Elekma  Autoracing

V70 ´99 bensa/autom - öljyt ulos kahdesti ja sisälämpö muuttuu kierrosten mukaan

  • 44 Vastauksia
  • 12948 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
Coolerissa on apparin puolella reikä mistä pääsee öljyt pois, juurikin siellä muovin takana.  Eli cooleriin on päässyt öljyä. Huohottimelta menee yksi letku just ennen turbolle, just siihen imupuolelle. Eli huohotin jäässä, öljyä turbolle ja sieltä cooleriin.
Moi,

eli tuollainen tilanne autossa. Viime perjantaina auto pukkas moottoriöljyjä ulos öljykorkin kautta, jonka jälkeen lauantaina auto korjaamolla. Huohottimen venttiilin alipaineletku oli haljennut 1cm matkalta ja tämän lisäksi huohottimen letku oli likainen ja jäässä. Alipaineletku meni vaihtoon ja huohottimen putki puhdistettiin. Maanantaina auto pukkas taas moottoriöljyjä ulos, mutta nyt öljykorkin ja mittatikun kautta. Auto oli korjauksessa uudestaan ja siihen tehtiin moottorin puhdistus, huohottimen puhdistus, moottoriöljyn ja suodattimen vaihto. Auto ei lämmennyt oikein kunnolla viime viikollakaan, joten ostin uuden termostaatin jälkimmäiseen korjaukseen ja sekin vaihdettiin.

Hain auton äsken korjauksesta ja ihmettelin, kun sisälämpötila huojui taas; välillä tuli todella haaleaa ilmaa ja välillä kuumaa ilmaa. Lopulta huomasin paikallaan ollessa, että sisätilaan tuleva lämpötila muuttuu käytännössä suoraan moottorin kierrosluvun mukaan. Kun auton antaa käydä tyhjäkäynnillä, niin puhaltimista tuleva ilma on haaleaa ja sitten, kun nostaa kierrokset edes 1500rpm:ään, niin puhaltimista tulee kuumaa ilmaa. Jäähdytysnestettä ei katoa ja se on puhtaan väristä.

Mikä voi aiheuttaa tuon?? Vesipumppu? Kansipahvi rikki?

Autossa ei ole ilmastointia ja en näe nesteiden lämpötiloja, koska mittaristossa kyseisen mittarin paikalla on kaasumäärämittari maakaasua varten...

Oliko tämä turbo malli... meni mulla ohi jossain vaiheessa sori :facepalm:
Autohan on ollut putsauksessa ja hollossa muutenkin...  :o
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
joo, niinpäs muuten, sotkinko mie tän jutun väärään topikkiin :)

Poissa Jakem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Taisi selvitä syy, jonka takia jäähdytysnestettä taas katosi eilisessä ajossa ja jonka takia nestekierto ei toimi; kuivasin kaikki märät alueet konepellin alta, joihin pääsin käsiksi ja rupesin katsomaan auto käynnissä vuotaako mistään. Auto kävi pihalla noin puoli tuntia, jonka jälkeen syylärin ylälaidasta, matkustamon puolelta, rupesi tulemaan suhteellisen voimakkaasti imelänmakuista ja kuumaa höyryä. Vaikuttaisi siis siltä, että syylärin ylälaidassa on reikä, josta järjestelmään pääsee ilmaa! On ollut niin kylmiä kelejä pitkän aikaa, ettei tuo ole tullut aiemmin esille.

Onko syylärinpaikkausnesteet mistään kotoisin ja onko vinkkejä ennen kyseisen aineen paisuntasäiliöön laittamista?


hevonen

  • Vieras
Onko syylärinpaikkausnesteet mistään kotoisin ja onko vinkkejä ennen kyseisen aineen paisuntasäiliöön laittamista?
On vähän rahan tuhlausta jos aiot autoa pitää.

Poissa Jakem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Eli kannattaa vaihtaa uusi syyläri kerralla? Motonetissä näyttäs olevan 250€, mutta tekeekö sillä mitään? Sinisellä oletettavasti kalliimpi?

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
Toivotaan, että uudella syylärillä korjaantuisi.
Kannattaa kysellä muualtakin, kuin siniseltä tai motonetista.
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa Jakem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Soittelen huomenna paikalliselle ilmastointi-/jäähdytysjärjestelmien korjaajalle ja kyselen, että mitä kannattaa tehdä ja minkä kustannusarvion ne antaa remontille. Lueskelin tuossa, että on jopa mahdollista juottaa jollain erikoistinalla umpeen tuo syyläri, mutten tiedä tarkemmin siitä. Tietysti siinä tilanteessa varmaan alkaa työ taas maksaa niin paljon, että voi olla parempi vaihtoehto ostaa suorilla uusi syyläri...

Ilmoittelen jahka vika selviää, niin joku muukin saisi apua tästä keskustelusta itselleen. Kiitos jo kaikille vinkkejä antaneille!  :)

Poissa Jakem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Ei muuten ole flekti minun nähteni lähtenyt pyörimään missään vaiheessa. Pitäisikö sen lähteä lämmenneellä koneella pyörimään näin leppoisilla talvikeleillä, kun nesteet ovat kuumat?

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
kyllähän se pitäisi kun lämmöt menee mittarin mukaan puoleenväliin.
aja lämpimäksi ja seuraa paikallaan ollessa.
v70 D5R

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Soittelen huomenna paikalliselle ilmastointi-/jäähdytysjärjestelmien korjaajalle ja kyselen, että mitä kannattaa tehdä ja minkä kustannusarvion ne antaa remontille. Lueskelin tuossa, että on jopa mahdollista juottaa jollain erikoistinalla umpeen tuo syyläri, mutten tiedä tarkemmin siitä. Tietysti siinä tilanteessa varmaan alkaa työ taas maksaa niin paljon, että voi olla parempi vaihtoehto ostaa suorilla uusi syyläri...

Ilmoittelen jahka vika selviää, niin joku muukin saisi apua tästä keskustelusta itselleen. Kiitos jo kaikille vinkkejä antaneille!  :)

Nuo alumiiniset muovipäädyillä alkaa vuotaa niistä päätyjen liitoksista, ei siinä ole paljon muuta tehtävissä, kuin uutta osaa kehiin.

Poissa Jakem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Ei lähde flekti päälle ollenkaan. Onko jotain muuta tapaa, jolla testata sen toiminta? Onko mahdollista kytkeä se suoraaan akkuun?

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Ei lähde flekti päälle ollenkaan. Onko jotain muuta tapaa, jolla testata sen toiminta? Onko mahdollista kytkeä se suoraaan akkuun?

luulempa että suoraan akkuun kytkettynä toimii, veikkaisin anturi vikaa. anturi on syylärissä kiinni. (muistaakseni  ??? )

muuten mihin asti lämmöt nousee paikallaan
v70 D5R

Poissa Jakem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Ongelma on siinä, etten näe nesteiden lämpötilaa, koska auton mittaristossa ei ole kyseistä infoa. Ainoa tapa, jolla pystyn edes vähän arvioimaan nesteiden kiertoa ja lämpötilaa on sisäilman puhalluslämpötila. Eilen noin 60km ajon aikana on hävinnyt jäähdytysnestettä maksimitasosta maksimin ja minimin puoliväliin. Sisäilman puhalluslämpötila riippuu vieläkin moottorin kierrosluvusta. Pidemmän ajon jälkeen syylärin sisäpuolelta tuli taas höyryä...

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vuotaviin päätyihin apuna esim Forte jäähdytysjärjestelmän paikkausaine. Riittää puoli purkkia. Varsinkiin punaista tai keltaista nestettä käytettäessa tarpeellinen. Esim uusiin fiatteihin maahantuojan kampanjana laitettu huoltojen yhtedydessä samaa kun niissä esiintyi nestevuotojavuotoja. Ei tuki kennoja.

Miksei näe lämpötilaa???? Lämpömittaristahan se on nähtävissä... Lähtee vasta vähän yli puolen välin jälkeen flekti päälle. Kannattaa tietysti tarkistaa myös flektin sulakkeet.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Miksei näe lämpötilaa???? Lämpömittaristahan se on nähtävissä... Lähtee vasta vähän yli puolen välin jälkeen flekti päälle. Kannattaa tietysti tarkistaa myös flektin sulakkeet.

No se oli ihan tuolla ekassa viestissä se vastaus kerrottu. Eli kaasumittari on siinä lämpömittarin tilalla. -H-

Ongelma on siinä, etten näe nesteiden lämpötilaa, koska auton mittaristossa ei ole kyseistä infoa.

en näe nesteiden lämpötiloja, koska mittaristossa kyseisen mittarin paikalla on kaasumäärämittari maakaasua varten...
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012, 07:59:39 kirjoittanut adrock »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron