Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 4.4 v8 AWD executive SE

  • 153 Vastauksia
  • 63149 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
S80 4.4 v8 AWD executive SE
« : 08.03.2013, 10:32:03 »
Jatkan tarinaa mihin edellinen päättyy

Joku aika sitten tuli hommailtua otsikon mukainen kulkine. Väri on Magi blue ja sisusta anthracite black. Alkujaan suomi auto ja palvellut ensimmäiset vuodet valtion kanslian edustusautona. Eli originaali suomi peli.
Tähän asti ei isompia mutoksia kuin V8 merkit poistettu. Ensiviikolla täytynee ottaa ylimääräiset katit pois joita tässä löytyy 2kpl. Kun lisäävät kulutus  ja vievät tehoa jonkin verran.Lastu viritys on ollut  mielessä myös kun reserviä on jätetty ilmeisesti vaihteiston takia koneestä käyttämättä. Vaihtoehtoinen Rica tai optimoiautosi.
Vanteet on kanssa mietinnössä että millaiset laittaisi. Tieten jos laittaisi 960:sen vantee tuohon niin olisi tarpeeksi härski ainakin. :D
« Viimeksi muokattu: 30.10.2015, 10:32:22 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #1 : 08.03.2013, 11:11:58 »
Minkä ikäinen auto? Ei muuta kuin softaa sisuksiin :).

Voisi 960 vanteet tulla aika paljon ulos. Niissä taisi ET olla lähellä nollaa ;D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #2 : 08.03.2013, 11:24:53 »
Mitähän ECU tykkää kun otat katit pois? Voipi olla alkaa herjaamaan jälkimmäinen lambda.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #3 : 08.03.2013, 11:25:55 »
^
Eikös senkin saa ohjelmoimalla pois ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #4 : 08.03.2013, 11:30:06 »
Joku aika sitten tuli hommailtua otsikon mukainen kulkine. Väri on Magi blue ja sisusta anthracite black. Alkujaan suomi auto ja palvellut ensimmäiset vuodet valtion kanslian edustusautona. Eli originaali suomi peli.
Tähän asti ei isompia mutoksia kuin V8 merkit poistettu. Ensiviikolla täytynee ottaa ylimääräiset katit pois joita tässä löytyy 2kpl. Kun lisäävät kulutus  ja vievät tehoa jonkin verran.Lastu viritys on ollut  mielessä myös kun reserviä on jätetty ilmeisesti vaihteiston takia koneestä käyttämättä. Vaihtoehtoinen Rica tai optimoiautosi.
Vanteet on kanssa mietinnössä että millaiset laittaisi. Tieten jos laittaisi 960:sen vantee tuohon niin olisi tarpeeksi härski ainakin. :D
Tuollainen peli on haaveissa, kun joskus rikastun :P
Vahailisin autoa vaan ja kuuntelisin V8 ääniä ;D
Paljonko noita on tehty!
Suomeen ei varmaankaan ole montaa myyty?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #5 : 08.03.2013, 12:07:14 »
Minkä ikäinen auto? Ei muuta kuin softaa sisuksiin :).

Voisi 960 vanteet tulla aika paljon ulos. Niissä taisi ET olla lähellä nollaa ;D
Mallivuosi 2007 ja käyttöön otto 2006 puolella.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #6 : 08.03.2013, 12:12:04 »
Mitähän ECU tykkää kun otat katit pois? Voipi olla alkaa herjaamaan jälkimmäinen lambda.
Tässä on kahdet katit peräkkäin joista takimmainen(t) ajattelin poistaa.. Valvonta lambda on ensimmäisen katin jälkeen. Ei siitä koodeja pitäisi tulla kun takimmaisen jälkeen ei ole mitään. Edellisessä autossa (bmw335i) oli samanlainen systeemi. Se meni hienosti päästöistä läpi ilman takakatteja.
Ilmeisesti täyttää jonkun tiukemman päästörajan mitä täällä ei mitata
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #7 : 08.03.2013, 12:53:47 »
Ahaa siinä on sellainen systeemi. No sitten ei pitäis herjata mitään :)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #8 : 08.03.2013, 13:44:20 »
Tässä on kahdet katit peräkkäin joista takimmainen(t) ajattelin poistaa.. Valvonta lambda on ensimmäisen katin jälkeen. Ei siitä koodeja pitäisi tulla kun takimmaisen jälkeen ei ole mitään. Edellisessä autossa (bmw335i) oli samanlainen systeemi. Se meni hienosti päästöistä läpi ilman takakatteja.
Ilmeisesti täyttää jonkun tiukemman päästörajan mitä täällä ei mitata
Juu, mul on tossa hitlerikulkineessa sama systeemi kuulemma, tosin siellä nelin kappalein kutakin, eli 8 kattia yhteensä :D

Itellä oli tällanen S80 V8 2007 kiikarissa pari vuotta sitten, mutta takki kääntyi kaverin suostuttelemana saksalaisen puoleen, kun sai samaan hintaan isomman auton jossa isompi kone ja about sama kulutus. :)

Kerro mielellään kokemuksia, miten toimii, onko vikaherkkä jne. Toi sakemanni ainakin on päästöjen suhteen vikaherkkä (Euro4), eli pieninkin imuvuoto tulee heti vikakoodi joko nakuttavasta pytystä tai laihasta seoksesta sylinteriryhmässä.

1M bimmeristä jota ajelin (ei oma) oli vetästy koko kattisysteemi (luulen et siel on 4 alunperin) veke, ja laitettu iso rööri. Ääni oli mun mielestä OK maantieajossakin, kaverit ei tykänny, eikä moottoriohjauskaan, vikavaloa tuli kokoajan ja muutenkin aika viritys oli koko auto alle 5tkm ja pari kuukautta vanhaks peliks (vaparifilsua jne). :D

Luulen että noi lisäkatit on jenkkien SULEV (SuperUltraLowEmissionVehicle) varten. Ilman noita täyttää kai vaan ULEV, eli euro4 vastaava. En nyt ihan 100% mee noista vannomaan. Lisäkatit poistaa kummiski vähä roskaa putkesta.

KUVIA KEHIIN! :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #9 : 08.03.2013, 13:46:02 »

Juu peijakas kuwia  ELK
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #10 : 08.03.2013, 13:47:01 »
kuinka paljon suurinpiirtein päästään 10L paremmalle puolelle kaupungissa? ::)
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #11 : 08.03.2013, 14:40:45 »
Juu, mul on tossa hitlerikulkineessa sama systeemi kuulemma, tosin siellä nelin kappalein kutakin, eli 8 kattia yhteensä :D

Itellä oli tällanen S80 V8 2007 kiikarissa pari vuotta sitten, mutta takki kääntyi kaverin suostuttelemana saksalaisen puoleen, kun sai samaan hintaan isomman auton jossa isompi kone ja about sama kulutus. :)

Kerro mielellään kokemuksia, miten toimii, onko vikaherkkä jne. Toi sakemanni ainakin on päästöjen suhteen vikaherkkä (Euro4), eli pieninkin imuvuoto tulee heti vikakoodi joko nakuttavasta pytystä tai laihasta seoksesta sylinteriryhmässä.

1M bimmeristä jota ajelin (ei oma) oli vetästy koko kattisysteemi (luulen et siel on 4 alunperin) veke, ja laitettu iso rööri. Ääni oli mun mielestä OK maantieajossakin, kaverit ei tykänny, eikä moottoriohjauskaan, vikavaloa tuli kokoajan ja muutenkin aika viritys oli koko auto alle 5tkm ja pari kuukautta vanhaks peliks (vaparifilsua jne). :D

Luulen että noi lisäkatit on jenkkien SULEV (SuperUltraLowEmissionVehicle) varten. Ilman noita täyttää kai vaan ULEV, eli euro4 vastaava. En nyt ihan 100% mee noista vannomaan. Lisäkatit poistaa kummiski vähä roskaa putkesta.

KUVIA KEHIIN! :)
Kerrotaan kokemuksia miten menee. Tällä hetkellä ei vielä ole kuin 2000km verran. BMW:n verrattuna niin hiljainen että siinä korva lepää. Matalat äänet loistavat poissa oloa vaikka alla nokia 7 nasta renkaat. Täytyy aukaista ikkuna jos haluaa rengas ääniä yhtään kuuluville. 89

335i  on samalla tekniikalla kuin tuo 1M. Samanlainen katti systeemi siellä.

Tulostutin listan autontiedoista merkkiliikkeestä ja maakoodi on suomi niin mietin että onko sitten kaikkialle samoilla päästörajoilla kun autot menee.

Pitää parikuvaa napsaista viikonlopun aikana.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #12 : 08.03.2013, 14:42:12 »
kuinka paljon suurinpiirtein päästään 10L paremmalle puolelle kaupungissa? ::)
Paljon riippuu kaasujalasta. On niin "tunnoton" menemään ettei huomaa kun tulee  kiihdyteltyä tarpeettomasti. sanoisinko että 12-18L väliin miten ajaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #13 : 09.03.2013, 01:02:03 »
Paljon riippuu kaasujalasta. On niin "tunnoton" menemään ettei huomaa kun tulee  kiihdyteltyä tarpeettomasti. sanoisinko että 12-18L väliin miten ajaa.
Eli samanverran kun vinokoneisella takapotkulla periaatteessa. :P

Samaa itteäkin vaivaa tuon oman kans, et on "tunnoton", eli herkästi polkaisee puolkaasua, ja sit saa jarrua antaa heti perään ku vauhti nousee. S90 kanssa ei ole samanlaista "ongelmaa"

Kerran naureskelin, kun audin mittarissa 12,3L keskikulutus poistumatta taajama-alueelta (ilmotettu 20,2) ja S90 ja painemobiililla pääsee niukin naukin tuollaisiin kulutuksiin samassa ajossa, vaikka 340 painaa puolet vähemmän, pelkkä takaveto, manuaalilootaki vielä ja kone iskutilavuudeltaan pitkälti alle puolet. :D

Näin se tekniikka kehittyy, ja hyvä niin. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: S80 4.4 v8
« Vastaus #14 : 09.03.2013, 08:29:45 »
Kerran naureskelin, kun audin mittarissa 12,3L keskikulutus poistumatta taajama-alueelta (ilmotettu 20,2) ja S90 ja painemobiililla pääsee niukin naukin tuollaisiin kulutuksiin samassa ajossa, vaikka 340 painaa puolet vähemmän, pelkkä takaveto, manuaalilootaki vielä ja kone iskutilavuudeltaan pitkälti alle puolet. :D
Taitaa nuo ilmoitetut kaupunkikulutukset olla mitattu semmoisella syklillä ettei monessakaan kaupungissa pääse siihen kuin ehkä pahimman ruuhkan aikaan. Pitäis aina ilmoittaa että missä tuon kaupunkikulutus on mitattu? Oma vie Oulussa ei-ruuhka-aikaan pyöriessä 13l ja samanlaista ajoa Kokkolan keskustassa niin kulutus on 10l.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo