Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Arbadi - 31.12.2012, 12:57:41
-
Mitähän mallia tällänen perä on?
(http://i1291.photobucket.com/albums/b557/Ari_Lyytinen/20121118_153704_zps9cf24e10.jpg)
(http://i1291.photobucket.com/albums/b557/Ari_Lyytinen/20121118_153641_zps54a63b36.jpg)
-
Absoluuttista vastausta on avaamatta aika hankala sanoa, mutta veikkaisin kuoren valun yläosassa olevan muhkuran pienuuden perusteella olevan 1030. Lisäksi tuo on tosi vanhasta 200-sarjasta, kun ei ole niitä korvakoiden kluhmuja banjon oikeassa reunassa.
Tässä topikissa asiaa on arvailtu aika paljon.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6426.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6426.0)
-
Kiitos. Kyllä se 1030:ltä vaikuttaa. Tuossa vielä kuva sisältä, enempää en vielä purkanut, joten en saanut tarkkaan mitattua lautaspyörän halkaisijaa. Perävälitys näyttäs olevan 3,9 (43 11).
(http://i1291.photobucket.com/albums/b557/Ari_Lyytinen/20121231_181241_zps182a702d.jpg)
-
Juu 1030 näyttää olevan. Isossa peräsää lautaspyörä tulee enemmän tasauspyörästön reunan yli.
-
Vertailun vuoksi 1031 lautaspyörä.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/Projekti%20244%20Turbo%20-85/DSC06948.jpg)
-
Kyllä kyllä, miten kestävä tällänen perä on? Autossa mihin tämä olisi tarkoitus laittaa tulee tehot olemaan siinä 200hv:n paremmalla puolen (toivottavasti). Kannattaisiko siis etsiä tuo 1031:n, koska kyllähän tällekkin hintaa tulee kaikkineen laakereineen ja jarru osineen?
-
Taatusti kestää. Volvon perissä heikoimmat osat ovat vetarit ja tasauspyörästö ja nekin ovat molemmissa perissä samoja.
-
Hyyvä, kiitos vastauksista!
-
Lukeeko kaikissa perissä toi tyyppi jossain? Omaan 240:iin tuli hiljattain vaihdettua perä ja muistaakseni murikan alapuolella, kuskin puolella(? saattoi kyllä olla jossain muuallakin) olis lukenut perän tyyppi eli 1030 :idiot2:
-
Ei lue kaikissa.
-
kaivetaas tämä esiin. ylemmässä viestissä oli että 43 11 on 3,9 välitys, mulla on 1031 perä missä lukee 43 13..mikähän välitys tuo on?
-
43 jaettuna 11 =3,9
43 / 13= 3,31
-
Minkäs perä tämä on? Välitys vaikuttais olevan 4.00 tuntumassa.
Banjo on 2cm pitempi ku 240:ssä, mutta jarrusatulan korvakot on samalla etäisyydellä toisistaan.
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/volvonpera_zps8yphsyee.jpg)
Yläpuolella viistot jäykkärit.
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/volvonpera2_zps1un0m1jv.jpg)
Korvakot hiuka erilaiset ja panhardin tappi keskempänä.
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/volvonpera3_zpspx4dz8le.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/volvonpera4_zpsqvqlywus.jpg)
-
Vahva veikkaus, että 140 sarjalaisen akseli.
http://www.140-klubben.org/se/forums/15/bakaxelbyte-1932.html
(http://img505.imageshack.us/img505/597/dsc00188t.jpg)
-
Tuollane se taitaa tosiaan olla. Pohjassa ei oo samanlaisia jäähdytysripoja mutta ei niitä taia kaikissa ollakaan.
-
Vahva veikkaus, että 140 sarjalaisen akseli.
http://www.140-klubben.org/se/forums/15/bakaxelbyte-1932.html
(http://img505.imageshack.us/img505/597/dsc00188t.jpg)
Vahvistan.
-
Tuollane se taitaa tosiaan olla. Pohjassa ei oo samanlaisia jäähdytysripoja mutta ei niitä taia kaikissa ollakaan.
Rivat löytyy vain osasta 140 peristä, ainakin -69 oli ilman ja -72 sellaiset oli.
-
Mistä mallista sit on lähtösin takavakaaja jonka leveys on 240:stä, mutta muodot kuin 700/900srj.
Eli siinä ei oo sitä korkeaa aaltoa toisella puolella, va on ihan symmetrinen. 16mm paksu.
-
Mistä mallista sit on lähtösin takavakaaja jonka leveys on 240:stä, mutta muodot kuin 700/900srj.
Eli siinä ei oo sitä korkeaa aaltoa toisella puolella, va on ihan symmetrinen. 16mm paksu.
Vanhoissa 240:ssä on ollut tuollaista ainakin.
-
terve!
Ensimmäistä vai toista kertaa tänne kirjoittelen, poika hommas -84 240 b200 perus vollen ja itellä tuli heti mieleen omat vanhat turbovolvo ajat 8) Kävin vähä penkomassa paikkoja mistä niitä volvo osia vois viä löytyy, no parit v laatikot löyty M45 ja M47, sekä pari perää ja kattelin et, eikö tää vois olla 1031 perä?? toisestaki on kyllä kuva, mut toises luuris ja kyllä se yksikin tässä tapauksessa riittäisi. Siinä ei pattia ainakaan ollut ja tiä vaikka ois jonku amazonin. Oon kyl täs lueskellu ja tutkinu asioita ja mun mielestä tuos on ainaki tuo tarvittava patti, olenko oikeassa? Vielä en ole ehtiny perää avavata pitkän matkan takia, mut jos teistä olisi apua asian varmistamiseen ja tunnistamiseen, onko perä edes 240 volvosta, koska näitä aikoinaan siinä pyöri useempiakin
(https://imgur.com/a/4ajl4Ro)
(https://imgur.com/a/xEmR12w)
kyllä tähänkin volvoon jo suunnitelmia on ...
(https://i.ibb.co/VCkqSNL/foto-no-exif-2.jpg) (https://ibb.co/VCkqSNL)
(https://i.ibb.co/WvZTk2x/foto-no-exif-3.jpg) (https://ibb.co/WvZTk2x)
-
On 240 perä ja päälipuolen kyhmyn perusteella on 1031. Murikan oikealla puolella on eteenpäin useimmissa perissä valettu numerot jos ruosteen alta vielä löytyy. Eipä sillä tosin ns. peruskoneen kanssa ole väliä kumpi perä on.
-
joo kyllä tää auto hommattiin kopan takia, eikä tätäkään ilman puhallinta ole tarkoitus jättää, vm olikin -85. turbokonetta katellaan jo.. ja perä menee kaverille kunnostukseen/tarkistukseen tuota pikaa, toivoa sopii, et ois hyvät välitykset sekä muutenkin kunnossa. tuolta ois tarkotus sinne hommata lukko http://bakaxel.se/
jos toi on kuralla nii sitte mennään tuolla harvalla 1030 perällä mikä tuon alla on..menis ainki lujaa :D
(https://i.ibb.co/bJ16Y0V/foto-no-exif-4.jpg) (https://ibb.co/bJ16Y0V)
(https://i.ibb.co/bsB34z6/56369816-402887353825099-1736087907745136640-n.jpg) (https://ibb.co/bsB34z6)