Race.fi  Puotilan autokorjaamo

v90 käsijarru

  • 9 Vastauksia
  • 6384 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa elmo57

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
v90 käsijarru
« : 18.12.2020, 12:40:24 »
v90 käsijarru ilmoittaa "seisontajarru ei kokonaan vapautettu" ja oikea takapyörä jumissa. Missä voisi olla vika?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2708
Vs: v90 käsijarru
« Vastaus #1 : 18.12.2020, 13:49:40 »
Tarkista jarrulle menevät kaapelit pyörän ripustuksen lähistöltä. Kaapelin reititys on huono ja piuhat saattavat katketa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa elmo57

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: v90 käsijarru
« Vastaus #2 : 18.12.2020, 16:58:52 »
Vika oli katkenneessa johdossa, onneksi ei isompaa vikaa.

Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: v90 käsijarru
« Vastaus #3 : 21.12.2020, 11:52:10 »
Oma V90 odottaa korjausaikaa saman ongelman vuoksi, johdoissa todettu vikaa sekä oikealla että vasemmalla.

Mun autossani auttanut seuraava temppu, jos käsijarru on mennyt päälle eikä vapautus onnistunut:
"You can reset the module my pulling up on the parking brake switch and holding it up as you start the engine. ”

Poissa lotja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: v90 käsijarru
« Vastaus #4 : 16.01.2021, 18:16:48 »
Mulla V90 herjannu jo vuoden ja noin 25000km että "seisontajarru vaatii huollon" ilmoitus tulee vain märällä kelillä. Mitään käytännön ongelmia ei ole aiheuttanut. Huollossa testeri näyttää vikaa vasemman takapyörän jarrussa. Toistaiseksi en ole tehnyt mitään. Ehkä pitäs vaihtaa johtosarja mut Suomalaisena jäärämä vaihdan vasta sit kun olen jossain jumissa todnnäköisesti vielä kaukana kotoa. Onko näissä jotain anturivikaa vai yleensä se vakio johtosarja poikki vika? 

Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: v90 käsijarru
« Vastaus #5 : 19.01.2021, 18:34:00 »
Mulla V90 herjannu jo vuoden ja noin 25000km että "seisontajarru vaatii huollon" ilmoitus tulee vain märällä kelillä. Mitään käytännön ongelmia ei ole aiheuttanut. Huollossa testeri näyttää vikaa vasemman takapyörän jarrussa. Toistaiseksi en ole tehnyt mitään. Ehkä pitäs vaihtaa johtosarja mut Suomalaisena jäärämä vaihdan vasta sit kun olen jossain jumissa todnnäköisesti vielä kaukana kotoa. Onko näissä jotain anturivikaa vai yleensä se vakio johtosarja poikki vika?

Mulla meni johtosarjojen lisäksi vaihtoon toiselta puolelta jarrusatula ja käsijarrun toimilaite. Oli vuotanut jarrunestettä tuon toimilaitteen päälle. Vika oli sellainen, että sähköinen käsijarru jäi jumiin.

Poissa Häjy71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: v90 käsijarru
« Vastaus #6 : 20.01.2021, 09:46:54 »
Mulla meni johtosarjojen lisäksi vaihtoon toiselta puolelta jarrusatula ja käsijarrun toimilaite. Oli vuotanut jarrunestettä tuon toimilaitteen päälle. Vika oli sellainen, että sähköinen käsijarru jäi jumiin.

Sama juttu myös minulla, johtojen lisäksi myös kuskin puoleinen jarrusatula vaihtoon vuodon takia. Huomattiin jarruhuollon yhteydessä. Volvon piikkiin meni tämä, vaikka takuuaika oli loppunut jo melkein 2 vuotta sitten.

Myös jäätymistaipumusta olen jarruissa huomannut kovilla pakkaisilla; lumipölly sulaa levyille ja aamulla lähtiessä ei palat irtoa levystä eikä pyörä pyöri. Sulattelulla lähtee taas pyörä pyörimään.
V90 D4 Momentum -17
V60 D3 Summum -13, S60 D3 Momentum -11
ex V70 2.4D Summum -08
ex V70 D5 Kinetic -05

Poissa Oxtar_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v90 käsijarru
« Vastaus #7 : 04.02.2023, 21:23:11 »
v90 käsijarru ilmoittaa "seisontajarru ei kokonaan vapautettu" ja oikea takapyörä jumissa. Missä voisi olla vika?


Avataanpa vanhaa ketjua samasta aiheesta.

Tänään täsmälleen samat oireet varoittamatta kertaakaan aiemmin, mutta erona vasen takapyörä täydelliseen jumiin.

Auto meni jo vakuutuksen piikkiin lavetilla Autosalvan pihaan niin kuinkahan monen sadan remonttia tässä saa taas odottaa. Auto kuitenkin jo 6 vuotta vanha ja vajaa 200tkm mittarissa, joten tuskin tulee menemään Volvon piikkiin enää.

Itse en parkkipaikalla ulkona päässyt tutkimaan mitään.
V70 D2 R-Design -12

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: v90 käsijarru
« Vastaus #8 : 05.02.2023, 15:44:54 »
Enpä nyt muista hintaa ulkoa, mutta veikkaisin kuskin puolen johtosarjaa, tyyppivika.
Huonolla säkällä lisäksi myös mekaanisia osia kuten aiemmissa vastauksissa.

Poissa Oxtar_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v90 käsijarru
« Vastaus #9 : 06.02.2023, 19:53:47 »
Laitetaanpa tänne hinta muistiin, jos joku muukin joskus etsii.

Johtosarja sisältäen molemmat puolet töineen 500 €, Autosalpa Hämeenlinna.
V70 D2 R-Design -12

 

Futurez  Kulkukoira