Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"

  • 61 Vastauksia
  • 22548 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #15 : 25.10.2011, 11:21:37 »
Katso toi lisäys tuohon viestiin.Sekä paljon autollaa ajettu onko turbo huollettu koska kun se on 220-240tkm välein riippuu käytöstä ja öljyistä ,Kun tuntuu siltä ettei se herää toimimaan kunnolla.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 11:32:39 kirjoittanut Nercs »

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #16 : 25.10.2011, 11:39:03 »
Autolla ajettu n.240tkm ja ei ole mitään viritystä. Ahtimesta ei parempaa tietoa, mutta ei ainakaan välystä ollut ja auto ei savuta yhtään, eli ei pölläyttele.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #17 : 25.10.2011, 11:44:19 »
Mutta jonnekin sieltä föönistä ne paineet karkaa ja koneen ajoitukset on kunnossa että sxekin linja on tutkittu .Eli se jakohihna  suoja pois ja katsomaan ne merkit että kaikki ok.Mitäs teet sille katillee testaatko ilman pönttöä kuinka liikkuu vai kuinka on asianlaita

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #18 : 25.10.2011, 11:50:36 »
Jos muut paikat katottu niin se TCV venttiili vaihtoon. On siinä ilman suodatin kotelon liepeillä johon menee kolme letkua. Ei maksa montaa kymppiä siniselläkään.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #19 : 25.10.2011, 11:57:21 »
Jako oli kohdallaan, se katottiin ensinmäisenä ja samalla vaihdettiin jakopään hilppeet. Täytyy seuraavaksi ottaa katti pois.Niin ja päästöt käyty ottamassa arvot oli:

Tyhjäkäynti:
-CO          0.073%
-CO2          14.8%
-HC            47ppm
-O2             0.08%
-CO-VRAI      0.1%
-Lambda     1.000

Kierroksilla:
-CO          0.160%
-CO2          14.8%
-HC           28ppm
-02             0.05%
-CO-VRAI      0.1%
-LAMBDA      0.998

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #20 : 25.10.2011, 12:09:05 »
Hyvät arvot muttaa tuo Co rikastuu kun koneessa on kierroksia..Oletko käyttänyt bensanjoukossa sitä suuttimien puhdistusainetta Valvoline tai muuta vastaava jos suuttimet antais enemän soppaa alakieroksilla.Toi päästölappu kertoo koneesta kivasti että kaikki siellä periaaatteessa kunnossa että sen puoleen pitäsi toimia kuin käkikello.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 12:26:38 kirjoittanut Nercs »

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #21 : 25.10.2011, 12:11:53 »
En ole laittanut vielä. Täytyy nyt käydä ruuvamassa toi katti pois ja laittaa suora putki tilalle, kun sattuu olemaan tuollainen laipoitettu T5:sen katin korvaus putki.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 12:13:56 kirjoittanut vaaski »

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #22 : 25.10.2011, 12:29:24 »
Tukossa oleva katti vaan yleensä ahdistaa siellä yläkierroksilla...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #23 : 25.10.2011, 12:42:21 »
Voihan se vastustaa alakierroksilla,mutta annetaan testata ainakin se sitten on varmaa ettei ole siinä ongelmaa.Tulee samaa fiilinki kuin minullee Mustangi 5 litraa kuiva asfaltti painaa kaasua, totean lopuksi kyllä lähti rivakkaa.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #24 : 25.10.2011, 12:50:33 »
Voihan se vastustaa alakierroksilla,mutta annetaan testata ainakin se sitten on varmaa ettei ole siinä ongelmaa.Tulee samaa fiilinki kuin minullee Mustangi 5 litraa kuiva asfaltti painaa kaasua, totean lopuksi kyllä lähti rivakkaa.
Miten se katti vastustaa vain alakierroksilla ja pelaa hyvin yläkierroksilla? Sitten kun tähän lisätään vielä että päästöt on kunnossa...
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 13:12:13 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa haloka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #25 : 25.10.2011, 13:06:02 »
Jos katti on tukossa yksi miten huomaa kun pistää käden pakoputken eteen ja pyytää kaveria kaasuttamaan,
putkesta tulee todella kuumaa pakokaasua ja heikosti.
Tämä on kun katti on todella tukossa.
Kyllä se tukkoinen katti vaikuttaa matallilla ja korkeilla kieroksilla.

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #26 : 25.10.2011, 13:28:49 »
No niin nyt on testattu ilman kattia, ja ei merkittävää vaikutusta. Sitten vähän testailin muutenkin, eli otin ahtopaineen säätimestä johdon irti, eli ei ahda. Kiihdytyksessä reagoi samoin kun ahtojenkin kanssa, eli 4000rpm:ään aivan yhtä hengetön kun ahtojenkin kanssa, ja 4000rpm:ssä otti tehopiikin ja ahdot nolla. Sitten tukin kellolle menrvän letkun eli ahtaa ilman säätöä, niin ei mitää vaikutusta tuohon mopomaisuuteen. Rupee loppuun vaihtoehdot :'(

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #27 : 25.10.2011, 13:45:47 »
Turbo kauppaa varmaakin  johtaa seuraavaa ajolenkki ja pyöriihän se turbo siellä varmasti

Tuossa juttua mistä se heikko alavääntö johtuu.
http://www.kosunenracing.com/turbo.html
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 13:54:09 kirjoittanut Nercs »

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #28 : 25.10.2011, 13:50:21 »
Miten se katti vastustaa vain alakierroksilla ja pelaa hyvin yläkierroksilla? Sitten kun tähän lisätään vielä että päästöt on kunnossa...
Jos on jokin lamelli irrallaan siellä katissa pienillä kieroksia voi tukkia pakokaasun menoa ja sitten kovalla kaasulla antaa sen verran periksi että kone hengittää.Nämät on sellaisia utopia juttuja muttaa kaikki testaa ei tarvitse lopukssa todetaa auto kunnoss katti oli tukossa.Autojen korjailussa on sellainen sanontaa "mitä minä sanoin" ei oiken aina pidä.

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #29 : 25.10.2011, 13:58:15 »
Sormilla pyörii kyllä hienosti. Ihmetyttää vain, kun se ahtaa kierroksilla ja vetoja on ihan kivasti. Ja tuo kun ilman turboakin se empii sinne 4000rpm:ään ja sitten vasta lähtee. :-[ Täytyy vielä kerran kattoa se jakopää ettei vain olis hampaan sivus.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 14:07:07 kirjoittanut vaaski »

 

Kulkukoira  Proturbo