaan se lohko itsessään ole heikko vaan siellä sisällä pyörivät 9mm kiertokanget?
B19 kampi ja kanget ovat paksua takokamaa, ne kestää vakiona vaikka mitä

[mainos] multa saa tulla hakemaan B19 ja B200k alakerrat veloituksetta[mainos]
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #28 : 22.08.2016, 09:25:12 »
Ei suinkaan se lohko itsessään ole heikko vaan siellä sisällä pyörivät 9mm kiertokanget?
B19 kampi ja kanget ovat paksua takokamaa, ne kestää vakiona vaikka mitä

Tätä vähän hainkin, arvasin että tulee vääntämistä tästä asiasta.

Hainkin tässä sitä juur et b19 alakerta on kestävämpi kuin b200 alakerta. Vaikka joillain tuo b200 alakerta kestää niin se ei tarkota sitä et se jokaisella kestää. Kuitenkin yläkerta kokee muutoksia niin samallahan sen laskee vaikka päässään, paljonko kantta tarvii höylätä että saa rutut kohilleen. Lohkostakin voi ottaa siivun pois.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2016, 10:29:14 kirjoittanut Taavi.H »
V70 TDI

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #29 : 22.08.2016, 11:26:04 »
Tässä äkkiä unohtaa että volvon vinokone on saatavuden/hintalaadulta erinomainen kone. Olkoon mikä versio tahansa, tässä mulla on b200k http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39236.msg691805#msg691805 siis se viimeinen versio, siinä on taas "vakio" kone  :)
Itse pidän B200k hyvänä opetus aihiona, eli jos ne männät sulaa 20e konesta niin ei o niin maailmanloppu

 

Elekma  Autoracing