Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Make - 08.03.2013, 10:32:03

Otsikko: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 08.03.2013, 10:32:03
Jatkan tarinaa mihin edellinen päättyy

Joku aika sitten tuli hommailtua otsikon mukainen kulkine. Väri on Magi blue ja sisusta anthracite black. Alkujaan suomi auto ja palvellut ensimmäiset vuodet valtion kanslian edustusautona. Eli originaali suomi peli.
Tähän asti ei isompia mutoksia kuin V8 merkit poistettu. Ensiviikolla täytynee ottaa ylimääräiset katit pois joita tässä löytyy 2kpl. Kun lisäävät kulutus  ja vievät tehoa jonkin verran.Lastu viritys on ollut  mielessä myös kun reserviä on jätetty ilmeisesti vaihteiston takia koneestä käyttämättä. Vaihtoehtoinen Rica tai optimoiautosi.
Vanteet on kanssa mietinnössä että millaiset laittaisi. Tieten jos laittaisi 960:sen vantee tuohon niin olisi tarpeeksi härski ainakin. :D
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Ribbe - 08.03.2013, 11:11:58
Minkä ikäinen auto? Ei muuta kuin softaa sisuksiin :).

Voisi 960 vanteet tulla aika paljon ulos. Niissä taisi ET olla lähellä nollaa ;D
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Jahre - 08.03.2013, 11:24:53
Mitähän ECU tykkää kun otat katit pois? Voipi olla alkaa herjaamaan jälkimmäinen lambda.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: völvöxc60 - 08.03.2013, 11:25:55
^
Eikös senkin saa ohjelmoimalla pois ;)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: völvöxc60 - 08.03.2013, 11:30:06
Joku aika sitten tuli hommailtua otsikon mukainen kulkine. Väri on Magi blue ja sisusta anthracite black. Alkujaan suomi auto ja palvellut ensimmäiset vuodet valtion kanslian edustusautona. Eli originaali suomi peli.
Tähän asti ei isompia mutoksia kuin V8 merkit poistettu. Ensiviikolla täytynee ottaa ylimääräiset katit pois joita tässä löytyy 2kpl. Kun lisäävät kulutus  ja vievät tehoa jonkin verran.Lastu viritys on ollut  mielessä myös kun reserviä on jätetty ilmeisesti vaihteiston takia koneestä käyttämättä. Vaihtoehtoinen Rica tai optimoiautosi.
Vanteet on kanssa mietinnössä että millaiset laittaisi. Tieten jos laittaisi 960:sen vantee tuohon niin olisi tarpeeksi härski ainakin. :D
Tuollainen peli on haaveissa, kun joskus rikastun :P
Vahailisin autoa vaan ja kuuntelisin V8 ääniä ;D
Paljonko noita on tehty!
Suomeen ei varmaankaan ole montaa myyty?
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 08.03.2013, 12:07:14
Minkä ikäinen auto? Ei muuta kuin softaa sisuksiin :).

Voisi 960 vanteet tulla aika paljon ulos. Niissä taisi ET olla lähellä nollaa ;D
Mallivuosi 2007 ja käyttöön otto 2006 puolella.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 08.03.2013, 12:12:04
Mitähän ECU tykkää kun otat katit pois? Voipi olla alkaa herjaamaan jälkimmäinen lambda.
Tässä on kahdet katit peräkkäin joista takimmainen(t) ajattelin poistaa.. Valvonta lambda on ensimmäisen katin jälkeen. Ei siitä koodeja pitäisi tulla kun takimmaisen jälkeen ei ole mitään. Edellisessä autossa (bmw335i) oli samanlainen systeemi. Se meni hienosti päästöistä läpi ilman takakatteja.
Ilmeisesti täyttää jonkun tiukemman päästörajan mitä täällä ei mitata
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Jahre - 08.03.2013, 12:53:47
Ahaa siinä on sellainen systeemi. No sitten ei pitäis herjata mitään :)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: sjs - 08.03.2013, 13:44:20
Tässä on kahdet katit peräkkäin joista takimmainen(t) ajattelin poistaa.. Valvonta lambda on ensimmäisen katin jälkeen. Ei siitä koodeja pitäisi tulla kun takimmaisen jälkeen ei ole mitään. Edellisessä autossa (bmw335i) oli samanlainen systeemi. Se meni hienosti päästöistä läpi ilman takakatteja.
Ilmeisesti täyttää jonkun tiukemman päästörajan mitä täällä ei mitata
Juu, mul on tossa hitlerikulkineessa sama systeemi kuulemma, tosin siellä nelin kappalein kutakin, eli 8 kattia yhteensä :D

Itellä oli tällanen S80 V8 2007 kiikarissa pari vuotta sitten, mutta takki kääntyi kaverin suostuttelemana saksalaisen puoleen, kun sai samaan hintaan isomman auton jossa isompi kone ja about sama kulutus. :)

Kerro mielellään kokemuksia, miten toimii, onko vikaherkkä jne. Toi sakemanni ainakin on päästöjen suhteen vikaherkkä (Euro4), eli pieninkin imuvuoto tulee heti vikakoodi joko nakuttavasta pytystä tai laihasta seoksesta sylinteriryhmässä.

1M bimmeristä jota ajelin (ei oma) oli vetästy koko kattisysteemi (luulen et siel on 4 alunperin) veke, ja laitettu iso rööri. Ääni oli mun mielestä OK maantieajossakin, kaverit ei tykänny, eikä moottoriohjauskaan, vikavaloa tuli kokoajan ja muutenkin aika viritys oli koko auto alle 5tkm ja pari kuukautta vanhaks peliks (vaparifilsua jne). :D

Luulen että noi lisäkatit on jenkkien SULEV (SuperUltraLowEmissionVehicle) varten. Ilman noita täyttää kai vaan ULEV, eli euro4 vastaava. En nyt ihan 100% mee noista vannomaan. Lisäkatit poistaa kummiski vähä roskaa putkesta.

KUVIA KEHIIN! :)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: V50R - 08.03.2013, 13:46:02

Juu peijakas kuwia  ELK
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: petes - 08.03.2013, 13:47:01
kuinka paljon suurinpiirtein päästään 10L paremmalle puolelle kaupungissa? ::)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 08.03.2013, 14:40:45
Juu, mul on tossa hitlerikulkineessa sama systeemi kuulemma, tosin siellä nelin kappalein kutakin, eli 8 kattia yhteensä :D

Itellä oli tällanen S80 V8 2007 kiikarissa pari vuotta sitten, mutta takki kääntyi kaverin suostuttelemana saksalaisen puoleen, kun sai samaan hintaan isomman auton jossa isompi kone ja about sama kulutus. :)

Kerro mielellään kokemuksia, miten toimii, onko vikaherkkä jne. Toi sakemanni ainakin on päästöjen suhteen vikaherkkä (Euro4), eli pieninkin imuvuoto tulee heti vikakoodi joko nakuttavasta pytystä tai laihasta seoksesta sylinteriryhmässä.

1M bimmeristä jota ajelin (ei oma) oli vetästy koko kattisysteemi (luulen et siel on 4 alunperin) veke, ja laitettu iso rööri. Ääni oli mun mielestä OK maantieajossakin, kaverit ei tykänny, eikä moottoriohjauskaan, vikavaloa tuli kokoajan ja muutenkin aika viritys oli koko auto alle 5tkm ja pari kuukautta vanhaks peliks (vaparifilsua jne). :D

Luulen että noi lisäkatit on jenkkien SULEV (SuperUltraLowEmissionVehicle) varten. Ilman noita täyttää kai vaan ULEV, eli euro4 vastaava. En nyt ihan 100% mee noista vannomaan. Lisäkatit poistaa kummiski vähä roskaa putkesta.

KUVIA KEHIIN! :)
Kerrotaan kokemuksia miten menee. Tällä hetkellä ei vielä ole kuin 2000km verran. BMW:n verrattuna niin hiljainen että siinä korva lepää. Matalat äänet loistavat poissa oloa vaikka alla nokia 7 nasta renkaat. Täytyy aukaista ikkuna jos haluaa rengas ääniä yhtään kuuluville. 89

335i  on samalla tekniikalla kuin tuo 1M. Samanlainen katti systeemi siellä.

Tulostutin listan autontiedoista merkkiliikkeestä ja maakoodi on suomi niin mietin että onko sitten kaikkialle samoilla päästörajoilla kun autot menee.

Pitää parikuvaa napsaista viikonlopun aikana.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 08.03.2013, 14:42:12
kuinka paljon suurinpiirtein päästään 10L paremmalle puolelle kaupungissa? ::)
Paljon riippuu kaasujalasta. On niin "tunnoton" menemään ettei huomaa kun tulee  kiihdyteltyä tarpeettomasti. sanoisinko että 12-18L väliin miten ajaa.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: sjs - 09.03.2013, 01:02:03
Paljon riippuu kaasujalasta. On niin "tunnoton" menemään ettei huomaa kun tulee  kiihdyteltyä tarpeettomasti. sanoisinko että 12-18L väliin miten ajaa.
Eli samanverran kun vinokoneisella takapotkulla periaatteessa. :P

Samaa itteäkin vaivaa tuon oman kans, et on "tunnoton", eli herkästi polkaisee puolkaasua, ja sit saa jarrua antaa heti perään ku vauhti nousee. S90 kanssa ei ole samanlaista "ongelmaa"

Kerran naureskelin, kun audin mittarissa 12,3L keskikulutus poistumatta taajama-alueelta (ilmotettu 20,2) ja S90 ja painemobiililla pääsee niukin naukin tuollaisiin kulutuksiin samassa ajossa, vaikka 340 painaa puolet vähemmän, pelkkä takaveto, manuaalilootaki vielä ja kone iskutilavuudeltaan pitkälti alle puolet. :D

Näin se tekniikka kehittyy, ja hyvä niin. :)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Ribbe - 09.03.2013, 08:29:45
Kerran naureskelin, kun audin mittarissa 12,3L keskikulutus poistumatta taajama-alueelta (ilmotettu 20,2) ja S90 ja painemobiililla pääsee niukin naukin tuollaisiin kulutuksiin samassa ajossa, vaikka 340 painaa puolet vähemmän, pelkkä takaveto, manuaalilootaki vielä ja kone iskutilavuudeltaan pitkälti alle puolet. :D
Taitaa nuo ilmoitetut kaupunkikulutukset olla mitattu semmoisella syklillä ettei monessakaan kaupungissa pääse siihen kuin ehkä pahimman ruuhkan aikaan. Pitäis aina ilmoittaa että missä tuon kaupunkikulutus on mitattu? Oma vie Oulussa ei-ruuhka-aikaan pyöriessä 13l ja samanlaista ajoa Kokkolan keskustassa niin kulutus on 10l.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 09.03.2013, 09:17:02
Tässäpä kuvia.

https://www.dropbox.com/s/1y46qw2qpzshq6d/IMG_0677.jpg

https://www.dropbox.com/sm/create/Photos/Kuvatus/IMG_0679.jpg

https://www.dropbox.com/s/4dgdzqjfodu4w7v/IMG_0680.jpg
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: revote - 09.03.2013, 11:42:32
Siinä on moni ihmeissään, minulle oli ainakin täysi yllätys että näitä on tehty tuollaisella koneella. Varmasti messevä peli ajella, voin vain kuvitella. Onneksi bensa on halpaa ;)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Dave - 09.03.2013, 12:05:33
Aijai, kyllä kelpaisi minullekin V8 Volvo, joko tämä tai XC 90 :pomo: Harmi kun menivät lopettamaan, olisivat kehittäneet lisää...

Ei oteta liikaa paineita kulutuksesta/päästöistä...
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 09.03.2013, 12:16:29
Siinä on moni ihmeissään, minulle oli ainakin täysi yllätys että näitä on tehty tuollaisella koneella. Varmasti messevä peli ajella, voin vain kuvitella. Onneksi bensa on halpaa ;)
Halpaa on ja asemilla sitä vielä myyvät. :)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 09.03.2013, 12:17:32
Aijai, kyllä kelpaisi minullekin V8 Volvo, joko tämä tai XC 90 :pomo: Harmi kun menivät lopettamaan, olisivat kehittäneet lisää...

Ei oteta liikaa paineita kulutuksesta/päästöistä...
Ei paineita. joka centin arvoista kyytiä. 8)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: völvöxc60 - 09.03.2013, 18:24:35
Aijai, kyllä kelpaisi minullekin V8 Volvo, joko tämä tai XC 90 :pomo: Harmi kun menivät lopettamaan, olisivat kehittäneet lisää...

Ei oteta liikaa paineita kulutuksesta/päästöistä...
Ehottomastin ite ottaisin S80 8)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Brick - 10.03.2013, 09:42:37
Kenen valmistama V8 näissä volvoissa on?
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Sami K. - 10.03.2013, 09:48:05
Kenen valmistama V8 näissä volvoissa on?

Yömaha, hyvä moottoreita tekevät.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: TapioR - 10.03.2013, 09:49:10
Kenen valmistama V8 näissä volvoissa on?
Yamahan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B8444S_engine
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 12.03.2013, 14:18:01
Katit pois. Ääni maailma muuttui mukavasti. Tasa ajossa edelleen äänetön. Vetoja tuli selvästi lisää. Kulutus näyttää hetkellisesti jopa nousseen. Täytyy ajella hetken aikaa että moottorinnohjaus sopeutuu tilanteeseen.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Ribbe - 12.03.2013, 14:24:53
Tuohon muuten sopisi hyvin ne kromilistat mitkä on esim. 2010 -> etupuskurin aukoissa sekä ovien alareunoissa.
(http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/Saaia-PojlI/AAAAAAABj7o/l87sH3El8cg/s1600/2010-Volvo-S80-1.jpg)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 12.03.2013, 14:30:48
Niin miksei. Jakaisi vähän keulaa.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: joans - 12.03.2013, 15:08:48
Ai että, nyt on kunno miesvolvo.  8) Eikä tuu täällä Suomessa iha joka nurkil vastaan.

Oli pakko siirtyä tän lukasun jälkee utubee ihastelemaan soundeja (http://www.youtube.com/watch?v=p40aKDbRClQ)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: petes - 12.03.2013, 15:15:55
http://www.youtube.com/watch?v=rSDtrCxpKKI  S* S*
kuulostaa vähän 6.3 amg mersulta :P
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 12.03.2013, 15:45:15
http://www.youtube.com/watch?v=rSDtrCxpKKI  S* S*
kuulostaa vähän 6.3 amg mersulta :P
Aika makosat on soundit. 8) Ihan noin rouheat ei vielä ole. :'(
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: D5GT - 12.03.2013, 16:09:36
Yritin selvittää mitkä vanteet tossa oli - tuollaine tuli googlella vastaan.

http://www.bestautophoto.com/imgs/35802-tuning-volvo-s80-v8-01.jpg.html (http://www.bestautophoto.com/imgs/35802-tuning-volvo-s80-v8-01.jpg.html)

EDIT: Siis selvitin mitkä vanteet aloittajan V8:ssa on ja näin tuon Heicon V8 tuotoksen...
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 12.03.2013, 16:13:33
Yritin selvittää mitkä vanteet tossa oli - tuollaine tuli googlella vastaan.

http://www.bestautophoto.com/imgs/35802-tuning-volvo-s80-v8-01.jpg.html (http://www.bestautophoto.com/imgs/35802-tuning-volvo-s80-v8-01.jpg.html)
Heicon vanteet ja varmasti arvokkaat.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: -jadi- - 12.03.2013, 16:45:59
Tuossa vähän osviittaa:
http://www.slamit.net/category/1455/heico-sportiv-volvo
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: völvöxc60 - 12.03.2013, 18:45:30
Tuossa vähän osviittaa:
http://www.slamit.net/category/1455/heico-sportiv-volvo
Niin noi on ilmeisestin kpl hintoja :o
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: sjos - 12.03.2013, 18:55:15
Hieno auto ja kunigas moottorilla vielä.  S*

Kyllä noita on tullut itsekkin kuolattua.
Jahkahan tuosta koirasta aika jättää, niin joskos sitä sitten joskus...

Niin noi on ilmeisestin kpl hintoja :o

Lainaus
Hinta 4kpl, rahti 20€ / sarja Matkahuollolla !
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: pasi-st - 12.03.2013, 19:38:35
Todella hieno, varsinkin tekniikkansa puolesta. Sisältä vielä odottelen kuvia.
Mutta, miksi ihmeessä poistat merkit. Toki V8-merkki saattaa aiheuttaa joissakin kanssa-autoilijoissa kateutta ja yritetään haastaa kisaan, mutta ainakin minussa se herättää eräänlaista kunnioitusta. Tuplaputkiakin kun alkaa olla jo merkillä kuin merkillä, niin nekään ei enää kerää huomiota. Ilman merkkiä tuo sekoittuu vanhojen taksien massaan (älä ota vattuiluna, ajan itse sellaisella) http://i4.aijaa.com/b/00409/11012522.jpg (http://i4.aijaa.com/b/00409/11012522.jpg)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 12.03.2013, 19:46:14
Todella hieno, varsinkin tekniikkansa puolesta. Sisältä vielä odottelen kuvia.
Mutta, miksi ihmeessä poistat merkit. Toki V8-merkki saattaa aiheuttaa joissakin kanssa-autoilijoissa kateutta ja yritetään haastaa kisaan, mutta ainakin minussa se herättää eräänlaista kunnioitusta. Tuplaputkiakin kun alkaa olla jo merkillä kuin merkillä, niin nekään ei enää kerää huomiota. Ilman merkkiä tuo sekoittuu vanhojen taksien massaan (älä ota vattuiluna, ajan itse sellaisella) http://i4.aijaa.com/b/00409/11012522.jpg (http://i4.aijaa.com/b/00409/11012522.jpg)
Sepä onkin vähän tarkoitus että sekoittuu taksien joukkoon. ;) Matalaa profiilia.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: pasi-st - 12.03.2013, 19:49:23
Sepä onkin vähän tarkoitus että sekoittuu taksien joukkoon. ;) Matalaa profiilia.
Niin mä vähän aattelinkin.  O0
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: petes - 12.03.2013, 19:49:43
Aika makosat on soundit. 8) Ihan noin rouheat ei vielä ole. :'(

eikö ookki, kyllä tommoset äänet pitäis olla jos itellä olis s80 v8 ::)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: D5GT - 12.03.2013, 19:52:57
Toki V8-merkki saattaa aiheuttaa joissakin kanssa-autoilijoissa kateutta ja yritetään haastaa kisaan, mutta ainakin minussa se herättää eräänlaista kunnioitusta.

Muistakaa että suurin osa ei edes teidä mikä V8 on ;D Ne kisaan haastavat haastaa vaikka Nissan Sunnyn spoilerilla.

V8 S80 on ehdottomasti säilyttämisen arvoinen, toivottavasti intoa tuunaukselle ei hirveästi ole.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 12.03.2013, 20:10:29
Muistakaa että suurin osa ei edes teidä mikä V8 on ;D Ne kisaan haastavat haastaa vaikka Nissan Sunnyn spoilerilla.

V8 S80 on ehdottomasti säilyttämisen arvoinen, toivottavasti intoa tuunaukselle ei hirveästi ole.
Juu ei ole mitään isoja tuunauksia tulossa. ulkopuoli saa olla noin. Vanteita voisi kuvitella vaihtavansa ja tupla ulostuloilla oleva cat back houkuttaisi.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Dave - 12.03.2013, 20:38:11
Minä olisin varmaan pitänyt V8-merkit edessä ja takana. Onhan siinä kylläkin ilman niitä yllätyksen makua tarvittaessa... :P Mutta iso kone on kertomisen arvoinen tarina. Itse saattaisin laittaa perään vielä tarran tyyliin "Oletko ekohippi? Minä en." tai vaikkapa "V8-kun kulutus ja päästöt eivät mene ajonautinnon edelle" unohtamatta tietenkään "Ekohömpöttäjä, hyppää järveen."  Laitetaan nyt vielä lopuksi komeasti "V8-ekoilun puolesta." :pomo: :P

Eikös tuo ollut tullessaan maailman ympäristöystävällisin kasi...
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: -jadi- - 13.03.2013, 08:50:36
Juu ei ole mitään isoja tuunauksia tulossa. ulkopuoli saa olla noin. Vanteita voisi kuvitella vaihtavansa ja tupla ulostuloilla oleva cat back houkuttaisi.

Jos on vielä alkuperäinen alusta, niin vaihda pois, kunnon iskareilla ja jousilla pääset nauttimaan ajosta vieläkin enemmän. O0

Muuten, ostitko Jyväskylästä tämän?
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 13.03.2013, 11:31:26
Jos on vielä alkuperäinen alusta, niin vaihda pois, kunnon iskareilla ja jousilla pääset nauttimaan ajosta vieläkin enemmän. O0

Muuten, ostitko Jyväskylästä tämän?
On alkuperäinen. Jos madaltaa tarvisi sitten olla säädöt camberille kun vakionahan ei ole. Ei tuo paha ole ajella noinkaan.

Juu sieltä se tarttu mukaan.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: -jadi- - 13.03.2013, 12:08:24
On alkuperäinen. Jos madaltaa tarvisi sitten olla säädöt camberille kun vakionahan ei ole. Ei tuo paha ole ajella noinkaan.

Juu sieltä se tarttu mukaan.

Semmoisella 30 millin madalluksella ei tarvitse mitään säätöjä tehdä, negatiivinen camber lisääntynee hieman, mikä on vain hyväksi.
No, omistaja tekee omilleen mitä tekee tai on tekemättä. ;)

Piti käydä taannoin katsomassa, mutta eipäs ollutkaan enää listoilla...
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: FenixOmena - 13.03.2013, 13:37:40
ah mikä volvo  S*  takaluukkuun tarra:  Hybrid -you save, I use. (http://eteippi.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=hybrid01) ;)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: ässäarpa - 28.03.2013, 03:37:15
Voisi 960 vanteet tulla aika paljon ulos. Niissä taisi ET olla lähellä nollaa ;D

Eii välttämättä, rippuu vuosimallista, uudemmissa, eli faceliftissä ET 43.  :)

ah mikä volvo  S*  takaluukkuun tarra:  Hybrid -you save, I use. (http://eteippi.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=hybrid01) ;)

Komppaan.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.03.2013, 05:37:20
Oikein nätti edustus peli Makella!

Eii välttämättä, rippuu vuosimallista, uudemmissa, eli faceliftissä ET 43.  :)
Varmaan tarkoitti oman 960:nsä Ocean MK18 vanteita.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: ässäarpa - 28.03.2013, 11:46:22
Varmaan tarkoitti oman 960:nsä Ocean MK18 vanteita.

Miehellä on näitä uskomattomia vehkeitä niin monta, ettei tässä pysy perässä.  :D
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 28.03.2013, 13:26:46
Oikein nätti edustus peli Makella!
Varmaan tarkoitti oman 960:nsä Ocean MK18 vanteita.
Niitähän minä. :)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Niko_S - 31.03.2013, 05:21:49
Nämä S80 V8:t on hienoja pelejä, meillä on täällä kylillä yhdellä yrittäjällä samanlainen, väriltään hopea.
Tätä oman kylän vehjettä tuli aikansa ihmeteltyä, että mitä nuo V8 - merkit S80:ssä tekee, kunnes totuus selvisi...  :hello:
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: revote - 31.03.2013, 09:55:44
ah mikä volvo  S*  takaluukkuun tarra:  Hybrid -you save, I use. (http://eteippi.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=hybrid01) ;)

Hohoo, toi olis kyllä retee :D
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 31.03.2013, 16:19:52
ah mikä volvo  S*  takaluukkuun tarra:  Hybrid -you save, I use. (http://eteippi.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=hybrid01) ;)
Kaverin Lexus 430 hybridilla ajeltiin tuosa niin maantieajossa Volvo vie vähemmän bensiiniä kuin tuo super eco hybridi.  :o
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: D5GT - 31.03.2013, 20:21:36
Hybridi teknologia toimii vain kaupungissa - akkuihin ei mahdu paljoa energiaa ja sekin tuotetaan bensalla.. kaupungissa jarrutuksissa saadaan jonkun verran taltioitua ns. ilmaista. Maantiellä etua ei ole, vain häviöitä.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: völvöxc60 - 24.04.2013, 06:43:06
Taloa lämmität sähköllä, niin se on maailman toiseksi suurin rikos, mutta kun ajelee sähköautolla, niin se on vuoden Ecoteko :hello:
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: D5GT - 28.04.2013, 08:06:07
Eikait huoltokulut juuri kasva? Saman verran suodattimia kuin muissakin ja vähän enenmmän öljyä, muutaman tulpan kera. Työmäärät ei juuri lisäänny.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 29.04.2013, 12:30:02
Onkos jakaa jotain faktaa tämän mallin käyttökuluista (poislukien bensat) huoltoja yms ajattelen ?

Iso huolto jos mitään ei "rikki" ? pieni huolto ?

Vakuutukset ? (liikenne ja kasko ) käyttömaksu ?

Täällä ranskassa veti kyllä tuo rekiströintihumppa omiin nimiin hiljaiseksi.
Rekisteröintmaksu kun omistaja vaihtuu on sekin tehosta riippuvain ja tässä autossa se oli 1061€. käyttövoimavero loppuvuodeksi 236€.
Vakuutusmaksu kaskolla 1920€ kun bonuksia on 36% ja omavastuu 920€ kaikissa vahingoissa, ei ihme että ajavat twingoilla.
Kaikki vakuutusmaksut liittyvät suoraan tehoon ei tilastoihin...
En usko että käyttökulut on juurikaan sen suuremmat kuin essim 2.5T turbo koneisessa. 
Esim jakopää on huoltovapaa ketju.
-Öljynsuodatin sama kuin vitoskoneinen. Öljyn täyttömäää oli  muistaakseni 2L isompi.
-Tulpat 110€ merkkiliikkeessä.

Vakuutuksista hankala vertailuklposta tietoa antaa mutta liikenne vakuutus n 1000€ 0% bonuksin. Kasko tasosta riippen veikkaisin 500-1000€
IF tosin tässä tarjosi 55% liikenne  70% kaskobonuksilla yhteishintaan n 3000€
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: donnari - 29.04.2013, 13:40:21
Joko on softa päivitetty?
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 29.04.2013, 13:57:13
Joko on softa päivitetty?
Ei ole vielä. Varmaan toukokuun aikana.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 15.05.2013, 20:13:38
Kenenkäs softa sinne menee ja millä sillä pitäisi saada irti ?

sivukysymyksiä => onko loota ns oppivaa mallia ? kuinka pehmeästi vaihdot tapahtuvat kylmänä ts onko selkeitä nykäyksiä, minusta tuo minun auton loota vähän kulmikas kyydiltään välillä vai olenko vain tottunut Cadillacin puikoissa pehmeämpiin vaihtoihin. Sokotani 7dsg vaihtaa myös pehmeämmin.

Takuu tosiaan 6kk niin täytyy tutustua autoon kunnolla nyt täällä patongin purijoiten maassa ja viedä fiksattavaksi jos jotain poikkeavaa.

Ei vieläkään ole softattu mutta optimoiautosi softa menee sisään jossain vaiheessa.  Ei tuossa kyllä ihmeempiä nykäyksiä ole. Voi tosin olla että joskua tilanteesta riippuen. 2 tai 3 vaihde voi vaihtua ehkä hiukan kovemmin kuin muuta vaihteet. Pinta kaasulla  huomaamattomia vaihdot.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 30.05.2013, 09:00:15
Eilen asentui softa autoon. Pikaisen koe ajon jälkeen voi sanoa että vaikutus oli kuin turbo autoon. Ei tarvitse epäillä luvattuja lukemia.
Laatikkn ei vaihda nyt niin herkästi alaspäin vaan käytetään koneen vääntöä hyväksi. Vaihdot terävöityi aiempaan verrattuna.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Ribbe - 30.05.2013, 09:21:53
Paljonko lupailevat tehoa autoon?
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 30.05.2013, 10:06:01
Paljonko lupailevat tehoa autoon?
Tuo mitä aiemminkin tuolla mainittu 350hp / 490nm.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Ribbe - 30.05.2013, 10:11:03
Tuo mitä aiemminkin tuolla mainittu 350hp / 500nm.
Olin laiska enkä jaksanu selata vanhoja viestejä :). Tuolla teholla se alkaa liikkumaan varmasti hyvin. Garaget-sivustolla törmäsin yhteen V8 S80 jossa oli kylläkin Rican softa, mutta vastaavat luvut siinä taisi olla. Se taisi vetästä 0-100 välin 5.1s ajassa  ???

Edit: tämä yksilö http://www.garaget.org/?car=143438 (http://www.garaget.org/?car=143438)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 30.05.2013, 10:57:45
Olin laiska enkä jaksanu selata vanhoja viestejä :). Tuolla teholla se alkaa liikkumaan varmasti hyvin. Garaget-sivustolla törmäsin yhteen V8 S80 jossa oli kylläkin Rican softa, mutta vastaavat luvut siinä taisi olla. Se taisi vetästä 0-100 välin 5.1s ajassa  ???

Edit: tämä yksilö http://www.garaget.org/?car=143438 (http://www.garaget.org/?car=143438)
Juu kyllä se tunt menevän ihan hyvin. Koneen ääni maailmakin muuttui terävämmäksi huomattavasti.
Volvon inssit tilanneet hyvän koneen. Sitten todenneet että liian hyvä Volvoon ja laimentaneet ohjelmalla sitä.  :)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 31.05.2013, 07:38:57
Juu, täytyy laittaa sitten sama optimointisetti koneeseen ja lootaan + filsut ja putkihässäkät.
toi kakkosen ja kolmosen välinen kummallinen gäppi täyskaasuvedossa vain häiritsee  >:(
Lieneekö sulle päivitetty lootan softaa koskaan?
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: donnari - 31.05.2013, 11:23:14
Oliko Makella tehtynä nyt putkisto ym.muutoksia?

Supilla 2-3 vaihto paranee laatikonvaihdon myötä :-\voin melkeen kuvitella miten se vaihtaa tavallaan laiskasti tuon välin.Päivitykset näkyi laitetun....wetterillä tuosta vaivasta pääsi eroon 7500e  kirosin samaa vaivaa aikani ja softapäivitykset vaikutti lähinnä lompakossa.
Halvempi vaihtoehtohan on vaihtaa pelkkä venttiilipöytä(volvon keksimä hieno nimi)ja toivoa että riittää,mutta jos ei niin reilu kolme tonnia menee hukkaan.Tuota riskiä en ottanut,tulipahan uusittua samalla surullisen kuuluisa booriholkki :D

Se siinä toosassa varmaan hämää suakin ettei oireile pahemmin muuta kun tuon 2-3 vaihdon ja missään vaiheessa ei turhaa luistoa ilmene..
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 31.05.2013, 12:03:52
Ei muuta kuin 2 katit otettu pois. 
voineeko tuon "venttiilipöytä" vikaa välttää öljynvaihdoilla.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: donnari - 31.05.2013, 12:44:34
Ei näköjään,omassa oli öljyt vaihdettu viimeksi 40tkm sitten ja aikasemminkin niinku pitääkin..
Mullahan on xc90 joten hiukan enemmän massaahan siinä on liikuteltavana.Täytynee laitattaa omaankin rican softa jos sillä tosiaankin on huomattavaa vaikutusta ja eiköhän tuo laatikko nyt kestä sen aikaa mitä yleensä tulee autoja pidettyä.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 31.05.2013, 17:47:12
Ei näköjään,omassa oli öljyt vaihdettu viimeksi 40tkm sitten ja aikasemminkin niinku pitääkin..
Mullahan on xc90 joten hiukan enemmän massaahan siinä on liikuteltavana.Täytynee laitattaa omaankin rican softa jos sillä tosiaankin on huomattavaa vaikutusta ja eiköhän tuo laatikko nyt kestä sen aikaa mitä yleensä tulee autoja pidettyä.
Tuo minulla on optimoiautosi softa.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 31.05.2013, 17:48:41
Lisää kokemuksia. Itse vaihto on napakampi muttei viiveisiin joita esim kaasun painamisen yhteydessä  esiintyy hiukan ole vaikuttanut. Turbiinista tullenee tuo viive.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: donnari - 03.06.2013, 11:04:56
Supi:vastaako laatikko kaasuun muuten niinku pitääkin?esim.pikku mäkiin pudottaako turbiininlukon pois aina oikein?

Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: donnari - 03.06.2013, 11:09:33
Tuo minulla on optimoiautosi softa.
Juu mutta uskoisin Rican softan olevan kans hyvä,enitenhän koko hommassa epäilytti vaikutus yleensäkkin vapari koneeseen.Ricasta aiemmin pelkkää positiivista sanottavaa niin siksi taidan pysyä "merkkiuskollisena"
Tuo laatikon reagointi nopeisiin kaasunpainalluksiin taitaa olla ominaisuus,hiukanhan se on hidas...
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 05.06.2013, 18:05:23
Tänään 250km lenkki. Ompa huimasti parantuneet vedot alakierroksilla. Varsinkin ohituksissa ei viihdytä pitkänkään rekan vierelle kauaa. 8)

Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Timmeeni - 05.06.2013, 21:02:17
Joko oli juttua että pienenikö polttoaineen kulutus? vai kasvoko se  :)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 05.06.2013, 21:05:23
Joko oli juttua että pienenikö polttoaineen kulutus? vai kasvoko se  :)
Mita mittaria seurailin niin ei se nousut jos ei laskenutkaan. Voi olla että kiihdytyksissä jopa laski kun eita tarte kuin "varvas" kaasulla ajella.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: donnari - 06.06.2013, 11:11:23
Ei tätä moottoria valita "ekoilu"mielessä :2funny:mulla oli aiemmin samanlainen kottero 2.5t koneella ja en voi sanoa että suurta muutosta ois kulutuksessa.Kasi jaksaa sentään vääntää mitä pikkuveli ei tee vakiona ainakaan,mutta molemmat on läksynsä lukeneet ja syö kaiken mitä antaa turhia kitisemättä ;)
Aivan pikkasen menee offtopic..
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: donnari - 12.06.2013, 12:52:27
Tuo kuvailemasi vedon"huojunta"kuulostaa liiankin tutulta,näkyykö se kiekkamittarissa?
Mulla teki just samaa,että ikäänkuin kaasua pumppailis hiukan koko ajan ja jossain 90 vauhdissa se humpaus loppu sitten kokonaan.
Jos olisin sun tilanteessa niin valitsisin vaihtoehto b  koska jos liike on hiukankaan isompi ja haluaa saada auton kuntoon niin ainut vaihtoehto on vaihtaa uus laatikko.Volvoltahan ei myydä tuohon laatikkoon muuta kuin aiemmin mainitsemani venttiilipöytä ja seuraava askel on koko toosa eli laatikonkorjausta on turha ehdotella.Jos liike ei suostu siihen niin purkaisin kaupan jos se on mahdollista.Tuo c vaihtoehto siinä tapauksessa että korvaussumma on järkevä jotainhan siihen joutuu laittaan lisäksi riippuen missä laatikon vaihdattaa(mitä lienee maksaa siellä uus laatikko?)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: D5GT - 13.06.2013, 08:14:10
En noita vehkeitä tunne - mutta erään toisen merkin laatikkoviat johtuu 97%:sesti sytytyspuolen häiriöistä. Yksi mikä voi huojuntaa aiheuttaa on moottorin ja laatikon tuentojen kypsyminen.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: D5GT - 15.06.2013, 20:33:25
Jagge, niihin on vähän enemmän paneutunut. Muitakin esimerkkejä on takuulla...
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 17.06.2013, 16:26:03
Laitetaampa tuntumia nyt kun alkaa kilometreja olla jo takana. 
+Hiljainen ja ehdottoman miellyttävä matkakumppani.
+Moottori ja vaihteisto toimii hienosti. Varsinkin softauksen jälkeen voimaa kun tarjolla todella makeasti riippumatta vaihteista tai kierroksista.
-Kulutus on aika kohtuullinen sievässä ajossa. 90km/h tasanopeudessa mennään keskiarvollisesti noiin 8,5L luokkaa. Tuosta se ei laske juuri vaikka nopeutta laskisi.
-Ohjaus on tahmean oloinen keskialueella. Johtuneeko renkaista mutta tuo 2009 V70 on eri maata tähän verrattuna.
-Vetää kummalle pullle sattuu riippuen tiestä. Nopeuden noustessa tilanne parannee selvästi.
-Terävät kolot pienemmissä maantienopeuksissa tärähtää ikävästi
-Samaa side hop vingettä kuin S60R Volvossa mutta selvästi heikompana.

Nuo ajo moitteet saatta johtua noista Nokia renkaista kun farkku pelaa hyvin continrenkain. Nokialaisesta saa tuon terävän täräykse pois laskemalla paineet 2,6 jota on valmistajan suositus. Samalla menee sitten ohjaus entistä tahmeammaksi sekä vetelee urissa. yli 2.8(ECO paine suositus 3.0) paineet saa sitten tärähtelemään mutta ajo on parempi.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Ribbe - 17.06.2013, 18:57:09
Et ole kokeillut vaihtaa autojen renkaita päikseen, siirtyykö ajo-ominaisuudet renkaiden mukana?
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 17.06.2013, 19:16:27
Et ole kokeillut vaihtaa autojen renkaita päikseen, siirtyykö ajo-ominaisuudet renkaiden mukana?
Ei ole jaksanut. Kauhee homma. ;)  Tasapainotin renkaita hiljattain tässä ja kaikissa oli hiukan pystyheittoa ja yhdessä vähän reilummin. Johonkin täräytetty vissiin.
Pintaa kuitenkin sen verran ettei kehtaa vielä roskiin heittää. Nokia Hakka z 245/45 17 on nuo ja farkussa contin 5 225/50 17.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: D5GT - 18.06.2013, 22:03:30
Mulla on farkussa 245-17 kokoiset Nokian hakka Z:at. Ihan saman oloinen ajettavuus, tuskin paranee kuluessaan... Mutta ovat paremmat kuin 225 michelinit - ne oli oikeasti kamalat ajettavat, vaikka olivat järkevämmän levyiset.

Ohjauksen tahmeuteen en ole kiinnittänyt huomiota, ehkä ainakin farkkku on muutenkin on melko tunnoton kaikissa suhteissa...
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 19.06.2013, 09:32:37
Mulla on farkussa 245-17 kokoiset Nokian hakka Z:at. Ihan saman oloinen ajettavuus, tuskin paranee kuluessaan... Mutta ovat paremmat kuin 225 michelinit - ne oli oikeasti kamalat ajettavat, vaikka olivat järkevämmän levyiset.

Ohjauksen tahmeuteen en ole kiinnittänyt huomiota, ehkä ainakin farkkku on muutenkin on melko tunnoton kaikissa suhteissa...
Hyvä ettei ole autossa vikaa. :) Contia ja GY eagle F1 olen itse käyttänyt renkaina ja niissä ei moittimista.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: D5GT - 19.06.2013, 22:26:42
En ainakaan lähtökohtaisesti siihen usko. Joku kirjoitteli foorumilla miten sai 245 fillarin "asettumaan" uraiselle tielle. Luulisi että noi fillarit ovat melko pitkälle samoilla spekseillä tehtyjä, lukuunottamatta kulutuspintaa.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Pankari - 23.06.2013, 14:40:51
Sori, mutta pakko laittaa kommenttia kun olen vähän sekaisin :idiot2:
Onko tämä topicci Maken vai Supin ???
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Justus - 23.06.2013, 16:16:45
Sori, mutta pakko laittaa kommenttia kun olen vähän sekaisin :idiot2:
Onko tämä topicci Maken vai Supin ???
Ihan sama tuli mieleen täälläkin.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Supi - 23.06.2013, 17:25:05
Totta, moderaattori voi poistaa nuo minun kommentit tästä threadista. Olinpas ajattelematon. Kiitos modelle noista puhdistuksista.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 16.08.2013, 15:54:19
Ongelmitta on menty nyt vajaa puoli vuotta. Keskikulutus on koko ajalta 10,8L/100km ja viime tankillinen 10,2L/100km.
Lastutus jonkin verran pienentänyt kulutusta. Vielä kun saa nuo renkaat vaihdettua niin eipä huomattamista juuri ole minkään suhteen.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 06.09.2013, 19:20:43
Juurikin viimeisimmän postauksen julkeen kun ajoin töistä kotiin, niin matkalla tuli ilmoitus huolla jarrujärjestelmä pian.  :D
No nyt selvisi että siellä joku jarrutehostimen painetunnistin oikuttelee. Merkkilikkeen mekaanikko sanoi että sitä on korjattu aiemminkin  kun tässä anturin liittimessä näkyi jälkiä modifioinnista. No sitten laakkoselle yhteyttä että mites nyt kun anturi töineen on sen 350€. Laakkosen myyjän kanta oli että ei osallistuta kustannuksiin koska.
- Olet ajanut jo usemman tuhannen verran autolla( joo on ajettu 87 000=> 92 000.
- Heidän kuntokartoituksessa ei ole havaittu vikoja. ( todella perusteellinen tarkastus kun sen jäljiltä esim ilmanpaineet renkaissa oli tasan 2.0 bar joka nurkassa. Ja jos vika ei ole "päällä" koodia ei edes normi OBD lukijalla näy).

Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: kempula - 07.09.2013, 14:22:03
Eipä noihin kuntotarkastuksiin kannata luottaa. No on sieltä saatettu katsoa, että moottorissa on öljyä ja mahdollisesti, jopa jäähdytinnestettä tarpeeksi :D Muuta tuskin jaksavat tarkistella.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: vkona - 07.09.2013, 15:50:05
Keskustelua sivuten, mutta kuitenkin tämä: Volvo viestissä oli joitakin vuosia sitten ihan mainos; "Antaisitko volvosi huollon vieraisiin käsiin?". Tuo tarkoittanee sitten sitä, että itse on huollettava....
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 09.09.2013, 18:32:54
Kuluttajaneuvojan kanta oli että anturit ovat todellakin kulutus tavaraa. Omavastuu on kuulemma 800€. Vika tosin ei ole aktiivinen tällä hetkellä kun polkiin jarrua tuossa reippaaammin valo sammui sitten. Kun moottorijarrutus on sen voimakas niin ei tule normaalisti jarruteltua isommin..
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: FASTDOHC - 10.09.2013, 09:27:45
Kuluttajaneuvojan kanta oli että anturit ovat todellakin kulutus tavaraa. Omavastuu on kuulemma 800€. Vika tosin ei ole aktiivinen tällä hetkellä kun polkiin jarrua tuossa reippaaammin valo sammui sitten. Kun moottorijarrutus on sen voimakas niin ei tule normaalisti jarruteltua isommin..

Aika touhua :o . Tuota voimakkaasti jarruttelua kannattaa harrastaa oikein kunnolla niin pysyy jarrujärjestelmä kunnossa ja levyt kirkkaana. Offtopic: Kaverikin ihmetteli miten mun autossa pysyy takalevyt kirkkaanaana vuodesta toiseen, neuvoin vaan et jarruttelee välill kunnolla niin pysyy kunnossa. :) . Niin ja aivan järkyttävän komee auto sulla  :o . Tuollainen on joskus itelläkin pihassa... No unelmia saa olla  ::)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 16.10.2013, 17:58:10
Jarruista tullut vika ilmoitus ei ole ainakaan vielä uusiutunut.
Eilen vaihtui laatikkot öljyt. Aiemmin oli vaihdettu 30 000km sitten merkkiliikkeessä. Todella mustat oli vanhat ja laatikon käytös muuttui dramaattisesti.
Tuli mieleen olikohan tehty edellisellä kerralla muuta kuin merkintä huoltovihkoon. 
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Justus - 16.10.2013, 18:06:14
Jarruista tullut vika ilmoitus ei ole ainakaan vielä uusiutunut.
Eilen vaihtui laatikkot öljyt. Aiemmin oli vaihdettu 30 000km sitten merkkiliikkeessä. Todella mustat oli vanhat ja laatikon käytös muuttui dramaattisesti.
Tuli mieleen olikohan tehty edellisellä kerralla muuta kuin merkintä huoltovihkoon.

Tai päästetty pohjapropusta "tyhjäksi" ja sit vaan lisätty uutta.  :D
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 16.10.2013, 18:14:54
Tai päästetty pohjapropusta "tyhjäksi" ja sit vaan lisätty uutta.  :D
Niin voi olla. 2,5-3L sieltä ulos tulee tällöin. Selvästi alle puolet kuitenkin ja hommana tosin ei juurikan pienempi kuin huuhteluvaihto joka on VIDAnkin ohjeistuksessa.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: sjos - 16.10.2013, 18:19:11
Niin voi olla. 2,5-3L sieltä ulos tulee tällöin. Selvästi alle puolet kuitenkin ja hommana tosin ei juurikan pienempi kuin huuhteluvaihto joka on VIDAnkin ohjeistuksessa.

Näin itselleni vaihdettiin ekan kerran öljyt ja volvolla. :facepalm:

Kuitista vasta huomasin, et öljyä mennyt n. 4L.
Asentajakin (selvitelyn jälk.) sanoi, että huuhtelemalla vaihdettava, mutta ei selvinnyt, miksi näin ei oltu menetelty heti. :idiot2:
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Supi - 17.10.2013, 22:41:44
ranskassa kun toi oma V8 oli ekaa kertaa lootaöljyn vaihdossa niin ne ajoi 2 huuhtelua ja kolmannen setin jättivät sisään, kertoivat että näin se on ohjeistettu, erikoista (lootan öljynvaihtoväli on 90 000km)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 18.10.2013, 11:07:14
ranskassa kun toi oma V8 oli ekaa kertaa lootaöljyn vaihdossa niin ne ajoi 2 huuhtelua ja kolmannen setin jättivät sisään, kertoivat että näin se on ohjeistettu, erikoista (lootan öljynvaihtoväli on 90 000km)
Oisko asentajat huuhdelleet samalla viinillä kurkunkin ennen työn aloitusta. 8)
http://www.pennantmotors.com/personal/s80/tf80fluid.pdf
http://www.pennantmotors.com/personal/s80/transfluidlevel.pdf

http://www.pennantmotors.com/personal/s80/  tuolta näyttää löytyvän jos vaikka mitä.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Justus - 18.10.2013, 11:25:01
Oisko asentajat huuhdelleet samalla viinillä kurkunkin ennen työn aloitusta. 8)
http://www.pennantmotors.com/personal/s80/tf80fluid.pdf
http://www.pennantmotors.com/persona...fluidlevel.pdf

toi jälkimmäinen linkki ei toimi, kun välistä puuttuu jotakin.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 18.10.2013, 11:42:38
toi jälkimmäinen linkki ei toimi, kun välistä puuttuu jotakin.
Korjattu.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Supi - 20.10.2013, 21:22:53
Oisko asentajat huuhdelleet samalla viinillä kurkunkin ennen työn aloitusta. 8)
http://www.pennantmotors.com/personal/s80/tf80fluid.pdf
http://www.pennantmotors.com/personal/s80/transfluidlevel.pdf

http://www.pennantmotors.com/personal/s80/  tuolta näyttää löytyvän jos vaikka mitä.

Voitte hyvinkin olla jäljillä  :D
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: sjos - 28.10.2013, 21:23:36
Kahlailin topicin läpi, muttei näkyny, mitä ainetta tää syö?
Eli kummalla ajelet, 95 vai 98?
Ja/tai, vaihdoitko softauksen jälkeen 98:lle.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 28.10.2013, 21:48:02
Kahlailin topicin läpi, muttei näkyny, mitä ainetta tää syö?
Eli kummalla ajelet, 95 vai 98?
Ja/tai, vaihdoitko softauksen jälkeen 98:lle.
95:lla olen ajanut yhden tankillisen ja sitä se vie melkein 1 litran sataselle enemmän. 98 ajelen.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 12.12.2013, 17:09:47
Tänään Haldexin huolto ja tuntuu taas oikealta Nelivedolta.  Akkukin tuli vaihdatettua muutama viikko sitten. Oli alkuperäinen vuodelta 2006 !
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 28.07.2014, 18:52:44
Öljyä palaa koneessa kun ilman lisäystä ei päässyt kuin vajaa 19 000km.   :pomo:
polttoaineen kulutus sen sijaan uusilla 225 levyisillä Good Yeareilla alkaa olla mallissaan kun 90 tasanopeudessa mennään 7,6-8,3 l/100km.

 
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: Make - 20.06.2015, 17:51:41
Nyt kun vajaa vuosi ilman V8 oltu niin ensi viikolle V8 kaupat sovittu ja diesel saa väistyä..  8)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 30.10.2015, 10:43:05
Kesäkuussa D5 vaihtui jälleen V8 malliin. Nyt alla 2007 mallinen S80 V8 Summum executive. Auto ollut käytännössä jollei myyjää lasketa vanhemmalla herralla uudesta asti.
Kilometrejä oli tullut 10 000 molemmin puolin per vuosi. Auto on niin siistissä kunnossa kuin vain voi olla. Värinä hopea ja vaalean nahka sisusta. Extroina mm blis,kääntyvät xenonit, four-c, premium souns ym. Alusta asti vaivannutta "ongelmaa" että 1-2h ajon jälkeen seisottuaan starttauttaa hetken korjattiin merkkiliiikkeessä vaihtamalla polttoaine pumppu yksikkö kun linjapaine laskee testerin mukaan. Vaikutusta asiaan ei ollut mutta lähes 1000e lasku aiheesta saatiin aikaan. Samalla vaihdettiin sireeni kun herjasi pelkästään virrat päälle laittamalla päälle huolla hälytysjärjestelmä. Tämä herja tulee edelleen mutta ei tuo hirveästi haittaa koska se ei tule koskaan jos normaalisti käynnistät auton.
Nyttemmin tuon starttaus ongelma syyksi on paljastunut vuotava suutin/met. Aika varattuna suuttimen vaihtoon. Nyt alkanut jostain syystä polttoaineenkulutus nousta niin ettei enää pääse alle 10L tankillisiin vaikka aiemmin samalla ajo tyylillä pääsi 8,5-9L lukemiin. Liittyneekö tuohon suutin juttuun.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 30.10.2015, 10:55:30
Eilen käytin korjaamolla autoa pienoisen puoltamisen johdosta. Auto meni suoraan kun piti ratista kiinni mutta veti oikealla kun päästi irti. Kulmat testerillä ok ja etupään nivelissä ei mitään vikaa. Sain vinkin eräältä merkkiliikkeen mekaanikolta että näissä ollut kahdenlaista puslaa takana joista toiset kestää ja toiset ei. No kuten arvata saattaa tässä oli ne huonommat puslat, mutta nyt ne on vaihdettu taakse ja ei enää puolla sekä todella hyvä ajaa. Renkaat vaihdoin juuri 245/40 18" kokoon niin olipa nyt antoisa kokemus päästellä mutkatietä alusta advanced asennossa kun auto mennee kovallakin vauhdilla tiukasta mutkasta läpi ilman että ajosta tulee sellaista "väkisellä vänkäämistä"
Muutamia tarinoita ole lukenut täälläkin puoltamisesta ja ettei nivelissä ole löytynyt vikaa. Veikkaan että samasta asiasta kysymys myös V70 malleissa kun saattaapa jäädä takapää monessa paikassa tarkistamatta.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: FASTDOHC - 30.10.2015, 11:09:39
Kesäkuussa D5 vaihtui jälleen V8 malliin. Nyt alla 2007 mallinen S80 V8 Summum executive. Auto ollut käytännössä jollei myyjää lasketa vanhemmalla herralla uudesta asti.
Kilometrejä oli tullut 10 000 molemmin puolin per vuosi. Auto on niin siistissä kunnossa kuin vain voi olla. Värinä hopea ja vaalean nahka sisusta. Extroina mm blis,kääntyvät xenonit, four-c, premium souns ym. Alusta asti vaivannutta "ongelmaa" että 1-2h ajon jälkeen seisottuaan starttauttaa hetken korjattiin merkkiliiikkeessä vaihtamalla polttoaine pumppu yksikkö kun linjapaine laskee testerin mukaan. Vaikutusta asiaan ei ollut mutta lähes 1000e lasku aiheesta saatiin aikaan. Samalla vaihdettiin sireeni kun herjasi pelkästään virrat päälle laittamalla päälle huolla hälytysjärjestelmä. Tämä herja tulee edelleen mutta ei tuo hirveästi haittaa koska se ei tule koskaan jos normaalisti käynnistät auton.
Nyttemmin tuon starttaus ongelma syyksi on paljastunut vuotava suutin/met. Aika varattuna suuttimen vaihtoon. Nyt alkanut jostain syystä polttoaineenkulutus nousta niin ettei enää pääse alle 10L tankillisiin vaikka aiemmin samalla ajo tyylillä pääsi 8,5-9L lukemiin. Liittyneekö tuohon suutin juttuun.

Kuvia  :nälkä: :nälkä:

Nää V8 on kyllä mahtavia laitteita, joskus sit kun saa vähän velkoja pois, niin paree hakee tällänen myös  8)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 30.10.2015, 14:21:57
Kovin paljoa ei ole tullut kuvia otettua.  ;D http://1drv.ms/1P1mgVs
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 06.11.2015, 15:42:26
Suuttimista 4 kpl vuosi. Ei olleet raskineet merkkihuollossa tilata kun 1 kpl korjausta varten. Nyt sitten lentorahdilla odotellaan loppuja maanantaiksi. Denson tekemiä nuo suuttimet ja missään toisessa moottorissa ei ilmeisesti ole samanlaisia niin hinta on sen mukainen 250€/kpl. Antoivat kuitenkin vuokra-auton veloituksetta niin ei tarvitse monta kertaa purkaa ja avata imusarjaa.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: puliukk0 - 06.11.2015, 18:55:34
Suuttimista 4 kpl vuosi. Ei olleet raskineet merkkihuollossa tilata kun 1 kpl korjausta varten. Nyt sitten lentorahdilla odotellaan loppuja maanantaiksi. Denson tekemiä nuo suuttimet ja missään toisessa moottorissa ei ilmeisesti ole samanlaisia niin hinta on sen mukainen 250€/kpl. Antoivat kuitenkin vuokra-auton veloituksetta niin ei tarvitse monta kertaa purkaa ja avata imusarjaa.

9-3 Saabissa samat suuttimet.  :)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 07.11.2015, 11:46:34
9-3 Saabissa samat suuttimet.  :)
Missä moottori tyypissä?
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: puliukk0 - 07.11.2015, 14:47:02
Missä moottori tyypissä?

http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injectors/injection-valve/1044663/

Saab 9-3 2.0t 2007-2011 B207E, B207L, B207R moottorit. 350cc suuttimet.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 09.11.2015, 09:34:49
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injectors/injection-valve/1044663/

Saab 9-3 2.0t 2007-2011 B207E, B207L, B207R moottorit. 350cc suuttimet.
Hyvä tietää. Tosin hinta ei enää oleellisesti eroa alennusten jälkeen.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: VT86 - 09.11.2015, 11:20:03
Hyvä tietää. Tosin hinta ei enää oleellisesti eroa alennusten jälkeen.

Tosin http://www.neobrothers.co.uk/grey-injector-genuine-saab-sport-b207-0712-p-3659.html

180 puntaa / 4kpl
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 09.11.2015, 16:47:22
Tosin http://www.neobrothers.co.uk/grey-injector-genuine-saab-sport-b207-0712-p-3659.html

180 puntaa / 4kpl
Sikäli kun selvää kuvasta saa Denson numero eri kun näissä on 0 240 687 29
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: VT86 - 09.11.2015, 16:52:12
Sikäli kun selvää kuvasta saa Denson numero eri kun näissä on 0 240 687 29

Kunhan katselin tuolla Interchange Part Number: 55559397 :) kun oli Saabin suuttimista kyse. näytti natsaavan tuo.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 09.11.2015, 18:18:29
Kunhan katselin tuolla Interchange Part Number: 55559397 :) kun oli Saabin suuttimista kyse. näytti natsaavan tuo.
En tiedä millaista logiikkaa nuo denson suuttimet noudattaa. 6GJ.4 on ilmeisesti sittenkin se denson numero.
Boschilla jotenkin fiksumpi systeemi. Ei ihan noiden tietojen perusteella uskaltanut tilata noita saabin suuttimia. Näytti noita saabilaisia olevan testattuna ebayssa 19,90$
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: puliukk0 - 09.11.2015, 18:23:03
En tiedä millaista logiikkaa nuo denson suuttimet noudattaa. 6GJ.4 on ilmeisesti sittenkin se denson numero.
Boschilla jotenkin fiksumpi systeemi. Ei ihan noiden tietojen perusteella uskaltanut tilata noita saabin suuttimia. Näytti noita saabilaisia olevan testattuna ebayssa 19,90$

Juu huomasin saman "logiikan" kun katoin netistä noita...
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 10.11.2015, 13:41:37
Vaikutta ihan asialliselta kun maahantuoja olisi näillä näkymin tulossa gw:n muodossa 70% osuudella vastaan suuttimissa.   O0
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: kuski - 12.11.2015, 15:31:30
Terve Make. Sinulla kun on volvossasi ilmeisesti ohjelmointi niin voisitko kertoa että mistä ostit, minkä valmistajan, mitä maksoi ja kuka asenti.
Onko sinulla muuta viripalikkaa, esim. putkistoa volvossasi?
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8
Kirjoitti: razori - 12.11.2015, 15:45:26
Nuo kyllä olisi löytänyt topiccia tonkimalla tai vaikka yv:llä... Mutta;

optimoiautosi softa menee sisään jossain vaiheessa.

Eilen asentui softa autoon.

Optimoiautosi sivuilta;

 
Lainaus
Asennamme optimoidun, eli paremman suorituskyvyn omaavan moottorinohjainyksikön ohjelman autoosi.

Lainaus
Välimatkasta, tilanteesta ja OptimoiAutosi.fi jälleenmyyjästä riippuen voimme jopa tulla luoksesi esim. kotiisi tai työpaikalle suorittamaan ohjelmoinnin ilman lisäkuluja.

Lainaus
Optimoinnin hinta lähes kaikkiin OBD-portin kautta ohjelmoitaviin
henkilöautoihin on 490 Euroa.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: kuski - 12.11.2015, 16:39:41
Hitto onki näköjään puusilmä päässy iskemään. Luin kyllä koko ketjun
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 12.11.2015, 16:49:17
Olen miettinyt saman ohjelman asentamista tähänkin.  Nyt on vaan ongelmana tuo kulutus kun on karannut maantie ajossa 12l/100km. Täytyy tuo saada ensin kuntoon.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 15.12.2015, 19:32:51
Polttoaineen kulutus lienee nyt korjaantunut MAF vaihdolla kun viime tankilliset olleet alle 10L/100km. Ohjelmakin nyt päivitetty ja mukava lisä ennestään hyvään kulkuun.
Poppikone puollelle päivittyi 12" subi nykyisen Premium soundin kaveriksi.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: kuski - 21.12.2015, 21:02:14
Hyviä uutisia siis. Itsekkin tuossa pyytelin tarjouksen tuolta optimoiautosi puljusta, pitänee alkuvuodesta tai keväällä käyttää ohjemoitavana. Myös pakoputken modaaminen ollut mielessä.

Millä tavalla toteutit tuon subbarin lisäämisen? Mistä otit signaalin?
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 22.12.2015, 10:54:45
Hyviä uutisia siis. Itsekkin tuossa pyytelin tarjouksen tuolta optimoiautosi puljusta, pitänee alkuvuodesta tai keväällä käyttää ohjemoitavana. Myös pakoputken modaaminen ollut mielessä.

Millä tavalla toteutit tuon subbarin lisäämisen? Mistä otit signaalin?
Konttiin tuli koteloitu subi ja vararenkaan alle vahvistin. Signaalit otettu etuvahvistimelta.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: kuski - 30.12.2015, 13:28:11
Niin eli nappasit etubassokaiuttimen linjalähdöstä haarotuksen?
 
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 30.12.2015, 16:40:45
Niin eli nappasit etubassokaiuttimen linjalähdöstä haarotuksen?
Molemmista etukaiuttimien lähdöstä tulee signaali.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 12.02.2016, 19:42:20
Viime viikolla kun oli enää muutama litraa bensiiniä tankissa tankkasin RE85 tankin täyteen. Eroa ei huomaa muuta kuin kylmä käynnistyksessä kun ei lähde suoraan kaikilla käyntiin. Kulutus näyttää pyörivän 12L tuntumassa mutta tullut ajettu vähän reippaammin ja huonoissa olosuhteissa.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: oa5599 - 12.02.2016, 20:02:18
Viime viikolla kun oli enää muutama litraa bensiiniä tankissa tankkasin RE85 tankin täyteen. Eroa ei huomaa muuta kuin kylmä käynnistyksessä kun ei lähde suoraan kaikilla käyntiin. Kulutus näyttää pyörivän 12L tuntumassa mutta tullut ajettu vähän reippaammin ja huonoissa olosuhteissa.

ilman mitään muutossarjaa tai ecun säätöä???
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 12.02.2016, 20:04:10
ilman mitään muutossarjaa tai ecun säätöä???
Ilman mitään muutoksia. Aluksi ajelin varovaisemmin että ECU ehtii säätä arvoja.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: oa5599 - 12.02.2016, 20:08:18
ok,, täytyy kokeilla kunhan kelit lämpenee,, näkyy nyt olevan alle euron litra. mulla oli 960 muutossarja ja silti pakkasella oli aika vaikeaa saada käyntiin,,
tarttee tuota vinkkeliä testailla.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: oa5599 - 12.02.2016, 20:10:04
onkos sulla muuten bensansuodatinta ollenkaan?? tuossa omassa ei ole muutakuin sihti tankissa
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 12.02.2016, 20:10:24
ok,, täytyy kokeilla kunhan kelit lämpenee,, näkyy nyt olevan alle euron litra. mulla oli 960 muutossarja ja silti pakkasella oli aika vaikeaa saada käyntiin,,
tarttee tuota vinkkeliä testailla.
0c pinnassa oli tallissa kun laitoin käyntiin. Ensimmäisellä kerralla ei tosiaan kaikilla heti lähtenyt ja sammui. Toisella jäi käyntiin. Lokilämmittimen kanssa ei mitään ongelmia.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 12.02.2016, 20:10:48
onkos sulla muuten bensansuodatinta ollenkaan?? tuossa omassa ei ole muutakuin sihti tankissa
Ei tuon ikäisissä enää ole.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: oa5599 - 12.02.2016, 20:23:05
mulla on Eberi tuossa omassa ,,ei ole lohko/letkulämppäriä,, tiedä sitten miten tuo Eberi RE85della toimii.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: kuski - 12.02.2016, 20:46:33
Oispa muuten mielenkiintoista tietää että minkälaisia tehoeroja tulisi 98 ja 85 välillä.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 12.02.2016, 21:13:03
Oispa muuten mielenkiintoista tietää että minkälaisia tehoeroja tulisi 98 ja 85 välillä.
Tuskin isoja eroja tulee. Tosin voisi live datasta katsoa miten vääntöä onko muuttunut.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: awd5 - 18.02.2016, 21:10:29
Viime viikolla kun oli enää muutama litraa bensiiniä tankissa tankkasin RE85 tankin täyteen. Eroa ei huomaa muuta kuin kylmä käynnistyksessä kun ei lähde suoraan kaikilla käyntiin. Kulutus näyttää pyörivän 12L tuntumassa mutta tullut ajettu vähän reippaammin ja huonoissa olosuhteissa.
Tässä on kyllä hämmästyttävän pieni kulutus, kun 1.8 flexifuel vie tankkausten mukaan 10l 85E:tä. Tyhmänä suditan vajaavetoista  :idiot2:
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: sjs - 18.02.2016, 21:46:38
Eikö näis oikeasti oo bensafilsua ollenkaan?

Ainoo mis tullut vastaan et ei oo bensafiltteriä ollenkaan on C5 sitikka. Nissaneissa näkynyt tankin sisällä filsu pumpun ympärillä.

Sama mullakin S90 kanssa, ei lähde kylmänä käyntiin E85, 2k huijausvastuksella moottorin lämpöanturin kaverina ni lähtee pikkupakkasilta. Webastoa ja lohkaria antamalla toimii.

Itsellä kävi mielessä S80 V8 AWD osto, mutta tilan tarpeen takia ja about saman hinnan ansiosta homma kääntyi audin puoleen, ja sillä tiellä ollaan. Uusi S90 mietteissä, mutta saa nähdä tuleeko S90 mk2 vai A8 4H/D4 2010->.

Audi A8 W12 2006 ei lähteny E85 alle 20ºc käyntiin niin että pysy käynnissä, mut sama peli 2008 mallisena pelittää. Eri softa ainaki moottoribokseissa noissa on vaikka moottori mekaanisesti sama, koska eka kävi pintakaasu ajossa 105-108ºc ja toinen pysyy 89-90ºc (sähkötermari). Myöhempi myös syö 1L/100km enemmän menovettä, on rajoitettu 250km/h (eka ei ainakaan stopannut 280km/h).

S90 webasto ThermoTopC ja Audeissa ollut sama laitos toiminut vuosia moitteetta E85. S90 webasto oli uusi kun asensin sen 2011 talvella, eikä temppuillut kertaakaan. Sillä on ehkä ajettu max 5kertaa bensalla, loput vajaa sata starttausta E85. Kaikki kolme webastoa lähtenyt aina käyntiin ja toimineet moitteetta E85.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Arska F - 19.02.2016, 08:52:14
Eikö näis oikeasti oo bensafilsua ollenkaan?

Ei. Näissä bensafiltteri löytyy ainoastaan silloin kun on speksattu "huonompilaatuisen polttoaineen maihin"
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 19.02.2016, 09:46:17
Tässä on kyllä hämmästyttävän pieni kulutus, kun 1.8 flexifuel vie tankkausten mukaan 10l 85E:tä. Tyhmänä suditan vajaavetoista  :idiot2:
12,1 oli tankkillisen mitattu kulutus. 2.5 ft kuluttelee keskimäärin 11 L molemmin puolin.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 23.07.2016, 09:44:41
Pitempi lomareissu heitetty ja mukavaa tuolla on matkaa tehdä ilman väsymystä pitemmilläkään siirtymällä. Pääteillä alusta comfort asennolla menee vähän kuin ilmatyynyn päällä ja ohitukset sujuu  "heittämällä" varsinkin kaasu painaa sen verran että vaihtuu 4. vaihde. Reilu 300km 125 nopeudella, 250 km 105 nopeudella ja 50km pääkaupunki seutua matka tavaroineen ja matkustajineen niin kulutus  mitattuna 9,6. :)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Tonskulii - 23.07.2016, 12:07:13
 :o :o

Pitää vissiin mennä juttelemaan pankin sedille.. Oma vajaatehoinen sekä -vetoinen vie puhtaassa 100 km/h-ajossa sekä tyhjänäkin, enemmän, BENSAA.

Kaamee ekoauto, nyt tarroja takalasiin!  S*
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: völvöxc60 - 23.07.2016, 12:42:15
Pitempi lomareissu heitetty ja mukavaa tuolla on matkaa tehdä ilman väsymystä pitemmilläkään siirtymällä. Pääteillä alusta comfort asennolla menee vähän kuin ilmatyynyn päällä ja ohitukset sujuu  "heittämällä" varsinkin kaasu painaa sen verran että vaihtuu 4. vaihde. Reilu 300km 125 nopeudella, 250 km 105 nopeudella ja 50km pääkaupunki seutua matka tavaroineen ja matkustajineen niin kulutus  mitattuna 9,6. :)
Ei paha. Muistan, kun joskus emännän 2000vm eco Toyota Yariksella porotettiin Helsinkiin, niin mitattu kulutus 8,1litraa per 100km.
Vielä kun auto ois täyteen lastattu, niin varmaan ois 9litraa napsahtanut rikki :D
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Ribbe - 23.07.2016, 16:32:42
:o :o

Pitää vissiin mennä juttelemaan pankin sedille.. Oma vajaatehoinen sekä -vetoinen vie puhtaassa 100 km/h-ajossa sekä tyhjänäkin, enemmän, BENSAA.

Kaamee ekoauto, nyt tarroja takalasiin!  S*
sinun autossa jotain vikaa jos ei tuon alle pääse. Oma turbo S70 automaatilla meni maantiellä kasin pintaa, talvirajoituksilla allekkin.

Pitempi lomareissu heitetty ja mukavaa tuolla on matkaa tehdä ilman väsymystä pitemmilläkään siirtymällä. Pääteillä alusta comfort asennolla menee vähän kuin ilmatyynyn päällä ja ohitukset sujuu  "heittämällä" varsinkin kaasu painaa sen verran että vaihtuu 4. vaihde. Reilu 300km 125 nopeudella, 250 km 105 nopeudella ja 50km pääkaupunki seutua matka tavaroineen ja matkustajineen niin kulutus  mitattuna 9,6. :)
ei pysty ajaa omalla comfortilla. Siinä tulee merisairaaksi  :buck2:. Eilen kävin ajelemassa omalla Utajärvi - Puolanka tiellä yöllä. Cruiseen nopeus satasen rajoituksen mukaan, advanced asetus alustaan. Tykkäsin   S*
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 23.07.2016, 17:05:14
sinun autossa jotain vikaa jos ei tuon alle pääse. Oma turbo S70 automaatilla meni maantiellä kasin pintaa, talvirajoituksilla allekkin.
ei pysty ajaa omalla comfortilla. Siinä tulee merisairaaksi  :buck2:. Eilen kävin ajelemassa omalla Utajärvi - Puolanka tiellä yöllä. Cruiseen nopeus satasen rajoituksen mukaan, advanced asetus alustaan. Tykkäsin   S*
Ei tuossa merisairaaksi tule. Onko huollossa tarkistettu että on viimeisin ohjelmisto alustassa kun tuohon päivitettiin niin muuttui jämäkämmäksi alusta?
Sieltä kun ajelee Vaalan suuntaan on muutama vaativampi shikaani tiessä.  :) Jos ajelet noilla kulmin poikkea kahvilla. ;)
Advanced päällä niin nopeassa ajossa taipuu mutkaan kuin "nopeammatkin" autot  8)
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Ribbe - 23.07.2016, 17:22:08
Ei tuossa merisairaaksi tule. Onko huollossa tarkistettu että on viimeisin ohjelmisto alustassa kun tuohon päivitettiin niin muuttui jämäkämmäksi alusta?
Sieltä kun ajelee Vaalan suuntaan on muutama vaativampi shikaani tiessä.  :) Jos ajelet noilla kulmin poikkea kahvilla. ;)
Advanced päällä niin nopeassa ajossa taipuu mutkaan kuin "nopeammatkin" autot  8)
tuohon ei nyt keväällä päivitetty huollossa softia kun oli jo virisoftat sisällä. Sitä ennen on aina vetästy uudet sisään. En tiedä tuleeko se päivitys normi 2.0 huollossa päivityksissä. Yhdellä tutulla mökki utajärvellä niin siellä eilen käväsin. Ehkä merisairaus huonosti sanottu mutta heitoissa liikkeet on laajat.
Otsikko: Vs: S80 4.4 v8 AWD executive SE
Kirjoitti: Make - 23.07.2016, 18:37:53
tuohon ei nyt keväällä päivitetty huollossa softia kun oli jo virisoftat sisällä. Sitä ennen on aina vetästy uudet sisään. En tiedä tuleeko se päivitys normi 2.0 huollossa päivityksissä. Yhdellä tutulla mökki utajärvellä niin siellä eilen käväsin. Ehkä merisairaus huonosti sanottu mutta heitoissa liikkeet on laajat.
Selvästi oli pehmeämpi ennen päivitystä. 120-140 menee moottoritiellä ilman että tuntuu liian pehmeältä/ vaikuttaa epämiellyttävältä ajaa.
Tuo ohjelmointi oli siten että huoltomies katseli erikseen onko mihinkään yksikköön saatavissa mitään päivitystä. En tiedä eroaa sitten 2.0:sta mitenkään.