Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 340985 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #45 : 29.06.2012, 19:23:20 »
Täytyy taas jotakin kertoilla välillä.

Eilen ehdin vähän tutkia ABS:en vikaa (ei ole toiminut omistusaikanani) ja luullakseni konehuoneen hudrauliikkayksikkö on kunnossa (johdot ja releet näyttivät uudelta kannen sisällä), jos siis vika ei ole siellä niin se on joko ohjausboksissa, tai jommassa kummassa etupyörän anturissa (anturi rikki tai johto katki kuoren sisällä).

Vikahan saattaa olla myös perämurikassa, koska ABS:hän ottaa lukeman samalta hammaskehältä kuin nopeusmittari
(nopeusmittari on kettuillut, joten mietin myös perän kosketushäiriö-, johdot solmussa-skenaariota).

Tämä ABS vian selvitys on aikalailla spekulaatiota, koska Volvo seisoo enemmän tai vähemmän työmaalla, eikä työajallakaan oikein voi laittaa autoa...  :-\

Vanha omistaja kertoi että ABS on joskus ennen hänen omistusaikaansa kytketty siten että vikavalo ei pala (entinen omistaja ei kylläkään tiennyt mitä oli tehty/ kytketty irti  :().
Pitää vissiin huomenna käydä auton luona katsomassa jahka vikakoodit kertovat mitään.

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #46 : 30.06.2012, 12:11:57 »
ota taka-akselin luukku auki ja kattele onko se anturikehä täynnä metallisilppua tms..itellä oli ne urat täynnä jolloin se anturihan ei lue sitä kun luulee että auto paikallaan.
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #47 : 30.06.2012, 22:49:26 »
ota taka-akselin luukku auki ja kattele onko se anturikehä täynnä metallisilppua tms..itellä oli ne urat täynnä jolloin se anturihan ei lue sitä kun luulee että auto paikallaan.

Pistetään muistiin, tällä hetkellä vaan ei yksinkertaisesti pysty purkamaan autoa kun on ainoa auto jolla liikun...  :-\

Niin, ja nopeusmittari toimii useimmiten, mutta on välillä mykkä (liikkeellelähtö käynnistämisen jälkeen)
Lähtee yleensä toimimaan kun nopeus on 80 km/h. Talvella oli useammin mykkä.

Samaan syssyyn vaihtaa tietenkin peräöljyt ja perän tulppien tiivisteet kerta sen avaa  ::)

Asiasta kukkaruukkuun, kävin äsken räpläämässä diagnostiikka-yksiköstä ABS:n vikakoodeja.
Yksikkö antoi yhden vikakoodin: 3-1-1, eli "vasemman etupyörän anturi: avoin piiri tai oikosulku".
Täytyy tutkia ongelmaa kun ei ole niin kiire päivä.

« Viimeksi muokattu: 30.06.2012, 22:59:19 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #48 : 03.07.2012, 19:40:40 »
Tänään sitten meinasin että tutkin vasenta etujarrua. Tosin jarruhan olisi pitänyt purkaa, että ABS:n anturiin pääsisi hyvin käsiksi.

Tämä on kuitenkin tällä hetkellä pienin ongelma... nimittäin vasen eturunkopalkki on mätä, samaten tunkin nostopaikka on paskana = armoton vitutus!  >:(  >:(

Hitsihommatkaan eivät olisi ongelma (Laitteet on, tosin missä 20 -v. Suomi-autossa ei olisi hitsattavaa...), jos olisi aikaa töiltä ja auto ei tarvitsisi olla käytössä 7 päivää viikossa.
Tosin on Volvossa muutakin laitettavaa:

- alapallot (loppu, paska ajaa)
- ohjaustehostimen pumppu (vuotaa, uusi löytyy)
- vaihdelaatikon kopan stefa ja suodatin
- pakoputki (poikki),
- hihnat ja öljyt (suodatin ja vesipumppu onneksi löytyy)
- pintapeltien maalausta ja fiksausta

EDIT. Meinasi unohtua kertoa että tuossa epäonnistuneessa nostossa onnistuin vielä kolhimaan Volvon helmaa (onneksi oli muuteskin maalattavien listalla, mutta silti ottaa kaaliin...  :()
Pitää vissiin taikoa rahat jostakin toiseen Volvoon, jotta pääsee tuota nykyistä laittamaan?

 
« Viimeksi muokattu: 03.07.2012, 20:03:35 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #49 : 05.07.2012, 22:11:30 »
Nyt on viikon loma edessä, jos sitä Volvoa sais saatettua parempaan leima- / ajokuntoon  ::).

Tänään kun lähdin työmaalta, ja löin peräkärryn töpselin kiinni, niin peräkoukun pistoke jäi käteen...  :P
Nou hätä, viritin sen kiinni rautalangalla (osasin odottaa, eli oli hapero  :hello:). Siihen on ainakin tarkoitus viikon aikana hitsailla jonkunmoinen kiinnike töpselille.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #50 : 06.07.2012, 15:21:28 »
Tänään sitten meinasin että tutkin vasenta etujarrua. Tosin jarruhan olisi pitänyt purkaa, että ABS:n anturiin pääsisi hyvin käsiksi.

Tämä on kuitenkin tällä hetkellä pienin ongelma... nimittäin vasen eturunkopalkki on mätä, samaten tunkin nostopaikka on paskana = armoton vitutus!  >:(  >:(

Hitsihommatkaan eivät olisi ongelma (Laitteet on, tosin missä 20 -v. Suomi-autossa ei olisi hitsattavaa...), jos olisi aikaa töiltä ja auto ei tarvitsisi olla käytössä 7 päivää viikossa.
Tosin on Volvossa muutakin laitettavaa:

- alapallot (loppu, paska ajaa)
- ohjaustehostimen pumppu (vuotaa, uusi löytyy)
- vaihdelaatikon kopan stefa ja suodatin
- pakoputki (poikki),
- hihnat ja öljyt (suodatin ja vesipumppu onneksi löytyy)
- pintapeltien maalausta ja fiksausta

EDIT. Meinasi unohtua kertoa että tuossa epäonnistuneessa nostossa onnistuin vielä kolhimaan Volvon helmaa (onneksi oli muuteskin maalattavien listalla, mutta silti ottaa kaaliin...  :()
Pitää vissiin taikoa rahat jostakin toiseen Volvoon, jotta pääsee tuota nykyistä laittamaan?

En ymmärrä mikä tuossa on ongelmana? Suurin osa noista huoltotoimenpiteistä on muutaman minuutin juttuja. Ei se auto yleensä ole ihan jatkuvasti ajossa ja joitain ajoja voi jättää suosiolla väliinkin. Noilla syillä en pystyisi ikinä omaankaan autoon tekemään mitään, tässä taloudessa kun on kaksi eri aikoihin työssäkäyvää ihmistä, ajan vielä omalla autollani työajotkin (jota tulee ihan kohtuullisesti vieläpä).

Edelliseen isompaan remppaan joutu lainaamaan puoleksi päiväksi autoa (että pääsee töihin ja töissä ajelemaan). Ja se oli oikeasti iso remontti.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #51 : 07.07.2012, 18:47:14 »
En ymmärrä mikä tuossa on ongelmana? Suurin osa noista huoltotoimenpiteistä on muutaman minuutin juttuja. Ei se auto yleensä ole ihan jatkuvasti ajossa ja joitain ajoja voi jättää suosiolla väliinkin. Noilla syillä en pystyisi ikinä omaankaan autoon tekemään mitään, tässä taloudessa kun on kaksi eri aikoihin työssäkäyvää ihmistä, ajan vielä omalla autollani työajotkin (jota tulee ihan kohtuullisesti vieläpä).

Edelliseen isompaan remppaan joutu lainaamaan puoleksi päiväksi autoa (että pääsee töihin ja töissä ajelemaan). Ja se oli oikeasti iso remontti.

No tottahan se on että omasta laiskuudestahan se on kiinni  :) - ja rahasta, jota tällä hetkellä pitäisi käyttää muuhun kuin autonosiin  :(...

Eilen tarttui Robinhoodista mukaan värikoodattua maalia kilikalipullossa, ruosteenestopohjamaali, pakkelia ja vesihiomapaperi (kestää uusi maali näillä eväin ensikesään, mutta näyttää edes hetken "hyvältä"...)

Tarkoitus maalailla ensiviikolla, ensin kuitenkin pitää vähän rakentaa ja siivota tallia, jotta auton saapi ajaa sisään (ulkona ei auto huvita enään laittaa, kun tallin saisi "pienellä" vaivalla edes jonkunlaiseen autonlaittokuntoon.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #52 : 07.07.2012, 21:01:33 »
Kävin tossa aiemin illalla antamassa Volvolle "happea"  ;).
Kylmäkäynnistyksessä havaittavissa pätkimistä tyhjäkäynnillä, virranjakajassa saattaa olla karstaa, tulpat on vaihdettu n. 3000 km, niin vika ei ole niissä (NGK R).

Uusi virranjakaja ja pyöriä löytyy kuiteskin nurkista, senkin vois tarpeen vaatiessa vaihtaa ensiviikolla.

EDIT. "OT" Tänään olin kuskina tutun Mersulla, mallia ML 63 AMG, 6,3 V8 514 hp...
          2 kertaa painoin kaasun pohjaan, sitten ajelin nätisti  ;D

          Ps. Jokaisen pitäisi kerran elämässä päästä tuollaisen auton rattiin, oli nimittäin luxusta...
                Kabiinista löytyi kaikki varusteet, ja oli nahkaa, alcantaraa ja hiilikuitua.  :)
« Viimeksi muokattu: 07.07.2012, 21:17:17 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #53 : 08.07.2012, 21:24:12 »
Satuin löytämään Volvon pikkuavaimen, eli ns. huoltoavaimen pakastearkun päältä.
Isä varmaan sinne jemmannut?
 
(Volvo oli alunperin isän, kunnes sain sen syntymäpäivälahjaksi. Tosin olinkin alusta asti suorittanut siihen lähes kaikki huoltotoimenpiteet, niin vain päätäntävalta autosta siirtyi minulle. Tosin isäkin vanhana Volvo-miehenä ja autonasentaja olisi varmasti itsekin pulannut... )  :)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #54 : 08.07.2012, 22:12:39 »
Tuommoseen törmäsin (Aika härö olis)  ;D:
http://motoburg.com/19914-volvo-745-gl.html

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #55 : 10.07.2012, 21:46:19 »
Autolle ei kuulu uutta, mutta toivottavasti tallin saa viikonloppuun mennessä sellaseen kuuntoon, että pääsee nuita peltiosia kunnostamaan  :P.

Ps. Ideat Volvon pään menoksi on muotoutunut siten, että rahatilanteen salliessa laitan K&N:n vakiokoteloon
      sopivan suodattimen, ja jonkun miedosti madaltavan jousisatsin (joka tietenkin muutoskatsastetaan, tosin tuo
      madallus on vasta harkinnassa... )  :)

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #56 : 10.07.2012, 23:02:17 »
sori jos lyttään haaveet tehon kasvusta tai bmw imuäänistä  ???

tehon kannalta ei ole mitään hyötyä vaihtaa suodattimen mallia. ainoo josta on hyötyä on lämpöläppä härdellin poisto. (imm säästyy kuumalta ilmalta).

voit toki kokeilla laittaa imm kiinni kumiletkua jonka pääs kartiofiltteri. tehoa sillei saa, lusmun volvon vaan ja pahan mielen.


Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #57 : 11.07.2012, 12:49:41 »
sori jos lyttään haaveet tehon kasvusta tai bmw imuäänistä  ???

tehon kannalta ei ole mitään hyötyä vaihtaa suodattimen mallia. ainoo josta on hyötyä on lämpöläppä härdellin poisto. (imm säästyy kuumalta ilmalta).

voit toki kokeilla laittaa imm kiinni kumiletkua jonka pääs kartiofiltteri. tehoa sillei saa, lusmun volvon vaan ja pahan mielen.

Joo, et mitään lytännyt, koska tiesin ettei tehoa tule...  :D
Suurin syy tuolle K&N:lle olisikin pitkäikäinen filtteri, jota ei tarvitsisi vaihtaa (tietenkin oikein huollettuna)

Tehonlisäykset saatetaan tulevaisuudessa ottaa peltisarjalla ja sähköflektillä (tämäkin ISO ehkä...)  :)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #58 : 11.07.2012, 17:11:00 »
Joo, et mitään lytännyt, koska tiesin ettei tehoa tule...  :D
Suurin syy tuolle K&N:lle olisikin pitkäikäinen filtteri, jota ei tarvitsisi vaihtaa (tietenkin oikein huollettuna)

Tehonlisäykset saatetaan tulevaisuudessa ottaa peltisarjalla ja sähköflektillä (tämäkin ISO ehkä...)  :)

Mutta lyhennetyllä IMM:n eliniällä. Kuinka monta normaalia ilmansuodatinta saa yhden tuommoisen K&N filtterin hinnalla?

Edit: futurezilla näköjään 68,50e. Eli about kymmenen normaalia filtteriä, niillä jo hetken ajelee.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #59 : 11.07.2012, 17:39:27 »
Mutta lyhennetyllä IMM:n eliniällä. Kuinka monta normaalia ilmansuodatinta saa yhden tuommoisen K&N filtterin hinnalla?

Edit: futurezilla näköjään 68,50e. Eli about kymmenen normaalia filtteriä, niillä jo hetken ajelee.
Näyttäs olevan Regina-suihkutus niin ei ole huolta IMM:n hajoamisesta.

Ei ihan heti kyllä tuo pestävyys tunnu kukkarossa jos tuonkin verran maksaa. Kukin tietysti tyylillään  ;)

 

Kulkukoira  Proturbo