Tuli hommattua sitten koko moottori ilman apulaitteita Venäjän vanhasta diplomaattiautosta 160tkm ajettu täydellisellä huoltokirjalla ja ei hintaakaan paha: 200€ toivottavasti taas vähäksi aikaa huolettomia kilometrejä. Noin vuosi sitten vaihdettu virranjakaja,tulpat,johdot, jakopää hilppeet. Kytkintä ei tullut mukaan niin se mokoma maksoi toiset 200€ kun ei vanhoja kuluneita kannata laittaa.
Edit: Nyt tuo vanhempieni auto toimii taas! Uusi Takapään stefa, kytkinasetelma painelaakereineen ja vetarit huollettiin samalla. Moottorin ensi käynnistys niin savutti sinistä ja nakutti ykkös sylinteri. Moottorin myyjä tuosta savutuksesta sanoikin kaupanteon hetkellä ja varmaan sen takia halvalla myikin vähän ajetun motin. Vähän aikaan ihmeteltiin, mutta löytyi vika melko nopeaan eli huohotinletku oli tukossa. Vanhasta moottorista puhdistettu letku tilalle ja savutus, nakutus tiessään.
Itse tehtynä tuo moottorin vaihto, kytkinremppa, vetari remppa maksoi 560euroa eli ihan kannattava remontti kun saatiin osat vielä ihan läheltä.