KL-varaosat  Race.fi

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149214 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #45 : 22.06.2015, 06:27:19 »
Mikäs ruisku näissä on? Oletko miettinyt flexfuel-boksin hommaamista?

Se on tullut huomattua kyllä, että jo vakio vinokoneessakin viina muuttaa moottorin luonnetta sitkeämmäksi. Ajoin hiljattain B230F:ää joka oli alkoholisoitu, tuntui kuin moottorin tilavuus olisi kasvanut (vääntöä enemmän) vaikkei tehoa ollutkaan. Meni mäet nätisti eikä kiihdyttäminen vaatinut oikean jalan cha-cha-chata...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #46 : 22.06.2015, 06:43:40 »
Motronic 1.8
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #47 : 22.06.2015, 22:07:13 »
Meinasin ostaa pitempiä pultteja venttiilikannen hallittuun löysäämiseen irroituksessa mutta nehän onkin m7 kokoiset. Lähteäkkö etsimään M7 pultteja / kierretankoa vai rakennanko tulpanreikiin kiinnittyvän kiristysraudan? Saisihan sen tehtyä vanhoista sytytystulpista, kierretangosta ja kulmaraudasta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #48 : 22.06.2015, 22:14:57 »
6:sta ei oo kokemusta, mutta ainakaan 5:sen kanssa ei tarvinnut pahemmin kikkailla millään erikoiskaluilla kun aikoinaan niihin pariin romuun nostimia tuli vaihdettua.
Pultit auki ja muovivasaralla/vänkä raudalla auki ja pikkuhiljaa pulteilla tasasesti vetäen kasaan.
Liimaksi Volvolainen/510 Loctite, mutta onhan noita tosi harrastajat liimannu ihan jokkis-liimallakin.


Eikös jossain Tunturissa tai Raisussa ollu M7 pinnapultit pytyssä? Ehkä tekisin nyt vanhempana ja viisaampana  :2funny: semmosen tulpanreikäkalun.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #49 : 22.06.2015, 22:28:28 »
irtoo ja menee kiinni vakioillakin O0

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #50 : 22.06.2015, 22:40:09 »
Jaah, no kokeillaas niillä :).
Tuossa mulla on wurthin tiivisteliimaa jota eräs isompi autokorjaamo käyttää kaikissa moottoreissa. Golfin laitoin sillä kasaan ja vielä ainakin on ihan hyvin pitänyt :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #51 : 23.06.2015, 18:05:01 »
Nyt on motronic omaksunut etanoli seoksen niin hyvin että laitoin tankin täyteen. Täysi tankki 95:sta olisi maksanut noin 115€ mutta nyt täyttyi 95€:lla. 40l e85:sta ja loput bensiiniä hyvinkin tyhjään tankkiin

Nykiminen on loppunut täyskaasulla, kylmäkäynnistyksessä ei enää seilaa tyhjäkäynti ja kulkee erittäin kevyellä kaasun käytöllä :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #52 : 26.06.2015, 06:54:14 »
Keskuslukituksen kauko-ohjausta mietin. Autossa on Volvon guard alarm 1 mutta sen kaukosäädin on säpäleinä. Saisin purettua varaosa-autosta guard alarm 2:sen mutta se ei oikein toiminut silloin aikoinaan millään kaukosäätimellä.

Pitäisikö metsästää alkuperäinen kaukosäädin vai tilata ebaysta parilla kympillä uusi kauko-ohjaus järjestelmä jonka laittaa tuon guard alarmin tilalle. Alkuperäinen kaukosäädin on muutenkin ruma ;D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #53 : 16.07.2015, 12:53:40 »
Autotalli siivottu ja iso läjä osia odottaa vaihtoa.
-Kannentiiviste
-Venttiilinohjurien kumit
-Etupyörän laakeri
pakoputkesta ainakin viimeinen osa (kävin eilen purkamassa)
-Termostaatti
-Öljykorkin tiiviste
Ja jotain muutakin kai oli mut tehdääs nyt nämä.


Koneessa pyörii nyt STP engine flush vielä 5 minuuttia. Katsotaan millaista ihme ainetta se on.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #54 : 16.07.2015, 17:17:18 »
Alkuperäinen kaukosäädin on muutenkin ruma ;D.

Ei se ole ruma, se on käytännöllinen. Itselläni kaksi samanlaista radioaalloilla toimivaa 765:ssa.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #55 : 16.07.2015, 17:37:37 »
Näyttää joltain jälkikäteen ostetulta ;D. Pitäis tehdä uudet kuoret vanhaan säätimeen niin varmaan toimis :).

Nesteet tyhjennetty, pakosarja käännetty pois tieltä, jakopää purkua vaille valmis. Moniurahihnan kiristin rallattaa joten siihen toteutan laakerin vaihdon.

Takaäänenvaimennin olikin aika huvittava. Roikkuu rautalangalla ja puuttuu kiristinklemmari. Ruostunut pohjasta ulommainen pelti kokonaan pois. Keskiputki pitää tilata motonettiin (75€)

Aloitin suutinten irroittamista ja sitten pääsee klemmarit irroittamaan imusarjalta
Jatkuu myöhemmin :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #56 : 17.07.2015, 15:23:56 »


Imusarjan alla oleva pultti on kuin suoraan vag insinöörin suunnittelema. Melkein tunti meni ennenkuin sain sen löysättyä :D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 240masentaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #57 : 17.07.2015, 20:15:39 »
Yhdestä peugeotista muutaman tunnin painin jälkeen löin imusarjan paskaksi rautakangella kun ei tuntunut millään sopivan vääntämään torxia auki. Volvo ei kuitenkaan ilmeisesti vielä niin paha  ;D Sanoppas muuten tekikö tuolla Stp engine flushilla mitään vai onko pelkkää huuhaata, pitäs kahteen volvoon ölpät vaihtaa.  :) Onnea projektiin  :idiot2: :hello:
Volvo 240 -92

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #58 : 18.07.2015, 00:46:17 »
Ainakin öljy oli todella litkumaista minkä laskin ulos eikä kannessa ollut ollenkaan likaista. Kai se jotain on putsannutkin mutta hankala sanoa kun ei ole vertailukohdetta
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #59 : 20.07.2015, 14:04:25 »
Kansi irti. Ei se kannentiiviste vuotanutkaan öljyä. Venakoppa senkin edestä. Kannentiiviste on ehjä mutta aika kulahtaneen näköinen joten ei harmita vaihtaa.


Imuventtiilit on puhtaat, pakoventtiilien varret on kiiltävässä öljymönjässä. Sieltä ainakin ohjurikumit on vuotanu.
Sylintereissä ei ole kynnellä tuntuvaa kynnystä mutta hoonausjäljet ei ihan uuden veroiset ole.

Mitä raati sanoo 260tkm mittarilukemasta? Näyttääkö tuolta vai joko tällä on 400tkm rullattu?

Putsaan karstat ja laitan atf öljyä sylintereihin liuottamaan männänrenkaita. Huomenna koneistamoon vaihtamaan ohjurikumeja ja venttiilien kuntoa tutkimaan.

Jakopää on vaihdettu rullineen mutta vesipumpussa pieni välys ja tihkunut nestettä. Se pitää vaihtaa.
Ja kannen takapäässä olevan lämpöanturin liitin ei irronnut sovinnolla. Johdot meni poikki joten siitä yksi askare lisää.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2015, 14:07:11 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autoracing  KL-varaosat