Nyt on harrastettu taas koko viikonloppu niin urakalla ettei paremmasta väliä.
Kuten aiemmin mainittu, hieroin auton kyllä muutoin oikein hyvin valmiiksi. Mutta se katto jäi kuivamaan.
Tänään sitten kampesin jatkamaan hommaa- ihan sangen nätisti nuo kyllä tasoittuivat 600 ja 1000 vesihiomapaperilla. Ajattelin, että myllytyskoneella ajo riittää, plus värivaha.
Muttta ei. Sonaxin vaha on kyllä killottavaa, mutta ei juurikaan hiovaa - tai sitten laikka on väärä. Eihän ne läikät sieltä sitten alkaneet häipymään sitten millään joten lähdin kaivelemaan varastoa ja löysin niinkin hienoa paperia kuin 3000. Yksi 2000 laikkaa oli möys porakoneeseen plus niin hiomatahnaa kuin kiillotutahnaa.
Kyllä ne laikut näennäisesti tulivat paremmaksi ja koko katto on nyt niin erinäköisissä tököteissä, että voisi aloitella vaikka puhdistamalla noin alkuun.
Vaan ihan noihin on pensselillä vedetty epoksi, pintamaali ja 2k-lakka. Reunat kiillottuivat nätisti mutta laikut toki kasvoivat, kun porakoneen laikalla veteli menemään - hioin kyllä myöskin 3000-paperilla ihan käsin vielä lisää.
Viikonloppu menee niin karmean nopeaan, niin luovutin tämän osalta ja tuumin, että tutkin paremmin - ehkä jotain hiukan enemmän hiovaa tahnaa ja armotonta myllytystä, niin eiköhän se siitä.
Koska oli myöskin tarkoitus viimeistellä pari settiä vanteita, ei auttanut kuin siirtyä seuraavaan projektiin. Tekaisin vanteille aluksi raudanpoiston ja yllätykseksi sitä oli enemmän ostetuissa vanteissa, kuin auton mukana tulleissa. Koska nämä oli pääosin kuurattu jo aiemmin, ruiskuttelin pintaan vain peruspesuaineen ja ajelin lopuksi painepesurilla ja vein varastoon kuivamaan.
Nämäkin kirkastuivat kiillotusvahalla ja koneella sangen mukavasti. Tarvikevanteisiin ei sen sijaan edes pienen koneen laikka mahtunut kunnolla, joten käsipeliksi menee noiden viimeistely ja parille ikävimmälle naarmulle pitänee koettaa tehdä jotain.
Eikä ne Volvon alkuperäiset vanteetkaan enää ihan priimaa ole ja lakka kuplii useammastakin kohdasta. Mutta kyllä ne nyt kaukaa jo ihan kelvolliselle näyttää ja arvioin itsekin sellaisiksi, että alle ilkeää laittaa.
Toisiin en sen sijaan ole ihan tyytyväinen ja pitää hinkata niitä vielä paremmaksi jollain pienemmällä harjalla..Eiköhän noista vielä ihan kelvolliset tule, kun vaihtaa alkuperäiset Volvon keskikupit paikalleen.
Mutta tähän kattoon voi ja saa antaa vinkkiä, että millä tuota seuraavaksi lähtisi hieromaan. Puhdistus nyt toki ensin kun loppui yksinkertaisesti puhtaat liinat kesken ja en ehtinyt asiaan sen kummemmin paneutumaan. Mutta mikä tökötti hioo sillä lailla, että kiiltoa alkaa löytymään?
Nämä siis ne työn alle jääneet vanteet raudanpoistokohdassa. Kirkastui ne tuosta hiukan, mutta puolien reunoissa on ruskeaa likaa, jota on vähän ikävä hinkata käsin pois, joten palataan näihin myöhemmin.
Nämä taas puolestaan välttänevät talveksi.
Kaiken vapaa-aikansa näihin kyllä saa menemään niin halutessaan, mutta onpahan nyt hiukan siedettävämmän näköinen noin muutoin.
Tuulilasin yläreunaan siis tulossa kumilista, mutta aika ei riittänyt ja oli toisaalta myöskin hiukan koste ilma laittaa, niin ajattelin odotella kuivempia kelejä ja sitä, että saa katon vähän järkevämmän näköiseksi..
Eipä tuo taida vaatia sen kummempia taikatemppuja, kunhan vaan on kunnolliset aineet. Täytyy perehtyä asiaan huomenissa.