Carcom Oy  Ateho

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344772 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #465 : 02.08.2013, 07:11:45 »
Kyllähän sen katin "modifointi" vaan vaikutti ahdot nousee herkemmin ja korkeammalle. Vatvotaan tuota kytkin asiaa viel hiukan ku jäin miettii et mitäs tuollaseen 99vm tdihin sit sellanen pitävämpi kytkin mahtaakustantaa ja mistä sellasta voi havitella tarpeen vaatiessa?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #466 : 02.08.2013, 07:35:30 »
Kyllä se vakiokytkinki pitää, kaksoismassa alkaa pohjaamaan mutta ei se kuulemma rikki mee. Mattipeura pisti linkkiä muutaman viestin aikasemmin jos pitävämmän kuitenki haluaa..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #467 : 02.08.2013, 07:54:53 »
Joo katoin sen kyllä ja olen sitä harkinnutkin mut mietein vaan jos myöhemmin saa taiottua lisää tehoa ulos niin ei tarvitsisi sitten uudestaan vaihtaa niin vaihtaisi samalla tehokkaamman kuin vakio. Joko tuo vakio on jo kulunut tai meni jo kestävyyden rajoille mutta kyllä tuo jo lipsahti koska tuskin tuo 4. vaihteella 100 vauhissa sutimmaankaan alkaa semmonen ulvahdus tuli tuossa testaillessa...=)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #468 : 02.08.2013, 08:25:43 »
Joo katoin sen kyllä ja olen sitä harkinnutkin mut mietein vaan jos myöhemmin saa taiottua lisää tehoa ulos niin ei tarvitsisi sitten uudestaan vaihtaa niin vaihtaisi samalla tehokkaamman kuin vakio. Joko tuo vakio on jo kulunut tai meni jo kestävyyden rajoille mutta kyllä tuo jo lipsahti koska tuskin tuo 4. vaihteella 100 vauhissa sutimmaankaan alkaa semmonen ulvahdus tuli tuossa testaillessa...=)
    420tuh ajettu vakiokytkin kestää todistettavasti 442nm.
Kyllä se kestää, mullaki löyty 432nm / 199,3hp.. V*TUTTAA ;D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #469 : 02.08.2013, 09:57:49 »

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #470 : 02.08.2013, 11:30:53 »
Tämmöstä just mietein. Kun jos sattuu käymään niin että ( tuskin ainakaan lähiaikoina jos lompakkoon katsoo) saisi turboon päivitystä ja suuttimiin softaan niin siinämieles olis valmiiksi hiukan kestävämpi. Pitä nuo laittaa jemmaan kaiken varalta. Kiitos niistä...=)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #471 : 02.08.2013, 19:56:29 »
tuning studio myy mm. CG performance kytkimiä. Edelliseen autoon kyselin kytkinpakettia ja firman omistaja sanoi itsekkin jossain kilpurissa käyttäneensä kyseistä kytkintä. Siinä kun koetimme hakea sopivaa pakettia mun autoon niin myyjä sanoi kysyvänsä tehtaalta, josko olisi mahdolista muokata asetelman puristusvoimaa hieman. Pari päivää kesti niin tuli vastaus että kytkin paketit on täysin muokattavissa.
Kyseisen paketin kestoksi tehdas lupasi 680-700nm ajomukavuuden kuitenkin olevan siedettävä kaupunkiajossa.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #472 : 02.08.2013, 20:43:43 »
Mikäs näissä on sellanen OK hintahaarukka noille softauksille/lastauksille? arvatenkini siinä 500 kummallakin puolella?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #473 : 02.08.2013, 21:28:56 »
Turbotecin lastu ja egr:n poiskytkentä oli mulla pari vuotta sitten 490, tämän hetkisiä hintoja en tiiä. D5252t:hen pitää juottaa uus lastu niin kaikki ei sitä tee..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #474 : 02.08.2013, 21:32:08 »
MoTest oli viime joulukuussa 500e dynoineen päivineen. Hyvä palvelu.

Turbotecin lastu ja egr:n poiskytkentä oli mulla pari vuotta sitten 490, tämän hetkisiä hintoja en tiiä. D5252t:hen pitää juottaa uus lastu niin kaikki ei sitä tee..
Siinä toinen mieluinen paikka laitattaa, mutta ei taida enää olla heillä rullia missä ajaa?

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #475 : 03.08.2013, 10:48:30 »
Hienoa. Kiitoksia. Pitää laittaa korvan taakse. =) Mites nuo öljyt ootteko päivittäneet niitä jotenkin ku olette noita ahtoja/syöttöjä jne nostanut? Itellä nyt koneessa oliko se nyt motoxin 5-w40. Ja saako öljynpaineelle jostain muualta ryöstettyä kuin alkuperäsenmittarin kohalta? Kun tuntuu että omat sormet ei millään taivu sinne missä se anturi on ilman että pitäisi purkaa puolet koneen kyljestä?

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #476 : 03.08.2013, 12:17:09 »
Hienoa. Kiitoksia. Pitää laittaa korvan taakse. =) Mites nuo öljyt ootteko päivittäneet niitä jotenkin ku olette noita ahtoja/syöttöjä jne nostanut? Itellä nyt koneessa oliko se nyt motoxin 5-w40. Ja saako öljynpaineelle jostain muualta ryöstettyä kuin alkuperäsenmittarin kohalta? Kun tuntuu että omat sormet ei millään taivu sinne missä se anturi on ilman että pitäisi purkaa puolet koneen kyljestä?
olen käyttänyt jonkun vuoden valvolinen 10w40 öljyjä joka autossa ja 10tkm välein vaihtanut. Edellisessä turbo saabissa käytin kerran jotain turbosyn 5w40 öljyä ja kesä kuumalla, pienessä kilvanajossa syttyi öljyvalo, samantien auto sivun ja tarkastamaan öljyt..maksimissa oli. Ilmeisesti tuo öljy oli lämmennyt liikaa ja öljynpaineet hävisi, koska valvolinella ei ollut tuollaista ongelmaa.
Valvolinella on myös VR1 racing öljyä jonka viskositeetti on 10w60, mutta mielestäni tuo 60€ kannu on hieman turhan arvokasta katuautoon. Molempia myy esim. motonet.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #477 : 03.08.2013, 13:18:55 »
Ok. Kohta tulee vaan 10tkm täyteen noilla öljyillä nii täytyy vähän tsuumailla et josko sitten tuollasia. Ja jos jollain fortella viel eka käsittelis. Tuli tuossa mielee tuosta kytkimen luistamisesta nii jos katti ( tai kun se oli) melkosen tukossa eikä päästänyt kunnolla lävitseen niin eikös se kasvata myös sitten pakopaineita? Koska nyt parit vedot tullu tehtyä ja isommat ahdot mitä sitä ennen niin en vielä kuullut/tuntenut että kytkin olis luistanut. Ja nyt tuli oikosulku.... :Dmitähän mä mahdoin tarkottaa tolla..hmm.. ei pidä mennä ottamaan päiväunia(kauneusunia) näin keskellä päivää.. :2funny:

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #478 : 04.08.2013, 21:38:27 »
100tkm ajelin tepoilin diamon dieselil. Eilen vaihtoin delvac super 15w-40 ja tuntuu öljynpaine valo sammuvan nopeemmin ja käyntiääni hiljasempi. Tuota saa kätevässä 20 litran pänikässä eikä ole kallista.
850tdi -96

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #479 : 05.08.2013, 15:17:53 »

 

Futurez  Kulkukoira