Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Kimbe__ - 02.03.2019, 15:25:29
-
Hei!
Jakopääremontin jälkeen auto toimi normaalisti kunnes käytin kerran paikallaan ollessa pikaisesti kovemmilla kierroksilla jolloin alkoi kova tärinä ja hytkyminen.
Kone ei enää tämän jälkeen sitten enää käynnistynyt. Arvelin että jako olisi hypännyt yms.
Jakopää on nyt tarkistettu pariin otteeseen ja todettu että siinä ei ole mtn vikaa. Tämän jälkeen todettiin että diesel linjassa näkyy muutamia ilmakuplia jotenka suodatin vaihtoon ->
Nyt sitten aivan helvetinmoinen ongelma saada tuota ilmattua. On koitettu käsikäyttöistä pumppua, sähköistä öljypumppua sekä nyt paineilma käyttöistä ilmaustyökalua.
Ei vaan tule mitään pumpusta mitään läpi >:(
Voiko tuo pumppu hajota niin ettei päästäisi mitään läpi vai teenkö nyt jotain väärin?
ilmausta olen siis yrittänyt imemällä tuosta vihreästä liittimestä (kuva otettu netistä)
(https://i.ibb.co/w0Z3BcT/ilmaus.jpg) (https://ibb.co/w0Z3BcT)
-
On aika yleistä siirtopumpun hajoaminen, jos tässä se korkeapumppu missä mekaaninen siirtopumppu.
Jos siellä linjassa kulkee ilmaa niin noissa vuotaa noi kotelot (varmaan 15kpl niitä vaihtanu) siitä musta/vihreän liittimen pinneistä. Kannattaa vaihtaa koko kotelo.
Jos pumppu täynnä ilmaa niin joutuu imemään ja starttaamaan samalla, mutta oireet viittaisi siirtopumppuun. Samalla kikalla saa sen testattua ja saatua käyntiin.
-
Onkos jollain valmiiksi tiedossa varaosanumeroita tai vielä paremmin mittoja/tyyppiä noille pa-putkien pikaliittimien tiivisteille?
Löytynee pösö/patonki/voorti tiskiltä samat?
-
o-rengaslajitelmasta löytyi sopivat. En muista kokoa, mut ihan sarja mis on 3-12mm o-renkaita.
-
o-rengaslajitelmasta löytyi sopivat. En muista kokoa, mut ihan sarja mis on 3-12mm o-renkaita.
Tjaa tavan "musta" o-rengaslajitelma löytyy iteltäki hyllystä plus joitain erikoisempia kokoja/materiaaleja. Jostain oli jäänyt mielikuva, jotta olis erikoisempia rinkuloita, ajatus saattaa olla peruja bensa vehkeitten rassauksesta ja etanolin/öljyjen kestosta.
Pitääpä perehtyä aiheeseen tarkemmin seuraavassa suodattimen vaihdossa kelien lämmetessä...
-
On aika yleistä siirtopumpun hajoaminen, jos tässä se korkeapumppu missä mekaaninen siirtopumppu.
Jos siellä linjassa kulkee ilmaa niin noissa vuotaa noi kotelot (varmaan 15kpl niitä vaihtanu) siitä musta/vihreän liittimen pinneistä. Kannattaa vaihtaa koko kotelo.
Jos pumppu täynnä ilmaa niin joutuu imemään ja starttaamaan samalla, mutta oireet viittaisi siirtopumppuun. Samalla kikalla saa sen testattua ja saatua käyntiin.
Onko siirtopumppu korkeapainepunpun yhteydessä vai mistä mahtaa löytyä, sekä rele tälle?