Futurez  Kulkukoira

D24 Kansi ja kanavan muotoilut

  • 6 Vastauksia
  • 6368 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
D24 Kansi ja kanavan muotoilut
« : 27.11.2011, 15:44:11 »
D24 Kannesta kyselisin kun tuli mieleen.
Osaisikohan joku guru kertoa onko viisasta lähteä muokkaamaan kanavia isommiksi ?
Löytyykö keneltäkään halkaistua kantta tai kuvaa josta saisi osviittaa miltä kanavat näyttävät alunperin ?
Onko kukaan työstänyt deekun kantta parempien virtausten toivossa ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
« Vastaus #1 : 27.11.2011, 18:45:03 »
Ihan hirveesti kai tuota ei kannata kairailla,
ainakaan jos vakiosarjoja käyttää, meinaan kun esim pakosarja ei oo kovin suuri tilavuudeltaan..

Seetien juuressa on ainakin ne kamalat pykälät jotka poistamalla virtaus taatusti paranee.
Ja sitte ne kanavat kannattaa tietenkin kohdistaa niihin sarjoihin ettei niihin jää pykälää.

Korjatkaa joku viisaampi (lue guru) jos olen pahastikin väärässä

Joo ja en ole mikään guru.



« Viimeksi muokattu: 28.11.2011, 09:11:12 kirjoittanut SanttuM »
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
« Vastaus #2 : 25.12.2011, 12:50:54 »
D24 Kannesta kyselisin kun tuli mieleen.
Osaisikohan joku guru kertoa onko viisasta lähteä muokkaamaan kanavia isommiksi ?
Löytyykö keneltäkään halkaistua kantta tai kuvaa josta saisi osviittaa miltä kanavat näyttävät alunperin ?
Onko kukaan työstänyt deekun kantta parempien virtausten toivossa ?
Mä epäilen että saat varmaan ilmaseks joltain rikkonaisen kannen kun laitat otetaan vastaan ilmoituksen tonne kierrätysosioon.

Noita hajoo sen verta usein. Siitä sitten voit askarrella itsellesi kanavakuvan.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa völvötin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
« Vastaus #3 : 10.02.2013, 22:08:45 »
päivitystä tähänkin aiheeseen.

itse joskus muinoin törmäsin kans tohon kanavien avartamis juttuun ja jos en väärässä ole kanavia saa suurentaa ainakin sen verran että kun laittaa imu tai pako sarjantiivisteen paikoilleen niin sinne jää reunoille ehkä n. 0,5-1,0mm varaa ottaa pois. youtubessa tais olla joku videokin kyseisestä konstista.

korjatkaa joku viisaampi jos kirjottelen aivan mitä sattuu :D

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
« Vastaus #4 : 17.02.2013, 14:56:12 »
Melkeen vois sanoa että ei niitä ainakaan paljon huonommaksi saa varmaan  :idiot2:
Itse kohdistin kanavat ja hioin ne santun mainitsemat pykälät seetien juuresta tasaiseksi, muuten en tohtinut koskea. Vaikutuksesta tosin ei ole mitään käsitystä kun ei ole penkitelty ennen kansitöitä.
Kaipa tuohon osaisi joku kansipaja tai dieselguru sanoa jotain, mutta epäilisin ainakin että eskaridieselin kansihommat eroavat kuitenkin jonkun verran bensavekottimien vastaavista, eli mitään radikaaleja muutoksia tuskin kannattaa mennä tekemään.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
« Vastaus #5 : 14.04.2014, 09:33:20 »
Samalla tavalla se virtaus toimii dsl kun bensakkin, mutta overlappia ei käytännössä ole.

Pari D24 kantta olen "siistinyt", pykälien poisto + virsikirjalla valukarheudet sisältä pois. Toiseen noista muokkasin hieman myös imuventtiilejä, apukulma venttiiliin ja seetiin. Pakokanavaan koskin myös venttiilimaljaan sekä kattoon ohjurin kohdalle. Tarkoitus helpottaa ulosvirtausta. Eipä ole tullut dynotetuksi miten paljon auttaa.

Hydraulisilla painimilla oleva kansi taisi olla parempi noiden kanavien osalta? Muistankohan nyt oikein...


Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: D24 Kansi ja kanavan muotoilut
« Vastaus #6 : 12.05.2014, 00:54:56 »
tiivisteet paikolleen ja vähä suihkasee maalia päälle nii tietää miten kohistaa kanavat oikeen sarjoille :) dremeliä kehiin ja pyöristää kaikki terävät valuvirheet joita ainaki mun tehasuudesta kannesta löyty ihan moninkertasesti verrattuna kanteen missä luki vw  :idiot2: Eikö dieselissä saa periaatteessa vetää imukanavat aivan kiiltäviksi kun eihän siellä kulje kun ilma (ja öljy eheh) niin ei tarvi pyörteilemisestä ja pisaroitumisesta huolehtia.. Ite vedin suhtkoht kiiltäviksi asti, josta saattaa löytyä kuvia tuolta rojektitopikista :D
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

 

Futurez  Kulkukoira