Race.fi  Puotilan autokorjaamo

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344790 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa perddu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #855 : 05.08.2015, 09:13:38 »
Ok. Nyt ois sitten valmis suunnitelma mitä rupee värkkää autoon. Evry, ahtomodi, parempi ilman putsari + putki keulille, tyhjennetty katti ja ehkä sille loppu putkelle jotain. Ahtomittarin laitoin kans. Paljokohan sitä nuilla irtois jos tavoittelisi semmosia 1,5 baarin ahtoja ? ;) Mitäs sen jälkeen tekis ? ;D

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #856 : 05.08.2015, 09:30:21 »
Isommat suuttimen kärjet ja parempaa ahdinta. .260 tai .320 kärjet riittää tosi pitkälle.. Holsetin he221w on paras ahdin n.300 heppaan asti. Hegeh:llä on myynnissä (jos ei menny jo) bolt-on hybridiahdin 260 heppaan asti. Parhaimmillaan n.250 teholle. Välijäähdytinki kannattaa vaihtaa.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa perddu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #857 : 05.08.2015, 10:21:10 »
Kehtaatko pistää linkkiä ahtimista ja suuttimista ? Varsinkin tuo bolt-on kiinnostas :) Pitää miettiä annanko olla nuilla "vireillä" vai rupeeko sit laittelee ahdinta yms.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #858 : 05.08.2015, 10:30:02 »
Minun mielestä jo alkaa vaatimaan kannen irti ottoa, jos isompaa suutinta ja turbo laittaa.
Eli parempaa nokkaa ja jäykempää jousta, saa niitä kaivattuja kierroksia hieman enemmän.

Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #859 : 05.08.2015, 12:55:28 »
Minun mielestä jo alkaa vaatimaan kannen irti ottoa, jos isompaa suutinta ja turbo laittaa.
Eli parempaa nokkaa ja jäykempää jousta, saa niitä kaivattuja kierroksia hieman enemmän.
r-koneistuksella onnistuu nokan muuttaminen kun pyytää 1.9tdin virinokkaprofiilille koneistuksen. Ja kiers mulla vakionokallaki 6850.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #860 : 05.08.2015, 12:57:45 »
Kehtaatko pistää linkkiä ahtimista ja suuttimista ? Varsinkin tuo bolt-on kiinnostas :) Pitää miettiä annanko olla nuilla "vireillä" vai rupeeko sit laittelee ahdinta yms.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=67108.0 siinon ahtimen myynti-ilmotus. Suuttimia katon myöhemmin, lue hegeh:n s70 projektipäiväkirjaa niin löydät hyviä vinkkejä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #861 : 05.08.2015, 15:14:10 »
Tuli luettua koko topic läpi, jotainhan sieltä tarttu matkaan mutta olis varmaa pitäny kirjotella vähän ylös juttuja.

- Vakiohilppeet kuitenkin kestää aika pitkälle
- Automaatissa max. väännöt 365nm?
- Paineet vakioturbolla ja tarpeilla muutenkin n. 1.1-1.3bar max?
- Avarampi putki ja katin siistiminen auttaa ja parantaa kulkua
- Cooleri voi antautua kun mennään isommille paineille
- EGR tulppaus uudemmissa vikakoodia
- Lastulla ei murhaavan alaväännön ongelmia vrt. evry tms.

Mulla siis ajatuksissa kutitella tuota V70 2000 automaattia, mutta ihan käyttöpelinä kuitenkin ja vain lisämukavuutta haetaan. Riittää siis 180-200hv loistavasti, mihin vakiopalikoilla tuleekin jo varmaan raja vastaan.

Onko jotain muuta mitä huomioida ja missä järjestyksessä kannattaa edetä? Mitä osia kannattaa päivittää ja mitä muutenkin ensimmäiseksi kannattaa tehdä? Ajattelin että kattois noi moottorin tukikumit ainakin läpi noin niinkuin koneen ulkopuolisina hommina, että ei pääse siitä paikat hajoamaan.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #862 : 05.08.2015, 15:19:32 »
Tuli luettua koko topic läpi, jotainhan sieltä tarttu matkaan mutta olis varmaa pitäny kirjotella vähän ylös juttuja.

- Vakiohilppeet kuitenkin kestää aika pitkälle
- Automaatissa max. väännöt 365nm?
- Paineet vakioturbolla ja tarpeilla muutenkin n. 1.1-1.3bar max?
- Avarampi putki ja katin siistiminen auttaa ja parantaa kulkua
- Cooleri voi antautua kun mennään isommille paineille
- EGR tulppaus uudemmissa vikakoodia
- Lastulla ei murhaavan alaväännön ongelmia vrt. evry tms.

Mulla siis ajatuksissa kutitella tuota V70 2000 automaattia, mutta ihan käyttöpelinä kuitenkin ja vain lisämukavuutta haetaan. Riittää siis 180-200hv loistavasti, mihin vakiopalikoilla tuleekin jo varmaan raja vastaan.

Onko jotain muuta mitä huomioida ja missä järjestyksessä kannattaa edetä? Mitä osia kannattaa päivittää ja mitä muutenkin ensimmäiseksi kannattaa tehdä? Ajattelin että kattois noi moottorin tukikumit ainakin läpi noin niinkuin koneen ulkopuolisina hommina, että ei pääse siitä paikat hajoamaan.
putkisto ja turbotecin ohjelma riittää sulla. Siinä saa sivussa egr-off-ohjelmoinnin ku pyytää. :) karalan ohjelmalla(eli turbotec) ja putkistolla on penkitetty 193 heppaa. Muu on sitte ekstraa. 200 on tosiaan vaikea rikkoa vakiopalikoilla. Lähelle sitä kyllä pääsee.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #863 : 05.08.2015, 15:24:35 »
putkisto ja turbotecin ohjelma riittää sulla. Siinä saa sivussa egr-off-ohjelmoinnin ku pyytää. :) karalan ohjelmalla(eli turbotec) ja putkistolla on penkitetty 193 heppaa. Muu on sitte ekstraa. 200 on tosiaan vaikea rikkoa vakiopalikoilla. Lähelle sitä kyllä pääsee.

Ok!

Tuli mieleeni vielä että tuolla puhuttiin moneen kertaan isommasta map:sta, 3bar jne. Nytpä en muistakaan tarkemmin?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #864 : 05.08.2015, 15:36:59 »
Ok!

Tuli mieleeni vielä että tuolla puhuttiin moneen kertaan isommasta map:sta, 3bar jne. Nytpä en muistakaan tarkemmin?

3bar mappi asialinen sitten, kun mennään ahdoissa yli 1.5barin, koska vakio map ei tunnista sitä isompaa painetta. Toki ahtomodilla voit huijata map tietoa.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #865 : 05.08.2015, 15:41:34 »
3bar mappi asialinen sitten, kun mennään ahdoissa yli 1.5barin, koska vakio map ei tunnista sitä isompaa painetta. Toki ahtomodilla voit huijata map tietoa.

Ok! No sitten riittänee tuo nykyinen.

Pitää kattoa jääkö keväälle lastuhommat, nastarenkaille vois olla rankka talvi edessä :D
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #866 : 05.08.2015, 15:45:03 »
Ok!

Tuli mieleeni vielä että tuolla puhuttiin moneen kertaan isommasta map:sta, 3bar jne. Nytpä en muistakaan tarkemmin?
nuille tehoille ei painetta tarvi vielä nostaa niin paljon että tarvis 3 bar mappia. Mulla muistaakseni nostettiin 0,2 bar kun mulle laitettiin ekan kerran ohjelma, just sama turbotecin versio. Dieseleissä on valmiiks jonkin verran ylimäärästä painetta.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #867 : 05.08.2015, 15:51:11 »
Ahtomod ja evry on hyvä vaihtoehto. Ei tarvita kalliita ohjelmia.
Saa säädettyä itse sellaiseksi kun haluaa.
Hinta on todella edullinen.

Ja ei se automaatti sillä hajoa. Useammassa on ollut tuo yhdistelmä eikä ole mitään ongelmia ollut
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #868 : 05.08.2015, 16:07:09 »
Ahtomod ja evry on hyvä vaihtoehto. Ei tarvita kalliita ohjelmia.
Saa säädettyä itse sellaiseksi kun haluaa.
Hinta on todella edullinen.

Ja ei se automaatti sillä hajoa. Useammassa on ollut tuo yhdistelmä eikä ole mitään ongelmia ollut

Onhan se toki vaihtoehto, mutta katotaan nyt. Pitäs vielä ensin tarkistaa onko tossa mitään tällä hetkellä. Menee kyllä varmaankin sinne kuun lopulle, ennen kuin ehtii tehdä mitään muuta kuin ajaa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #869 : 05.08.2015, 16:18:44 »
Niin olikos kellään sitä tietoa mistä saisi hommattua sitä isompaa nestepäätä ?
Soitin tänään sille heebolle joka korjasi tuon minun pumpun viime kesänä ja kysyin onko mahdollista saada enempää ulos syöttöä tuosta pumpusta ilman nestepään vaihtoa niin ei kuulema ole.
1,5 bar kun ylittää ahdot loppuu mustan tuleminen....
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Carcom Oy  Ateho