Samppasport  Futurez

240 b230ft -85 & 850 TDI -96

  • 120 Vastauksia
  • 22723 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #30 : 19.02.2021, 10:20:13 »
Pakokaasujarrusta suurensin hukkaportin reikää sen verran kun pystyi. Nyt pysyy paineet säädetyssä :) pahhard tankoa lyhensin niin saa kardaanilinjan keskelle ettei kolise enää tunneliin :D takasista mittasin ettei ainakaan vielä ole akseli taipunut haritukselle. Voisihan tuohon varulta tukitangot värkätä.

Uudet jarruosat saivat maalia päällensä.





Aika hyvin on tämänkin auton kanssa mopo karannut käsistä. Sama kait se on vielä liikenteeseen asti laittaa. Aika vähäksihän ne muuten ajamiset jää jos muutaman kerran talvessa jäärataa kiertää :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 19.02.2021, 13:52:19 kirjoittanut oh850 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #31 : 05.03.2021, 16:45:05 »
Uudet takarenkaat käännetyillä peltivanteilla, eteen paremmat käytetyt.




Uusi tankki vanhan vuotavan tilalle. 2k työkonemaali ja massa päälle :)




Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #32 : 06.03.2021, 17:05:17 »
Paltamossa käytiin taas enimpiä ajohaluja ruokkimassa :D



Vähän lumituiskua meinasi olla mutta eipä tuo vauhtia hidastanu. Kaasuvivusto meinasi takerrella välillä mutta loraus castrollia auttoi. Sen verran oli kalustomurheita.
Kyllä kannatti uusia takaset, onhan se vauhti ihan eri luokkaa kun on pitoa :o nyt pystyi jo mutkissakin voimaa vasten ajamaan. Vielä kun laittais eteenkin uudet niin saattais vauhdin surmakin parantua ;D
« Viimeksi muokattu: 06.03.2021, 17:11:04 kirjoittanut oh850 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #33 : 17.03.2021, 17:29:40 »
Perävälitys vaihtui alkuperäiseen 3.73. Aika turha on ollut radallakin tuo tiheä välitys zf laatikon kanssa. Siinä olisi vaikka jollekkin jokkismiehelle 5.38 välitys joutilaana. Jarruosat laitan kaikkineen myös samalla uutta  :)


Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #34 : 30.03.2021, 11:43:08 »
Näin se on taas vanha palvelija katsastettu, pikkusen reilu 5v meni edellisestä kerrasta.  ELK
Hyvä on ajaa tien päällä kun iskarit jouset ja takapään puslat sekä jarrut kaikki uutta S*
Pääsee käyttöautoksi, ainakin toistaiseksi :)






Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #35 : 03.04.2021, 13:46:34 »
Nyt on enemmän asiaan kuuluvat vanteet alla. Kumit sattu olemaan vaan turhan lihavat, meinaa takana vähän rouhasta kaareen mutta eihän se ole vaarallista :2funny:









H-nokan myös asensin kokeeksi. Yläkierroksille tuli selvästi vetoja lisää ja tyhjäkäyntiseos muuttu turhan rikkaalle. Pitäis megaa säädellä kun osaisi :P

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #36 : 17.04.2021, 18:40:56 »
Hienosti on pelannut päivittäisessä ajossa. Tänään alkoi jotain räkimään ja pätkimään niin tulpanhattu oli sulanu ;D Oli tulpan päästä holkki pyörinyt auki :P



Toki volvoilut jääpi nyt vähemmälle kun sain Chevyn taas katsastettua liikenteeseen... pitäisihän se valkea 240 katsastaa myös.




Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85 & 850 TDI -96
« Vastaus #37 : 03.11.2021, 17:58:18 »
Kalsarin sininen on saanut pihassa levähtää melkein koko kesän...
Talvikäyttistä tässä pari viikkoa kunnostellut ruosteremontin merkeissä. Alkuun ei ollut tarkoitus kuin peräkontin luukku maalata mutta hommat karkasi jälleen käsistä ::)

Tästä lähdettiin



Kontin luukku vaihdettuna



Sitten alkoi luonnollisesti pistää silmään kaikki muut ruostekohdat. Ei muuta kun purkamaan ja puhaltamaan



Puskurit ja listat maalataan korin väriin. Konepelti sekä etulokarit myös uuteen väriin 8)



Satuin foorumin kautta löytämään R mallin puskurin niin se menee samalla vaivalla paikalleen 8)



Helmat sekä ovet on maalattu listoihin asti. Peräkontista löytyi yksi reikä vararenkaan kotelosta. Muuten onneksi selvisi pelkällä puhalluksella ja maalauksella. Pohjaan tuli uusi massa ja luonnollisesti kotelosuojaa kaikki kotelot reilulla kädellä. Myös vetokoukku on jo uusi paikallaan :)





Tallissa odottelee että saa loput osat maaliin ja paikalleen :)




Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85 & 850 TDI -96
« Vastaus #38 : 06.11.2021, 18:51:55 »
Osat haettu luottomaalarilta ja hiljalleen kasailua S*


Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85 & 850 TDI -96
« Vastaus #39 : 12.11.2021, 13:50:53 »
Nyt on 850 arvoonsa kuuluvassa kunnossa. Kelpaa taas ajella 8) vielä puuttuu kirkkaat kylkivilkut ja sumarit. Ei haittaisi vaikka takana olis lyhyemmät jouset ja vanteet kaipaisi uutta maalia...










Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 240 b230ft -85 & 850 TDI -96
« Vastaus #40 : 29.11.2021, 23:38:14 »
Onhan se komia  8)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85 & 850 TDI -96
« Vastaus #41 : 30.11.2021, 08:04:03 »
Onhan se komia  8)

No van -H- On mukava ajella kun on viimeinkin kunnossa 8) uudet kilvet myös hain viime viikolla ja ruuvasin paikalleen.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85 & 850 TDI -96
« Vastaus #42 : 22.12.2021, 13:43:18 »
Ei sitä näköjään malta erossa näistä hommista olla :idiot2: uusia ovia aloin tekemään. omansa alkaa olla jo aika lahot. :P









Kyllä se siitä. Ei oo ku loput enää jäljellä ;D toimivaksi todetulla tyylillä eli 1,5mm pellistä ja päällekkäiset pellit jää kokonaan pois.


« Viimeksi muokattu: 22.12.2021, 17:08:34 kirjoittanut oh850 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85 & 850 TDI -96
« Vastaus #43 : 07.01.2022, 15:38:35 »
Tästä se etenee. Kuskin ovi löytyi ruosteeton ettei tarvinnut hitsata muuta kun mätälistan reijät tukkoon. Tästä kiitokset Volvomies89!





Ensimmäinen hionta suoritettu :) seuraavaksi hiekka pöllyämään :P

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85 & 850 TDI -96
« Vastaus #44 : 08.01.2022, 15:55:59 »
Komia keli oli hiekkapuhallella -20 pakkasessa 8)






 

Kulkukoira  Proturbo