näköjään maaliskuussa viimeks päivittäny...
mutta on tässä melkein vuodenaikana tapahtunutkin jotain
keväällä tuli avattua takajarrusatulat,vauhdoin tiivistesarjat ja maalasin punaiseksi. tästä operaatiosta ei kuitenkaan ole kuvia
Autoon tuli myös asennettua sähköikkunat+sähköpeilit
sitten olikin jo kevät, ja volvon laitoin ulos
tässä vaiheessa sisusta vaihtui beigeen. Ostin Beigen sisustan, koska sähköikkunoiden kahvat olivat beiget:
Sitten olikin vuorossa pakoputken vaihto, vaihdoin alusta loppuun tarvike putkeen (juu tiedän, kaduttaa vieläkin, olisi pitänyt ostaa kunnon putkisto kerralla)
Keväälläsitten huhtikuun lopussa varasin ajan katsastukseen vuoden rakentelun jälkeen. Päivää ennen katsastusta huomasin, että rattiakselissa on vikaa. No ei muuta kuin rattiakseli virtalukkoineen vaihtoon. osat sain onneksi pihassa lojuneesta varaosa-autosta. Samalla vaihdoin myös ovien lukot, jotta yksi ja sama avain sopisi myös oviin.
Seuraavana päivänä sitten leimalle kello 4 illalla, katsastus mies päästi auton leimasta läpi ekalla näyttämällä, päivän parhaaksi sitä vielä kehui
sitten tulikin otettua kuva autosta ostaessa ja vuoden rakentelun tuloksesta
15.05.201030.04.2011sitten joskus heinäkuun aikaan maalasin sivupeilit korinväriin:
Elokuussa purin kuskin retkahtaneen penkin, ja sehän oli homeessa
olin siis ostanut homeisen sisustan keväällä, kesän ihmettelinkin kun autossa välillä haiskahti pahalle. No, enpä tuosta beigestä sisustasta paljoa mitään maksanutkaan.
Beige sisusta lensi romuauton kyytiin joka lähti jo stenalle.
Sitten laitoinkin Volvolandiaan ostoilmoituksen Mustasta sisustasta. Samana iltana tulikin soitto että olisi yksi ¨kohtalaisen¨ kuntoinen musta sisusta 89-vuoden 244 volvosta. Pakkohan sitä oli mennä katsomaan ja myyjä ehkä hiukan vähätteli, sisusta oli lähestulkoon priima
Sitten alkoikin 4 ovisen volvon sovittelu 2 oviseen, Beiget ovipahvit olivat onneksi vielä hajuttomat ja ehjät, joten ne maalasin vinyylisprayllä mustaksi, on muuten hyvin pysynyt tuo maali. takapenkki+lattiamatot+hattuhylly kävi autoon suoraan paikalleen. Etupenkit rakennettiin veljen kanssa siten että siinä on vanhemman mallin alaosa ja uudemman mallin yläosa johon viritelty penkin ¨kipin¨ mekanismi. muutos onnistui omasta mielestä hyvin,
sitten tulikin elokuun lopussa snowcap ja etulippa maalattua korinväriin, pari huonoa kuvaa
Seuraavaksi volvo menikin takaisin talliin ja alkoi Automaattivaihteiston asennus, Autoonhan tuli AW-71. Edustusautoissahan on automaatti
Viikko siinä lootan vaihdossa meni, johtuen siitä että piti amiksessa käydä ja kerkesin flunssassakin makailemaan.
Loppujen lopuksi vaihteiston vaihto onnistui hyvin.
Video auton testistä:
Tämän jälkeen ostin volvoon uudet vanteet, VOLVO SCORPIUS, oli vanteen nimi. Omasta mielestäni oikein tyyliinsopivat.
muutama kuva volvosta tämänhetkisessä kuosissa:
Muutama ongelma tuosta automaatinvaihdosta sitten koitui;
-en saanut nopeustietoa, koska vaihteistossa ei ollut mittarinpyörittäjää
-ylivaihteen johdot puuttuivat
Sitten oli vielä sellainen ongelma että valojen automatiikka puuttui.
Otin siis varaosa-autosta (245 Classic -93) johtosarjat,kojelaudan,mittariston ym. hilppeet ja vaihdoin ne tähän
vanha johtosarja myttynä tallin lattialla:
tuleva johtosarja levitettynä tallin lattialle(hyvin muuten peilaa volvojen kyljet tässä kuvassa):
kasaanpäin menossa:
Nykyään auto on kasassa taas, mutta ei ole tullut otettua kuvaa valmiina. Seuraavaksi pitäisi Taka-akseli vaihtaa sellaiseen, jossa on tuo nopeusmittarin anturi.
Johtosarjan vaihdolla poistui kaikki ongelmat, Sain valojen automatiikan, Ylivaihteen sain toimintaan ja saan nopeustiedon kunhan vaihdan taka-akselin.
Tässä nyt yritin muistella mitä kaikkea tapahtunut, voi olla vähän sekava teksti, kun tuolta toiselta foorumilta luin ja sitten yritin tiivistää tähän vähän tekstejä että tätä olisi helpompi lukea