Autoracing  KL-varaosat

mikä ahdin

  • 209 Vastauksia
  • 100744 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #90 : 04.01.2012, 01:29:10 »
Luulis Harisen osaavan säätää tuollaisia..
Kaikki muuhan on aina kunnossa paitsi se osa, joka on helpoin vaihtaa  :hello:

Paljo siinä vinopannussa oli rundit ja muut speksit?

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #91 : 04.01.2012, 12:49:45 »
Luulis Harisen osaavan säätää tuollaisia..
Jos ei autossa oo ollu Hessua niin enpä tiedä si osaako... ::)
S60 T5

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #92 : 04.01.2012, 12:52:09 »
Jos ei autossa oo ollu Hessua niin enpä tiedä si osaako... ::)

Ei kai Hariselle huvikseen mennä. Hestec siellä nimenomaan majailee.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #93 : 04.01.2012, 13:12:42 »
Ei kai Hariselle huvikseen mennä. Hestec siellä nimenomaan majailee.
Niin sitä mä tossa tarkotinkin että osaa kyllä hessu homat hyvin mut esim custom softat on auton omaan ecuun sitä ja tätä. esim jos tarvii matalapaine v40:n ohjelmointiin 2 päivää aikaa niin moro...
S60 T5

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #94 : 04.01.2012, 22:28:39 »
Kaikki muuhan on aina kunnossa paitsi se osa, joka on helpoin vaihtaa  :hello:

Paljo siinä vinopannussa oli rundit ja muut speksit?

Teho 260kw / 5700rpm ja vääntöä 460nm / 5300rpm.

Mitä speksejä haluat? Näistä voisi yhden ihmisiän kirjoittaa :)

EVO8

  • Vieras
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #95 : 04.01.2012, 22:31:32 »
Oliko portti pesässä vai sarjassa?

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #96 : 04.01.2012, 22:44:23 »
Sarjassa.

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #97 : 04.01.2012, 23:29:39 »
Teho 260kw / 5700rpm ja vääntöä 460nm / 5300rpm.

Mitä speksejä haluat? Näistä voisi yhden ihmisiän kirjoittaa :)
Jos vääntöhuippu on 5300 ja huipputeho 5700, niin nokkapolitiikan puolesta vetäviä voisi nostaa vaikka 1500rpm ja laskea ahtoja rpm mukaan.
Mimmoset ennakot siellä on? Ja mitä kaikkea sille on tehty, että huippuvääntö on saatu noin ylös noin vähän kiertävässä pannussa?

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #98 : 04.01.2012, 23:44:29 »
Tuollanen 350hv tulee pienemmälläkin ahtimella tosta moottorista, saa jopa vanhalla T3/4 sekotuksellakin.
HX35:n kokonen ahdin riittää paljonkin isommille tehoille.
Holset siellä lukee..

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #99 : 05.01.2012, 00:56:34 »
Tuollanen 350hv tulee pienemmälläkin ahtimella tosta moottorista, saa jopa vanhalla T3/4 sekotuksellakin.
HX35:n kokonen ahdin riittää paljonkin isommille tehoille.

Saisiko tähän topikkiin lisätietoja?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14161.0

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #100 : 05.01.2012, 01:16:48 »
Jos vääntöhuippu on 5300 ja huipputeho 5700, niin nokkapolitiikan puolesta vetäviä voisi nostaa vaikka 1500rpm ja laskea ahtoja rpm mukaan.
Mimmoset ennakot siellä on? Ja mitä kaikkea sille on tehty, että huippuvääntö on saatu noin ylös noin vähän kiertävässä pannussa?

Kierroksia ei ollut järkeä nostaa kun teho ja vääntö laski. Kyllä sitä aina 7000 kierrokseen kierrätettiin.

Ennakoista en osaa sanoa, mutta Harisen säätämänä uskoisi, että kyllä ne siellä ns. "oikealla" suunnalla oli.

Lyhyesti sanottuna 405-kansi, K-nokka, tuplajouset.

2.3L-kellari h-profiileilla ja 8.7-puristuksilla, peltisarja, 3,5" putki, iso cooleri, lh-imusarja + läppä, 900cc-suuttimet jne.


Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #101 : 07.01.2012, 22:01:46 »
Mitä ootte mieltä noista kinuski ahtimista? Ku tosiaan ei oo tarkotus tehdä mtn superturboa tosta 240:stä vaan se 200 hp on tavote. Toi T3/T4 on osoittautunut ehkä parhaaksi vaihtoehdoksi..

Speksit/tekstit kopioitu myynti-ilmotuksista. Molemmissa integroitu hukkaportti ja toi One Part tyyppi ilmotti viel et siin on öljyjäähdytys..

Waline merkkinen ahdin; imusiipi 52mm pakosiipi 53mm AR 0,63.

One Part niminen sivusto..?  T3/T4; Imupuoli 52mm,paine 70mm, Komp A/R 0,50 Pako A/R 0,63

Mitään kokemuksia noista kinukeista, kestääkö ne käyttöautokäytössä ees muutaman vuoden vai häviääkö pahasti aidolle Garrettille? ?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #102 : 07.01.2012, 22:31:19 »
Mitä ootte mieltä noista kinuski ahtimista? Ku tosiaan ei oo tarkotus tehdä mtn superturboa tosta 240:stä vaan se 200 hp on tavote.

Noille tehoille piisaa vakio TO3:kin.

Mitsun 15g, 16T olis juuri passeli tuohon tavoitteeseen. Herää aikaisin ja piisaa hyvin noille tavoitteille.

Itse laittaisin ennemmin aidon Japanialaisen, kuin Kiinalaisen.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #103 : 08.01.2012, 10:58:38 »
DNSF noita yks testaili, kerta veto paineen puolelle ja homma oli selvä.. kesto oli siis auto käynnissä ~15min.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #104 : 08.01.2012, 11:01:20 »
Toisaalta täällä foorumillakin kirjottelevalla Ari E:llä on kiinaturbo ollu
jonnin aikaa kii, ja saannu huolella sikaa sekin auto eikä mitään ole valittanu
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Elekma  Autoracing