Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #60 : 20.07.2015, 23:45:35 »

Skrap skrap skrap...
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #61 : 21.07.2015, 01:30:30 »
Tiivistepinnat raapattu puhtaiksi. Kokoan pesuun lähteviä osia laatikkoon.

Otin moniurahihnan kiristimestä laakerin irti.
Porataan niitit irti.


Ja halkaistaan rulla kahtia.
 

Laakeri on malliltaan 6203LH. Kasaus lyhyillä M5 ruuvieilla ja muttereilla. Aika helppo operaatio :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #62 : 21.07.2015, 16:46:14 »
3 ja 6 sylintereistä on atf valunut läpi yön aikana. Mutta niistä sain pienimmät ohivuodot (6% ja 15%).  ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #63 : 21.07.2015, 16:52:32 »
3 ja 6 sylintereistä on atf valunut läpi yön aikana. Mutta niistä sain pienimmät ohivuodot (6% ja 15%).  ???
Männänrengasvälit puhtaat kun muista karstasta tukossa?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #64 : 21.07.2015, 17:08:44 »
Tosiaan. Mitenkäs ne männänrenkaat taas toimikaan :hello:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #65 : 22.07.2015, 02:25:26 »
Nyt olisi helppoa laittaa lohkolämmitin talvea varten. Varaosa Volvossa on alkuperäinen lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin. Onko siitä mihinkään vai pitäisikö sijoittaa letkulämmittimeen?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #66 : 22.07.2015, 03:26:30 »
Nyt olisi helppoa laittaa lohkolämmitin talvea varten. Varaosa Volvossa on alkuperäinen lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin. Onko siitä mihinkään vai pitäisikö sijoittaa letkulämmittimeen?
Ite laittaisin letkulämmittimen. Ainakin mitä ite asentanut tarvike säteilylämmittimiä niin on asiakkaat ja myös kaverit valittanut, että ei meinaa lämmetä tai että säteilylämmittimen lämmitysaika on helvetin pitkä verrattuna normi lohkikseen.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #67 : 22.07.2015, 07:38:15 »
Mulla on tinakoneessa Defan letkulämppäri kytketty alavesiletkuun. Ei voi kehuskella liiasta tehosta.

Dieselissä mulla on kiinalainen kiertovesipumpullinen letkulämppäri kannen ja lämppärin kennon välissä. Viime talvena koeponnistin sen -23 C lämmössä. 40min eikä tarvinnut hehkua ollenkaan. Sitä voisin jopa kehua.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #68 : 22.07.2015, 09:02:27 »
Taidan tehdä nyt budjettiratkaisun ja laitan sen alkuperäisen lohkolämmittimen. 2h lämmitin golfiakin joka aamu vaikka siinä on letkulämmitin. Tämä ei sitä tarvitse sisätilojen takia kun lämpiää hetkessä käynnistyksen jälkeen mutta vähän raakaa touhua moottorin puolesta. Öljyä lämmittävä säteilijä olisi se paras.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #69 : 22.07.2015, 16:41:56 »
Päivä meni koneistamolla. Kaikki ohjurikumit oli kovia koppuroita mutta venttiilit ja ohjurit oikein hyvässä kunnossa.
Taso oikaistiin ja hydraulinostajat pumppasin tyhjäksi. Kaksi nostinta oli rikki eli ne vaihdan. Kannessa oli hieman kieroutta mutta 0.15mm oikaisu riitti.


Pesin samalla osia ja puristin nokkahihnan kiristimen kasaan. Huomenna hakemaan pikku nippeleitä.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2015, 02:15:33 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. Kysymys kaasuläpästä?
« Vastaus #70 : 22.07.2015, 20:34:25 »
Kaasuläpässä on muovinen kuristin jonka takia pintakaasulla vain toinen puoli läpästä aukeaa. Ymmärrän kyllä idean eli pehmeämpi käytös pintakaasulla, mutta onko siinä jotain tehoa/ vääntöä vähentävää vaikutusta? Ja onko kaikissa 2.5 koneissa samanlainen?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #71 : 23.07.2015, 21:06:15 »
Osien keruupäivä.
IKH:lta:
- 6203 laakeri moniurahihnan kiristimeen
- klemmarit imusarjaan ja muutamaan letkuun joissa kertakäyttö pannat.

Sinisen tiskiltä:
- Termostaatti
- 2kpl öljykorkin tiivisteitä. Toisen laitoin isän 940:iin.

Omalta romupihalta:
Meinasin ottaa kaksi hydrauli nostinta puretusta 10v 850:n koneesta mut siinä olikin nostimet isommalla halkaisijalla. Joten työkalut esille ja tunnin jälkeen näytti tältä.


Kiertokanki vikaisesta 960:stä ehjiä nostimia, moniurahihnan ohjainrulla, ehjä sähköturbo (turha päästöjä alentava puhallin mut saa sekin toimia), kuristamaton kaasuläppä, ehjä liitin veden lämpöanturiin ja pari ehjää alipaineletkua.

Motonetistä:
-Pakoputki katin ja äänenvaimentimen väliin
-kannatinpanta ja kumit
-skf vesipumppu. Vanhassa pieni välys ja tihkuu nestettä.
-astelevy momenttiavaimeen.

Jospa nyt olisi kaikki.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #72 : 23.07.2015, 21:29:24 »
Ei se varsinaisesti nyt ihan ehkä kuristin ole. Avaas läppä täysin selälleen, niin huomaat sen funktion.  :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #73 : 23.07.2015, 21:36:49 »
Juu ei. Mietin sopivaa sanaa sille ;D.
Tuskin puolen kaasun jälkeen mitään vaikuttaa mut huvittaa kokeilla minkälainen ero noilla on kaasutuntumassa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #74 : 24.07.2015, 02:06:43 »
Sylinterit ja männät putsasin. Kaikista sylintereistä valahti tänään atf läpi kertaheitolla :). Mäntien päällä oli paksu karsta kerros joten ne rapsuttelin puhtaaksi.
 Lämpöanturin johtoihin juotin uuden liittimen.
 Suuttimien o-renkaat uusin. Vanhoissa olikin pieniä halkeamia.
 Imusarja on konehuoneessa valmiina. Laitoin vielä vanhalla kaasuläpällä. Kokeilen uutta kun testilenkki on ajettu.
 Kanteen ruuvasin osia kiinni ja ja ja...

Vesipumpun otin sittenkin väärän. Olikin kapeammalle 23mm hihnalle. Huomenna hakemaan 28mm hihnalle sopiva.

Moniurahihnan kiristimeen laitoin uuden laakerin. Vielä on ruuvit laittamatta kun nappasin näköjään M4 muttereita M5:sten sijasta :facepalm:

Nokka-akselien stefat pitäisi vaihtaa eli nokkapyörät pitää käyttää irti. Vissiin kannattaa vain merkitä hyvin, pyörät pois, venakoppa kiinni ja lopuksi hihnapyörät takaisin?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

KL-varaosat  Race.fi