Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => D24 => Aiheen aloitti: räkänokka - 27.11.2011, 15:44:11

Otsikko: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
Kirjoitti: räkänokka - 27.11.2011, 15:44:11
D24 Kannesta kyselisin kun tuli mieleen.
Osaisikohan joku guru kertoa onko viisasta lähteä muokkaamaan kanavia isommiksi ?
Löytyykö keneltäkään halkaistua kantta tai kuvaa josta saisi osviittaa miltä kanavat näyttävät alunperin ?
Onko kukaan työstänyt deekun kantta parempien virtausten toivossa ?
Otsikko: Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
Kirjoitti: SanttuM - 27.11.2011, 18:45:03
Ihan hirveesti kai tuota ei kannata kairailla,
ainakaan jos vakiosarjoja käyttää, meinaan kun esim pakosarja ei oo kovin suuri tilavuudeltaan..

Seetien juuressa on ainakin ne kamalat pykälät jotka poistamalla virtaus taatusti paranee.
Ja sitte ne kanavat kannattaa tietenkin kohdistaa niihin sarjoihin ettei niihin jää pykälää.

Korjatkaa joku viisaampi (lue guru) jos olen pahastikin väärässä

Joo ja en ole mikään guru.



Otsikko: Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
Kirjoitti: AtAi - 25.12.2011, 12:50:54
D24 Kannesta kyselisin kun tuli mieleen.
Osaisikohan joku guru kertoa onko viisasta lähteä muokkaamaan kanavia isommiksi ?
Löytyykö keneltäkään halkaistua kantta tai kuvaa josta saisi osviittaa miltä kanavat näyttävät alunperin ?
Onko kukaan työstänyt deekun kantta parempien virtausten toivossa ?
Mä epäilen että saat varmaan ilmaseks joltain rikkonaisen kannen kun laitat otetaan vastaan ilmoituksen tonne kierrätysosioon.

Noita hajoo sen verta usein. Siitä sitten voit askarrella itsellesi kanavakuvan.
Otsikko: Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
Kirjoitti: völvötin - 10.02.2013, 22:08:45
päivitystä tähänkin aiheeseen.

itse joskus muinoin törmäsin kans tohon kanavien avartamis juttuun ja jos en väärässä ole kanavia saa suurentaa ainakin sen verran että kun laittaa imu tai pako sarjantiivisteen paikoilleen niin sinne jää reunoille ehkä n. 0,5-1,0mm varaa ottaa pois. youtubessa tais olla joku videokin kyseisestä konstista.

korjatkaa joku viisaampi jos kirjottelen aivan mitä sattuu :D
Otsikko: Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
Kirjoitti: J_Lanttola - 17.02.2013, 14:56:12
Melkeen vois sanoa että ei niitä ainakaan paljon huonommaksi saa varmaan  :idiot2:
Itse kohdistin kanavat ja hioin ne santun mainitsemat pykälät seetien juuresta tasaiseksi, muuten en tohtinut koskea. Vaikutuksesta tosin ei ole mitään käsitystä kun ei ole penkitelty ennen kansitöitä.
Kaipa tuohon osaisi joku kansipaja tai dieselguru sanoa jotain, mutta epäilisin ainakin että eskaridieselin kansihommat eroavat kuitenkin jonkun verran bensavekottimien vastaavista, eli mitään radikaaleja muutoksia tuskin kannattaa mennä tekemään.
Otsikko: Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
Kirjoitti: Hannu_264 - 14.04.2014, 09:33:20
Samalla tavalla se virtaus toimii dsl kun bensakkin, mutta overlappia ei käytännössä ole.

Pari D24 kantta olen "siistinyt", pykälien poisto + virsikirjalla valukarheudet sisältä pois. Toiseen noista muokkasin hieman myös imuventtiilejä, apukulma venttiiliin ja seetiin. Pakokanavaan koskin myös venttiilimaljaan sekä kattoon ohjurin kohdalle. Tarkoitus helpottaa ulosvirtausta. Eipä ole tullut dynotetuksi miten paljon auttaa.

Hydraulisilla painimilla oleva kansi taisi olla parempi noiden kanavien osalta? Muistankohan nyt oikein...

Otsikko: Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
Kirjoitti: Jusbo - 12.05.2014, 00:54:56
tiivisteet paikolleen ja vähä suihkasee maalia päälle nii tietää miten kohistaa kanavat oikeen sarjoille :) dremeliä kehiin ja pyöristää kaikki terävät valuvirheet joita ainaki mun tehasuudesta kannesta löyty ihan moninkertasesti verrattuna kanteen missä luki vw  :idiot2: Eikö dieselissä saa periaatteessa vetää imukanavat aivan kiiltäviksi kun eihän siellä kulje kun ilma (ja öljy eheh) niin ei tarvi pyörteilemisestä ja pisaroitumisesta huolehtia.. Ite vedin suhtkoht kiiltäviksi asti, josta saattaa löytyä kuvia tuolta rojektitopikista :D