KL-varaosat  Race.fi

Volvo 740 GLE -87

  • 109 Vastauksia
  • 33915 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #15 : 06.06.2016, 17:24:56 »
.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2022, 15:00:53 kirjoittanut Merlin »

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #16 : 07.06.2016, 11:52:38 »
Kävin heti aamusta kasaamassa sisustan ja käytin leimalla.

Trafin tietojen mukaan auto on vähäpäästöinen ja näin ollen autossa pitää olla katalysaattori. Se nyt ei varsinaisesti ole mikään ongelma, mutta tämä on:



Mikähän muoviämpäri tuolla on pielessä? Katalysaattori on tarvikemalli, mutta voiko se vaikuttaa päästöihin, jos katalysaattori on väärinpäin?

Yrittäkää saada kuvasta selvää... :-[

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #17 : 07.06.2016, 11:55:24 »
Eihän ole kukaan mennyt ruuvaamaan IMMusta CO:n säätöruuvia?

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #18 : 07.06.2016, 11:58:01 »
Eihän ole kukaan mennyt ruuvaamaan IMMusta CO:n säätöruuvia?
Sitä minäki  pelkään. :-[

Josko lainaisi Reppanasta, eikös se mene heittämällä paikalleen?

Niin tosiaan. Autohan työnsi nokea aika lahjakkaasti, ennen kuin katti sukelsi putkeen, mutta nyt leimalle mentäessä annoin happea oikein huolella ja vielä leimallakin inssi kierrätti paikallaan useamman minuutin.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2016, 12:01:25 kirjoittanut Merlin »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #19 : 07.06.2016, 12:03:08 »
Sitä minäki  pelkään. :-[

Josko lainaisi Reppanasta, eikös se mene heittämällä paikalleen?
Se olis nopee kokeilla. Pulttaa kiinni ja säätöarvokin on varmaan aikalailla kohallaan. Mullahan on omassa LH2.1:ssä TurboSaabin (LH2.2) IMM ja se olis menny vähäpäästösen arvoista läpi aikoinaan.  :2funny:

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #20 : 07.06.2016, 12:57:40 »
Se olis nopee kokeilla. Pulttaa kiinni ja säätöarvokin on varmaan aikalailla kohallaan. Mullahan on omassa LH2.1:ssä TurboSaabin (LH2.2) IMM ja se olis menny vähäpäästösen arvoista läpi aikoinaan.  :2funny:
Sitähän ei varmaan muuten uskalla säätääkään, kuin pakokaasutesterissä?

Katsastusmies meinasi jupista turvavöistäkin. Totesin, että jenkkimalli ja homma oli sillä selvä.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #21 : 07.06.2016, 17:54:22 »
Siitä tarvike katalysaattorista tuli mieleen, että näyttää olevan tälläinen:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/134003/E-katalysaattori-putki-o58-46-kat-o10x15cm

Nuoli näyttää eteen päin, mutta lambda-paikka on kuitenkin edessä.

Itsellä on ollut omassa seiskassa kaksi noita (ensimmäisen kenno suli), ja kyllä se minun logiikan mukaan kuuluu olla niin päin, että lambda on ennen kennoa (kuten alkuperäisessä katalysaattorissakin, jossa lambda-paikka on kuoressa).

Ainakaan katalysaattorin virtaukseen se ei ole vaikuttanut millään lailla, ja päästötkin saatu hyväksytysti.

Ei tästä ole kuin noin 3 kk aikaa, kun juttelin töissä noiden vastaavien katalysaattorin asennussuunnasta apulaispäällikön, ja takuumiehen kanssa, ja kerron omat kokemukset, jotka kirjoitin yllä.
Apulaispäällikköä oli lähinnä mietittänyt nuolen suunta verrattuna lambda-paikkaan.

Kennokin näyttää samalta molemmista suunnista katsottuna.


Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #22 : 07.06.2016, 22:43:38 »
Siitä tarvike katalysaattorista tuli mieleen, että näyttää olevan tälläinen:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/134003/E-katalysaattori-putki-o58-46-kat-o10x15cm

Nuoli näyttää eteen päin, mutta lambda-paikka on kuitenkin edessä.

Itsellä on ollut omassa seiskassa kaksi noita (ensimmäisen kenno suli), ja kyllä se minun logiikan mukaan kuuluu olla niin päin, että lambda on ennen kennoa (kuten alkuperäisessä katalysaattorissakin, jossa lambda-paikka on kuoressa).

Ainakaan katalysaattorin virtaukseen se ei ole vaikuttanut millään lailla, ja päästötkin saatu hyväksytysti.

Ei tästä ole kuin noin 3 kk aikaa, kun juttelin töissä noiden vastaavien katalysaattorin asennussuunnasta apulaispäällikön, ja takuumiehen kanssa, ja kerron omat kokemukset, jotka kirjoitin yllä.
Apulaispäällikköä oli lähinnä mietittänyt nuolen suunta verrattuna lambda-paikkaan.

Kennokin näyttää samalta molemmista suunnista katsottuna.
Okei, eli sen siis pitäisi toimia niin kuin kuuluukin.

Isä lupasi huomenna töidensä jälkeen mitata lambda-anturin, näkee ehkä sitten vähän missä mennään.

Tämän kuun loppuun asti on aikaa saada tähän leima, Reppanasta loppuu silloin.

Joka tapauksessa ei tuo putki nyt niin hirveästi vuoda, nämä kun olivat vierekkäin käynnissä, niin tämän siro käynti hävisi kokonaan Reppanan meteliin. :D

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #23 : 08.06.2016, 22:52:49 »
Isä kävi tänään mittaamassa lambdan ja ilmamassamittarin. Se vähä mitä hänen puheestaan ymmärsin, niin kumpikaan ei edes yrittänyt säätää mitään. Immusta oli sinetti rikki, eli sitä on jotenkin säädetty. :-\

Juuri äsken töistä tullessani mittasimme vielä Reppanan lambdan ja immun ja molemmat toimii kuten pitääkin.

No, sotasuunnitelma on nyt se, että Reppanasta otan lambdan ja immun tähän ja käyn konttorilla. :P

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #24 : 09.06.2016, 22:21:41 »
Onkos tällaisessa miten yleisiä vinyylipäällysteiset tms. listat? Autosta puuttuu kaksi muovilistaa, koska kaveri heittänyt ilmeisesti roskiin. :tickedoff: P>

Taitavat olla harvassa? :facepalm:

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #25 : 10.06.2016, 18:49:06 »
Nyt on katsastettu hyväksytysti. *taavih-> Toisella jälkitarkastuksella meni läpi. :-[

Kyllä se töitä teetti. Aluksi kokeilin Reppanan ilmamassamittarilla, mutta ei kelvannut. Lambdalta tuli koko ajan 0,9 volttia. Lopulta Reppanasta tuli otettua tähän imm, lambda, ECU, lämpöanturi ja suutinkisko. Kolmosen suutin vuoti läpi.













Katsastusmies katsoi silmät suurina testeriä ja totesi, ettei tämä voi olla sama auto. :D


Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #26 : 10.06.2016, 19:27:56 »
Tässähän on tosi siisti koppa.

Lisäksi jenkkikeulasta saa aina lisäpisteitä.  :)

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #27 : 10.06.2016, 19:49:07 »
Mistä huomasit suuttimen vuodon? ???

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #28 : 10.06.2016, 20:38:26 »
Tässähän on tosi siisti koppa.

Lisäksi jenkkikeulasta saa aina lisäpisteitä.  :)
Onhan tuo joo. Parista kohtaa alkaa vähän kuplimaan maali.

Kiitos! -H-

Mistä huomasit suuttimen vuodon? ???
Siitä, kun mikään muu ei saanut lambdan singnaalia muuttumaan. Helvetin rikkaalla kävi kokoajan.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GLE -87
« Vastaus #29 : 13.06.2016, 17:34:37 »
Kovemmissa nopeuksissa jostain kuuluu ulinaa/vollotusta/jurinaa. Kardaanin tukilaakeri?

Nopeusmittari näyttää reilu 10km/h liian vähän. Isommat renkaat?

Isommista hidastetöyssyistä kovempaa ajaessa putki ottaa kiinni maahan. Ylemmäs tuota en halua. :P

Paljonkos muilla näissä automaageissa on kierrokset siellä 100km/h nopeudessa? Tässä on jo jossain siellä 2750rpm.

Bensamittarikin toimii jotenkin, mutta taitaa näyttää liikaa. Pitäisi kokeilla nykäistä purkki täyteen, ja katsoa paljonko pääsee. ::)

Pestäkin tuon taas voisi, sekä myllyttää, alkaa kiilto häviämään. Ehkä ensi viikonloppuna? ;)

Kovasti tuntemattomatkin morjestelee, tuijottaa pitkään ja osoittaa sormella. Ei kai tämä nyt niin ihmeellinen ole? :idiot2:

Niin ja visko. Onko näissä ilmastoiduissa jäykempi visko, vai toimiiko tuo niin kuin kuuluukin? Hitaassa pyörittelyssä menee jäykäksi ja kun kaasua painaa kovemmin, kuuluu kova humina ja taas porukka tuijottaa. :D
« Viimeksi muokattu: 13.06.2016, 17:38:36 kirjoittanut Merlin »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron