Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850R -96 Pizzamopo

  • 141 Vastauksia
  • 34986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #15 : 08.11.2012, 16:03:28 »
Sellainen vaan tuli taas mieleen että millaisilla ruuveilla tulee kiinni se muovi venttiilikopan päälle? Ostin niitä puolivahingossa kaksin kappalein mutta kummankaan mukana ei tullut ruuveja :/

Torx pultit ja sellaset leveä kantaiset.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #16 : 12.11.2012, 01:01:27 »
Torstai iltana kävi kivasti tämän kanssa. Kauppaan olin lähdössä, laitoin auton käyntiin, menin raapimaan laseja puhtaaksi ja kuinkas kävikään. No tottakai ovet meni lukkoon  >:(
Sain auton mukana ainoastaan yhden avaimen ja keskuslukon kaukosäätimen mukaan. Eipä siinä sitten auttanut kun mennä lasista sisälle, onneksi löytyi purkuauto läheltä mistä sain jo ehjän ikkunan.
Seuraavaksi taidan tilata uudet lukot, avaimet ja laittaa alkuperäisen keskuslukon/hälyn toimimaan. Tähän kun on V70 ovenkahvat laitettu, niin saako sen lukkopesän sarjoitettua 850 avaimelle?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa arttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • R129 SL 300-24 M104 Turbo
    • Tehonmittaus.fi
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #17 : 12.11.2012, 06:55:32 »
Torstai iltana kävi kivasti tämän kanssa. Kauppaan olin lähdössä, laitoin auton käyntiin, menin raapimaan laseja puhtaaksi ja kuinkas kävikään. No tottakai ovet meni lukkoon  >:(
Sain auton mukana ainoastaan yhden avaimen ja keskuslukon kaukosäätimen mukaan. Eipä siinä sitten auttanut kun mennä lasista sisälle, onneksi löytyi purkuauto läheltä mistä sain jo ehjän ikkunan.
Jaahas, muillakin onnistuu. Mulla oli viime talvena auto "lainassa" sukulaispojalla ja kävi sama homma. Päättivät sitten hätäpäissään soittaa palokunnan avaamaan oven, tulos: ovenkarmi väännetty hieman ulospäin ja jäljet pilarissa operaatiosta. No nyt tulee sit sateella vettä sisälle motarilla, tarviis vääntää jollain ilveellä karmia sisään. Hauskintahan tässä on se, että itse olin n. 3km päässä toisten avaimien kanssa. Lasinkin olisi voinut mieluummin särkeä kuin karmin vääntää, "leima" lasit löytyy varastosta.

Seuraavaksi taidan tilata uudet lukot, avaimet ja laittaa alkuperäisen keskuslukon/hälyn toimimaan. Tähän kun on V70 ovenkahvat laitettu, niin saako sen lukkopesän sarjoitettua 850 avaimelle?
Sarjoittamisesta en tiedä, mutta itse päädyin siihen et jos tarvii jostain syystä päästä autoon sisään avaimella, niin takaluukusta saa lukot auki avaimella. Mulla on siis X70 ovenkahvat ilman lukkopesiä, kuskin puolella apukuskin kahva.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2012, 06:57:19 kirjoittanut arttu »
R129 SL 300-24 M104 Turbo 855 T-5R

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #18 : 12.11.2012, 17:03:00 »
se on aika hauska operaatio jos haluaa noi kasipätkän lukkopesät x70-kahvoihin. zulur sen mulle joskun linkitti  :) menen nyt sitä linkkiä etsimään  :hello:
Edit: Siitä vaan sitten askartelemaan paskartelemaan:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=51958
« Viimeksi muokattu: 12.11.2012, 17:06:34 kirjoittanut JoonasH »

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #19 : 26.11.2012, 02:48:35 »
Itseasiassa minäkin sain palokunnalta apuja kun isä vaikuttaa siinä laitoksessa jonkin verran :D Neuvoivat tosiaan teippaamaan lasin kauttaaltaan ja sen jälkeen sellaisella lasinsärkijäpiikillä isku ja vanhan lasin sai kääriä rullalle. Tuli siis huomattavasti vähemmän sotkua. Tyydyin lopulta vain tilaamaan uuden avaimen ja viikolla pitäisi käydä se hakemassa ja saavat samalla ohjelmoida toimimaan sen.

Illalla/yöllä oli kerrankin aikaa ja virtaa itsellä auton laittoon. Imuroin oven sisältä loput lasinsirut ja kiinnitin ovipahvin. Myös muut sisustan osat kasailin paikalleen kun oli purettu takapenkit ja keskikonsoli käsijarruvaijereiden vaihdon takia. Samalla poistin puuhapiuhaa jonkun verran. Ollut joskus ilmeisesti joku puhelinsarja tässä kun mm. kuskin penkin alta löytyi kaiutin  ;D
Tuota jälkiasennettua keskuslukon ohjausta myös tutkin että miten sen saa sitten poistettua joskus, ja olihan sekin melkoinen sähkömiehen taidonnäyte. Onneksi oli Rimen sarja niin löytyi kytkentäkaavio itseltä siihen samantien. Täytyy repiä vit***n kun saa ne orkkis kauko-ohjaimet. Samalla huomasin että lattiamatot on märkänä ja jäähdytinnestettä on kadonnut hiukan joten taitaa olla lämppärinkennon vaihto edessä.
Ruuvailin myös V70 takavalot paikalleen. Nuo alkuperäiset alaosat vaan on jo aika kulahtaneet sekä joku on ne joskus jo kertaalleen lakannut niin taitaa mennä vaihtoon nekin. 
Alumiinitukivarret sai pienen kunnostuksen. Vanhat puslat prässillä pois, hiekkapuhallus, alumiinimaali pintaan ja maalin kuivuttua painelin vielä powerflexit paikalleen. Toivottavasti ne nyt on oikein päin asennettu!? Taustalla näkyät powerflexit on moottorin ylä- ja alatukeen. Näytti ainakin alemmat puslat olevan niin väsyneen näköiset että sama vaihtaa kaikki kerralla.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #20 : 26.11.2012, 04:32:23 »
katoppas ensin ettei ne o-renkaat vuoda siitä kennosta. ettei kato tartteis uutta kennoa ostaa  :hello: porukoiden kasipätkässä o-rengasremppa riitti  :)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #21 : 26.11.2012, 08:52:39 »
Onkohan paha homma vaihtaa ne o-renkaat?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #22 : 26.11.2012, 21:04:41 »
vastaa kennon vaihtamista ikävä kyllä mutta ne o-renkaan on huomattavasti halvemmat kuin se kenno  :) ja kaupanpäälle jos sen kennon ostaa motonetistä tai vastaavasta niin sitä saa sitten uretaanivaahdolla tiivistää  :facepalm:

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #23 : 03.12.2012, 02:27:43 »
Laiskana laitoin lopulta hella-behr kennon tilaukseen, pitäisi olla hyvä :) Ei jaksa monesti purkaa  ;D

Perjantaina isäukko käytti iisalmessa avain-vaunulla tämän niin nyt on sitten kaksi toimivaa avaintakin! Samalla nappasi mukaan tilaamani poikkituen. 98€ jäi sille hintaa tällä kertaa.
Lauantaina käytin vihdoin uusintakatsastuksessa, nyt jäi enää se korjauskehoitus vuotavasta hammastangosta, taitaa olla kohtuu kusinen homma vaihtaa.....? Uusi käytettykin olisi jo odottelemassa, täytyy samalla laittaa uudet raidetangonpäät ainakin, onkohan sisäpäät vaihdettavissa?
Mutta tosiaan nyt saa ajella 2014 vuoden puolelle, eli seuraavaksi voisi jotain haaleaa kalvoa laitattaa etulaseihin  8)
Jenkkivilkutkin odottelee asennusta, polttimon pidikkeet vielä tulossa.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #24 : 03.12.2012, 03:57:03 »
Laiskana laitoin lopulta hella-behr kennon tilaukseen, pitäisi olla hyvä :) Ei jaksa monesti purkaa  ;D

Perjantaina isäukko käytti iisalmessa avain-vaunulla tämän niin nyt on sitten kaksi toimivaa avaintakin! Samalla nappasi mukaan tilaamani poikkituen. 98€ jäi sille hintaa tällä kertaa.
Lauantaina käytin vihdoin uusintakatsastuksessa, nyt jäi enää se korjauskehoitus vuotavasta hammastangosta, taitaa olla kohtuu kusinen homma vaihtaa.....? Uusi käytettykin olisi jo odottelemassa, täytyy samalla laittaa uudet raidetangonpäät ainakin, onkohan sisäpäät vaihdettavissa?
Mutta tosiaan nyt saa ajella 2014 vuoden puolelle, eli seuraavaksi voisi jotain haaleaa kalvoa laitattaa etulaseihin  8)
Jenkkivilkutkin odottelee asennusta, polttimon pidikkeet vielä tulossa.
poikkituki on asiaa!  :pomo:
raidetankojen sisäpäät on vaihdettavissa, näin ainakin itsellä :)

paljon noiden jenkkivilkkujen polttimoiden pidikkeet kustansi sinisellä  ???

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #25 : 03.12.2012, 04:22:46 »
poikkituki on asiaa!  :pomo:
raidetankojen sisäpäät on vaihdettavissa, näin ainakin itsellä :)

Kovasti kaikki tuota poikkitukea kehuvat, niin pakko se on laittaa  :D
Ja kiitos tiedosta, sama sitten uusia nekin samantien :)


paljon noiden jenkkivilkkujen polttimoiden pidikkeet kustansi sinisellä  ???
Tilasin scandixilta, 11.36€/kpl  :o
« Viimeksi muokattu: 03.12.2012, 04:25:53 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #26 : 05.12.2012, 23:13:50 »
Mitenkäs näissä voi estää välijäähdyttimen jäätymisen? Meinasin lähteä äskön aakkosbaarissa käymään mutta ei kiertänyt yli kolmea tuhatta ja veti ahtoletkua ruttuun niin taitaa olla cooleri jäässä, vaikka syksyllä tarkastin sen tyhjennysreiänkin. Voiko vaikuttaa kun ei ole pohjapanssaria paikallaan ollenkaan?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #27 : 06.12.2012, 13:15:42 »
Mitenkäs näissä voi estää välijäähdyttimen jäätymisen? Meinasin lähteä äskön aakkosbaarissa käymään mutta ei kiertänyt yli kolmea tuhatta ja veti ahtoletkua ruttuun niin taitaa olla cooleri jäässä, vaikka syksyllä tarkastin sen tyhjennysreiänkin. Voiko vaikuttaa kun ei ole pohjapanssaria paikallaan ollenkaan?

Cooleri kannattaa puhdistaa liuotin pesulla, siellä voi olla reilusti öljynsekaista kuraa.
Talveksi pois keulasta putsarille menevä imuputki, ainakin silloin jos on eteenpäin täysin avoin malli. Jäähdyttimien alle alkuperäinen muovisuojus.

Turboon ei kuulu pohjamuovia, mutta maksaa volvolla alle satasen ja se auttaa pakkasella lämpöjen pysymiseen  ja kesällä moottori pysyy puhtaampana.

« Viimeksi muokattu: 06.12.2012, 13:18:07 kirjoittanut X70R »

hevonen

  • Vieras
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #28 : 06.12.2012, 14:25:06 »
En tiiä vaikuttaako tohon coolerin jäätymiseen mutta ite tein T-5:n viimasuojan maskiin eikä ole temppuillut.

Mulla on siis se ruutumaski(sama kai se mikä maski siellä on :P) ja siihen leikkasin halpakaupan retkipatjasta(se vihreä ohut) sopivan palan maskin takapuolelle, maalasin etupuolen mattamustalla siitä palasta ja "ompelin" sen mustilla nippareilla maskiin kiinni. Materiaaliksi valkkasin tämän niin ei välitä kosteudesta mitään ja muotoutuu hyvin.
Ei ole kovin paha kosmeettinen haitta näin talvella.

Viima pääsee vielä sieltä ala-aukoista mutta se menee lähinnä öljypohjan korkeudelle, toki jäähdyttimien alaosaankin.
Aattelin että ehkäisee huohotuksen jäätymismahdollisuutta ja sitä coolerin jäätymistä.
Ainakin rapiat -20 asteessa suoraan matka-ajoon lähtiessä mylly lämpee nopeemmin. :)
Flektiä en silti ole saanut pyörimään kun tuo lämppärin puhallus jäähdyttää konetta riittävästi sen moottoria ympäröivän kylmän ilman kanssa.
Viimasuoja on myös niin edessä että flekti saa kyllä tarvittaessa ilman sieltä maskin takaa, ylikuumenemista ei pääse tapahtumaan.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Käyttökunnostus
« Vastaus #29 : 06.12.2012, 23:12:25 »
Kiitoksia neuvoista!  :)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

 

KL-varaosat  Race.fi