Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volB230ET - 04.02.2012, 21:01:46
-
juu eli 850 volvon tyhjäkynti seilaa reilun tonnin ja kahen välillä jatkuvasti (kaverin auto) eli haki tuon auton ja koitti vakionopeudensäädintä ja ei toiminut. sen jälkeen alkoi seilata tyhjäkäyntiä. välillä kone ruimasee välillä enemmänki jenkaa ku tuon kahen tonnin yli. missä vika? kaikki sulakkeet käyty läpi ja kaikki ehjiä eikä vaikuttanu vaikka otti kruisen sulakkeen pois ja koitti käyntiin. sama homma edelleen seilaa"/
-
Olisko kaasuläppäkotelo likainen tai tyhjäkäyntimoottori
-
Jos se on -95 tai alle, lukekaa vikakoodit konehuoneesta. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0
Tuo seilaus viittaa imuvuotoon tai kaasuläppäkytkimen vikaan. Koska vika ilmeni cruisea kokeiltaessa, veikkaan imuvuotoa sen piirissä.
Kannattaa myös putsata tuo yllämainittu tk-moottori.
-
ei muutakun kokeilemmaan---> näytti ainaki joku vikakoodin lukupistoke löytyvän tuosta tuhkakupin alapuolelta:)
-
yksi ääni kaasuläppäkytkin.
-
Eikös kasipätkä ole vielä perinteisellä moottorinohjauksella - ts. ei näitä D-B-W kaasuläppävirityksiä.
Vika on silloin 1) imuvuoto, 2) tyhjäkäyntimoottori (aka by-pass-air, idle valve - härpäke, joka päästää ilmaa kaasuläpän ohi tyhjäkäynnillä).
Oletettavasti käynti ajossa ja korkeammilla kierroksilla on jokseenkin normaali.