Ateho  Elekma

Työkalujen säilytys

  • 7 Vastauksia
  • 3763 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maatzitum

  • Vieras
Työkalujen säilytys
« : 20.09.2016, 23:06:30 »
Terve

Ongelmana on järjetön määrä epämääräisiä työkaluja lojumassa pitkin tallia, joten ajattelin ostaa jonku halppis työkaluvaunun jostakin marketista.

Onkohan olemassa jotain ainetta tai hyvää ideaa millä lelut sais muurattua paikoileen niinkuin valmiissa sarjoissa on kaikille oma paikkansa? Uretaanilla sotkeminen ei kuulosta kovin houkuttelevalle ja vaahtomuovia on hankala kaivertaa ja kovettaa sen jälkeen.

Hyviä ideoita otetaan vastaan

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Työkalujen säilytys
« Vastaus #1 : 20.09.2016, 23:53:52 »
Jos tykkää itse värkätä niin ehkä polymorfista. Lämmittämällä pehmenevää muovia joka jäykistyy taas jäähtyessään. Ei mene kivikovaksi vaan pikkusen joustaa ohuina rakenteina. Pystyy pehmittämään uudestaan monta kertaa.

http://www.thermoworx.com/

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Työkalujen säilytys
« Vastaus #2 : 25.09.2016, 08:03:19 »
Riippuu paljon budjetista. Itellä sama vika et kaikki lojuu missä sattuu. Veli hommas Trestonin laatikoston jossa säilytän arvokkaimat kamat ihan sisätiloissa. Tallissa sit on lenkkiavaimet ja muut kamat. Pakkeja on talli väärällään jossa lojuu myös epämääränen osa kaluista. Mut joku laatikosto on hyvä ratkasu, tai sit joku kaappi mihin voi sulloo tavarat. Lenkkiavaimet saa kätevästi seinälle naulan päätyyn. Saman kokoset samaan naulaan. 4" naulaan menee monta 13mm lenkkii.

Jos löytyy jostain ns. lihanlaatikoita niin nekin käy hätätilassa.

Riippuu myös siitä paljonko niitä työkaluja on ja millanen talli on.
V70 TDI

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Työkalujen säilytys
« Vastaus #3 : 25.09.2016, 09:26:56 »
Mulla on GWS:n työkalukaappi eli reikälevyä johon voi laittaa koukut.
On mulla vetolaatikoilla oleva vaunukin, mutta toi kaappi on omaan makuun parempi.

Niitä laatikkoon tulevia ns. modulilevyjä myy ainakin Puuilo.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: Työkalujen säilytys
« Vastaus #4 : 25.09.2016, 09:37:10 »
Työläs, mutta siististi tehtynä erittäin toimiva ratkaisu on liimatq esim Spray liimalla solumuovia, jumppamattoa tms. pehmeää n. 7-10mm paksua muovia, joista leikkaat palat peltisen työkaluvaunun laatikoiden pohjalle. Tähän muoviin merkkaat kalujen paikat ja leikkaat niille kolot. Toimii käsityökalujen kanssa, mutta isommille (porat jne.) Oon tehny paikat hyllyyn ja kaappeihin. Aikaa menee kun alkaa sipistelemään  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Työkalujen säilytys
« Vastaus #5 : 25.09.2016, 09:45:50 »
Jonkin näköisestä solumuovistahan ne lienee helpoin valmistaa. Ihan tuohon tarkoitukseenkin kehitettyjä foameja on olemassa, mutta ovat varmaan aika hintavia.

Ameriikan pojilla on noita vehkeitä yleisesti ottaen vähän enempi, joten sieltä mallia: http://www.garagejournal.com/forum/showthread.php?t=466&page=986

Clasun kärryjä kehuttiin jollain foorumilla. Ne halvimmat on yleensä aika karmeita.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Työkalujen säilytys
« Vastaus #6 : 25.09.2016, 10:03:42 »
Mulla on joku mallia X pöytä jossa on laatikko. on sit ihan onneton. Takalevyssä on koukkuja yms. Jos on vähänkin kostee tila niin toi MDF levy on puolessa vuodessa moro ja heippa.

Oon kattellu sellasta apteekkarinlaatikkoo, sinne sais kaikki käsityökalut ainakin.

Ainakin kunnon kalupakki pitää olla kestävä, joko sit ihan rautaa tai kunnon puuvekele. Jostain vois löytää vanhoja keittiökaappeja myös pilkkahinnalla.
V70 TDI


 

Carcom Oy  Ateho